Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Men det är inte så mycket ändå...
Du menar inte så mycket som vi får?
Men det är inte så mycket ändå...
Du menar inte så mycket som vi får?
Är du inte nöjd? Är väl bara att välja bort public service genom att byta land?
Hur menar du? Vi får ju jättemycket!
Inte riktigt lika mycket som Christer Björkman och Bruno K Öijer (relativt marknadsvärde) men ändå liksom, vi får vara med och bidra till mycket.
Jag tänker att i princip samtliga partier har svårt att hitta friska hjärnor, alldeles oavsett takten de får mandatFinns andra här på forumet som tycker att man ska engagera sig och bli politiker ifall man är missnöjd.
I mina sämsta stunder funderar jag faktiskt på att göra just det, och engagera mig i ett snabbt växande parti och bara agera som en skådespelare, tycka, säga och rösta exakt vad som partiet står för och göra mitt bästa för att få en riksdagsplats så att jag kan sitta där och samla ihop lite riksdagspension.
Vi vet ju alla vilket parti som växer snabbt och har svårt att hitta friska hjärnor som representanter i samma takt som de får nya mandat.
Finns andra här på forumet som tycker att man ska engagera sig och bli politiker ifall man är missnöjd.
I mina sämsta stunder funderar jag faktiskt på att göra just det, och engagera mig i ett snabbt växande parti och bara agera som en skådespelare, tycka, säga och rösta exakt vad som partiet står för och göra mitt bästa för att få en riksdagsplats så att jag kan sitta där och samla ihop lite riksdagspension.
Vi vet ju alla vilket parti som växer snabbt och har svårt att hitta friska hjärnor som representanter i samma takt som de får nya mandat.
Borde man veta vem dom är?
Jag tänker att i princip samtliga partier har svårt att hitta friska hjärnor, alldeles oavsett takten de får mandat
Ibland tänker jag som du, men sen kommer jag på att folk förtjänar absolut bättre politiker än mig.
Dessutom tycker jag ju inget vidare mycket om människor. Tror att det kan vara begränsande.
Fast i mina sämsta stunder tänker jag just att folket förtjänar att få göda ytterligare en egoistisk populist som bara jagar riksdagspension.
Tvärtom eller? Eller det saknar kanske relevans. Blir osäker nu hur det hänger ihop.Dessutom tycker jag ju inget vidare mycket om människor. Tror att det kan vara begränsande.
Tvärtom eller? Eller det saknar kanske relevans. Blir osäker nu hur det hänger ihop.
Som politiker så ska du vará säker på att du vet bättre än de ynkliga, patetiska människorna som fipplar där med sina lappar vart färde år. Du ska ju styra och ställa de stackarns satarna, det är upp till dig, du vet bättre. Det är sanningen som ekar i tomrummet mellan öronen på en politiker.
Problemet med det är väl att sticka ut från de andra med samma mål?
Jag tror inte man ska sticka ut för att göra sån karriär, bara läsa partiboken följa strömmen och tycka rätt enligt partiboken.
Yes.Jag tror inte man ska sticka ut för att göra sån karriär, bara läsa partiboken följa strömmen och tycka rätt enligt partiboken.
Yes.
Och det handlar ju egentligen bara om att välja rätt parti om man vill försöka ta sig till den absoluta toppen. M eller S historiskt verkar funka. Ju tidigare man börjar ju bättre, och slicka lite röva också emellanåt hjälper till såklart.
Mycket kloka ord.Det går att raljera en hel del, vilket jag gärna gör då jag gillar sarkasm och humor som verktyg, och samtidigt är så vansinnigt trött på politiskt spel, positionering och oförmåga att lösa verkliga problem...
...men skall jag försöka vara mer allvarlig tror jag vi flera gånger i denna tråd kommit in på kärnan av problemet - och det är allvarligt. Vi har en demokrati i förfall där tilliten mellan folk och politiker (och i vissa avseenden även mellan människor) minskar. Jag bidrar förmodligen till och med själv till det.
Får det fortgå i tangentens riktning återstår till slut två alternativ - kaos och anarki eller någon form av auktoritärt styre (Kina har exempelvis försökt lösa problemet på det sättet).
En annan riktning och den fråga som man kanske kan ställa sig är hur man skapar nya förutsättningar för det som bygger tillit mellan människor, vilket trots allt krävs för att man man skall kunna lösa de saker på någon sorts gemensamt sätt som inte var och en kan lösa alldeles själv. Och oavsett om "gemensamt" avser en marknadslösning, frivillig organisering, statlig lösning eller allt där emellan.
Tillit skulle jag gissa är jävligt viktigt för moral, gemenskap och ett väl fungerande samhälle.Det går att raljera en hel del, vilket jag gärna gör då jag gillar sarkasm och humor som verktyg, och samtidigt är så vansinnigt trött på politiskt spel, positionering och oförmåga att lösa verkliga problem...
...men skall jag försöka vara mer allvarlig tror jag vi flera gånger i denna tråd kommit in på kärnan av problemet - och det är allvarligt. Vi har en demokrati i förfall där tilliten mellan folk och politiker (och i vissa avseenden även mellan människor) minskar. Jag bidrar förmodligen till och med själv till det.
Får det fortgå i tangentens riktning återstår till slut två alternativ - kaos och anarki eller någon form av auktoritärt styre (Kina har exempelvis försökt lösa problemet på det sättet).
En annan riktning och den fråga som man kanske kan ställa sig är hur man skapar nya förutsättningar för det som bygger tillit mellan människor, vilket trots allt krävs för att man man skall kunna lösa de saker på någon sorts gemensamt sätt som inte var och en kan lösa alldeles själv. Och oavsett om "gemensamt" avser en marknadslösning, frivillig organisering, statlig lösning eller allt där emellan.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|