Dagens Industri skrev om dagens elprischock. Den artikeln åldrades inte särskilt väl. Redan imorgon stiger priset jämfört med idag - REJÄLT!
Nu gav du mig högt blodtryckDet är det höga oljeprisets och kärnkraftens opålitlighets fel. Det har Lorentz sagt.
Nu gav du mig högt blodtryck
Tror det börjar bli dags att åka och köpa ett rejält dieselelverk. Kommer ge både billigare el och skydda mot de strömavbrott vi snart kan se fram emot.Finns ingen anledning till oro, nu har vi en energiminister som är övertygad om att vi kan ha planerbar vindkraft, med en lite lösaktig frisörska som side-kick. Det kommer bli billigt och bra.
Det blir väl som på de flesta sanktionerade tävlingar. Elaggregat förbjudet och man är tvungen att köpa befintlig el från tavla till angivet pris.Tror det börjar bli dags att åka och köpa ett rejält dieselelverk. Kommer ge både billigare el och skydda mot de strömavbrott vi snart kan se fram emot.
Nähä! Det är för att det är kallt i Nikkaluokta.Det är det höga oljeprisets och kärnkraftens opålitlighets fel. Det har Lorentz sagt.
Religiöst vadå?Det är det höga oljeprisets och kärnkraftens opålitlighets fel. Det har Lorentz sagt.
Det va förra veckan.Nähä! Det är för att det är kallt i Nikkaluokta.
Det sa SVT.
va menar du med SIDA 26,2 miljard
har staten pröjsat in 26,2 miljard.
hoppas innerligt du har fel, vi betalar rikligt till allt möjligt skit utomlands redan.
va fan är det för fel på att ta hand om sin egen befolkning först.
man kan bygga rätt mycket ström grejor för dom pengarna.
nä skit i sverige bara alla andra har det bra
Han är faktiskt helt obegriplig.Religiöst vadå?
Han verkar återigen inte fatta det här med effekt och att produktion hela tiden måste vara mlm lika med konsumtion. Vad spelar tex priset för roll på ett kraftslag om det producerar då ingen vill ha elen?DEBATT: KD:s energipolitik leder till högre elpriser
De blåbruna misstar sig om man tror att Miljöpartiet bara kommer stå och se på när de förstör möjligheterna till låga elpriser och en grön omställning, skriver Lorentz Tovatt (MP).www.expressen.se
Eventuellt är han ett geni. En tanke som svävar högt över ett ordinärt praktiskt och rimligt medvetande.Han är faktiskt helt obegriplig.
Jag tror att det är väldigt bra, då det borde betyda att han och jag tänker väldigt olika.
Jag tror inte att Tovatt är dum, det kan till och med vara tvärtom. I såna fall bekräftar han (och många andra miljöpartister) den senaste forskningen som visat att risken för bekräftelsebias är som störst hos människor med hög intellektuell förmåga.Eventuellt är han ett geni. En tanke som svävar högt över ett ordinärt praktiskt och rimligt medvetande.
Jag tror inte det, men det kan ju vara min sedvanliga skepsis.
Jag tror inte att Tovatt är dum, det kan till och med vara tvärtom. I såna fall bekräftar han (och många andra miljöpartister) den senaste forskningen som visat att risken för bekräftelsebias är som störst hos människor med hög intellektuell förmåga.
Man snöar in på en tanke och är så säker på att man själv vet något som alla andra inte vet att man inte blir mottaglig för fakta som visar att man har fel.
Värre än att ha politiker som saknar förmåga till analys är att ha politiker som har denna förmåga, men som väljer att ljuga och föra människor bakom ljuset för att uppnå sina syften, eftersom syftet alltid är överordnat.Skulle nog lägga till ett ganska stort mnja i just det fallet.
Bekräftelsebristen är en sak, total oförmåga till analys i mer än ett steg är en helt annan.
Att dessutom kunna göra en analys med ett antal flexibla indata kräver definitivt intellektuell förmåga. Den biten verkar inte vara den mest framträdande sidan hos den gode Lorentz.
Förvisso.Värre än att ha politiker som saknar förmåga till analys är att ha politiker som har denna förmåga, men som väljer att ljuga och föra människor bakom ljuset för att uppnå sina syften, eftersom syftet alltid är överordnat.
Vill minnas att P3 Dystopia behandlade nåt liknande ämne med tanken att vi fan är för dumma för att klara oss. Ju smartare man är desto mer korkade beslut fattar man, eller nåt.Jag tror inte att Tovatt är dum, det kan till och med vara tvärtom. I såna fall bekräftar han (och många andra miljöpartister) den senaste forskningen som visat att risken för bekräftelsebias är som störst hos människor med hög intellektuell förmåga.
Man snöar in på en tanke och är så säker på att man själv vet något som alla andra inte vet att man inte blir mottaglig för fakta som visar att man har fel.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |