Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha. Kommer att tänka på jönssonligan när de snott en polisbil som de lämnat olåst för att sedan hoppa in i då sickan säger till vanheden nått i still med:
-Är du inte klok, har du lämnat bilen olåst?
Varpå vanheden svarar:
-Det är väl ingen som snor en polisbil heller.

Fö. de bästa svenska filmerna som någonsin gjorts i strid med repmånad.

För en sådär 30 år sedan såg jag en tjomme slåss med två poliser som skulle häkta honom eller nåt, första ronden slutade med att han började gå iväg med en stulen polismössa på huvudet. Den bilden sitter liksom fortfarande fast i huvudet på mig.

Resten har jag sedan länge glömt, men jag tror dom fick dit fler poliser och buntade ihop honom.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vi har väll haft lite incidenter även här nere.

På 80 talet så skulle polisen häkta en viss Andersson. Dennes lilla syster gick i min klass. Det slutade med stor stryk för 3 poliser o en kraftigt demolerad polisbil.

Anledningen var att Andersson inte fick röka färdigt innan dom skulle handfängsla honnom, röka är viktigt för en del???

Sedan hade vi en grönsaks handlare som låg i ett buskage o sköt på en viss karleen som då sköt till baka ur ett annat buskage.
Polis huset var 50 meter bort så min kusin som var en av poliserna i våran komun ryckte ut tillsammans med dåtidens starkaste svenska polis.

Men då helt plötsligt slog sig karleen o grönsakshandlaren ihop mot polisen. Men efter lite tumult så hade Sveriges starkaste polis kommit med en buse under varje arm o gått till polis huset. ??

En annan gång var det stora rasist upploppet som satte Mellerud på kartan då invandrare o svenskar slogs i hela Mellerud.. Poliser bars in i sina bilar med ordern åk härifrån det finns inget att se.

Frolle som är världens snällaste person vaknade upp på sjukhus efter att ha blivit klubbad med bollträ, han var i tidning o på tv4 som Sveriges mest rabiata rasist.?????

Han blev klubbad när han stod i telefon kiosken o pratade i telefon, helt ovetandes om allt.?

Fan vad nostalgiskt det blev när man tänker sig bakåt.

Skit lukten stog på taket på en Volvo 140 o visade röven för polisen o skrek Lera.
Fyllecell direkt varje gång.

Killen som tog Mona på brösten och blev golvad i 45 minuter av en tjej på en buss till folketspark i bengtsfors???
Skulle polisanmäla Mona men fick svaret skäms du inte när du fått stryk av en tjej??

Herregud listan kan verkligen göras lång????

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Men finns dom överhuvudtaget kvar i Sverige ?
Det tror jag är förklaringen till både lågt valdeltagande och låg vaccinationsgrad.
Det är ju inga problem med att få ut sina bidrag även om man i praktiken lämnat Sverige !
Bara man officiellt bor kvar....
Julklappstipsböcker
Tills vi alla dör
och
Gangsterparadiset

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vems meth-labb i Stockvik är det som flugit i luften? Tydligen metylamin som läcker.

Det finns väl ett antal kemifabriker kvar i krokarna fortfarande, så det är knappast någon lokal knarkare…

Troligen Akzo-Nobel eller vad de kanske heter nuförtiden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men finns dom överhuvudtaget kvar i Sverige ?
Det tror jag är förklaringen till både lågt valdeltagande och låg vaccinationsgrad.
Det är ju inga problem med att få ut sina bidrag även om man i praktiken lämnat Sverige !
Bara man officiellt bor kvar....
Julklappstipsböcker
Tills vi alla dör
och
Gangsterparadiset
Intressant fråga, man blir förstås bestört över att Sverige skickar bidrag till bedragare runt hela jorden. Å andra sidan vore det ännu värre om de vore här.
Kanske det tydligaste pest eller kolera som går att skåda.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Min farbor Arne bor i Kvissleby så närområdet är bekant. Akzo Nobel Surface Chemistry, Aga Gas, Nordic Carbide, Eka Chemicals, Kubikenborg, OkQ8 Depå, Sundsvallslacken.

Uppvuxen 70-80 tal i trakten. Då fanns det kvar många fler fabriker; bl.a. den beryktade Karbidfabriken från 1941. Kanske finns kvar än förresten, snart 30 år sedan jag flyttade därifrån. Minns klorutsläppen från Östrand när vi gick i skolan, då fanns inte VMA på TV men Hesa Fredrik gaslarm på taken och det gällde att komma så högt upp som möjligt. Klorgasen rev i halsen…

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Mållgan Johanssson går från klarhet till klarhet. Citat: "Polisen i Stockholm har misslyckats". Artikeln i k-kuriren fortsätter "Han är gammal i gamet. Första gången han satt i riksdagens justitieutskott var 1998. Nu har han varit justitieminister i sju och ett halvt år. Och i förra veckan fick han förtroende av statsminister Magdalena Andersson (S) att inneha även inrikesministerposten – en portfölj han hade 2017–2019."

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mållgan Johanssson går från klarhet till klarhet. Citat: "Polisen i Stockholm har misslyckats". Artikeln i k-kuriren fortsätter "Han är gammal i gamet. Första gången han satt i riksdagens justitieutskott var 1998. Nu har han varit justitieminister i sju och ett halvt år. Och i förra veckan fick han förtroende av statsminister Magdalena Andersson (S) att inneha även inrikesministerposten – en portfölj han hade 2017–2019."
Uppräkningen av hans "portfölj" är det kusligaste jag läst, med avseende på hur miserabelt han vårdat sina uppdrag. En otrolig makt och i kombination med hans agenda.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Citat: "Lappuggla lockar fågelskådare till Ingarö: ”Den är magisk”"
Bygg ett vindkraftverk i närheten och se hur längre ugglan kommer stanna. Ut med väderkvarnarna i havet långt från land och kust.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
20-22 ikväll på SVT2 ska vi få veta hur gängvåldet ska stoppas.
Politiker från alla partier och ett antal forskare kommer.
Ni som ännu inte är övertygade: Morgan ska vara med.:)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Snittpriset för el för de med rörligt avtal i SE3 låg förra december på 0,80kr före allt som stat och nätbolag skall ha.
Inåt verkar ser det ut att bli närmre 2kr. Det kommer kännas i folkhemmen

Raderad medlem 51742

Guest
Snittpriset för el för de med rörligt avtal i SE3 låg förra december på 0,80kr före allt som stat och nätbolag skall ha.

Tyvärr tror jag detta bara är början, det kommer bli ännu värre, kanske betydligt värre. De flesta av systemfaktorerna som bidrar till de höga priserna kommer inte förbättras inom överskådlig tid, snarare tvärtom. Tyskland lägger ner ännu fler kärnkraftverk inom kort.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Och i vårt bättre grannland Norge, med sina redan låga avgifter, går staten in och stöttar.
Här står den tillförordnade, inkvoterade hatpredikanten till statsminister och hånar folket. "Ni skulle haft bundna avtal." Inga lättnader planerade.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Och i vårt bättre grannland Norge, med sina redan låga avgifter, går staten in och stöttar.
Här står den tillförordnade, inkvoterade hatpredikanten till statsminister och hånar folket. "Ni skulle haft bundna avtal." Inga lättnader planerade.
De har ju aktivt valt att sätta oss i denna situation. De vill väl ha det såhär? Eller fattar de inte konsekvensena av politiken de för?

Raderad medlem 51742

Guest
De har ju aktivt valt att sätta oss i denna situation. De vill väl ha det såhär? Eller fattar de inte konsekvensena av politiken de för?
Jodå, men konsekvenserna handlar alltid om att säkra sin egen regeringsmakt.

Jag är egentligen av princip emot subventioner, och de skulle ändå vara tillfälliga som ett valfläsk till folket, så istället för att göra som i Norge skulle jag hellre se ett avskaffande av såväl energiskatt som moms på el.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!