Sverige idag..

Raderad medlem 51742

Guest
Klart att han "råkade" läsa, tänka, svara och sedermera argumentera fel.

En olycka händer så lätt, kanske beror på hur hög häst man valt just för dagen.

Eller så är det här nivån i det vänsterliberala träsket, vad vet jag.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Ju högre häst man satt sig på och ju mer man bestämt sig för att ens debattmotståndare har en viss ståndpunkt, desto mer tenderar man att se allt som denna person skriver som en bekräftelse på just detta.

Går ju att välja en mer välvillig tolkning. Om inte annat ökar det sannolikheten att tråden överlever 1000 inlägg.

Känns som att flera i den här tråden (förmodligen även undertecknad emellanåt) drabbats av en släng av bekräftelsebias.

https://ncase.me/trust/

:glömdet

Last edited by a moderator:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Dom kanske insåg att han hade för stark integritet för att passa in i gruppen.

Och nu vill BRÅ låta detta rykte florera runt för att minska dennes trovärdighet? Kan det vara så?

Jag tänker iofs mest på så att det inte bara är ett missförstånd avseende det som står i sista stycket sida 18/första stycket sida 19 i rapporten.

Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hey hey boys and girls..lite julstämning nu tack.

Jag tror respektive ståndpunkter här är ganska klara, och att både med- och motståndare till begränsad invandring och ökade kontroller insett orsaken till den kraftigt ökade brottsligheten i Sverige. Vi vet att det inte råkat födas en generation svenskar som plötsligt vänt trenden rakt upp i skyn av ingen orsak alls.
Vi vet också att skjutningarna, våldtäkterna och sprängningarna inte begås i huvudsak av medelsvenne, utan av personer med helt andra kulturella värderingar och fostran, där en knapp femtedel av befolkningen står för sisådär 80-90% av skiten.

Raderad medlem 51742

Guest
Hey hey boys and girls..lite julstämning nu tack.

Jag tror respektive ståndpunkter här är ganska klara, och att både med- och motståndare till begränsad invandring och ökade kontroller insett orsaken till den kraftigt ökade brottsligheten i Sverige. Vi vet att det inte råkat födas en generation svenskar som plötsligt vänt trenden rakt upp i skyn av ingen orsak alls.
Vi vet också att skjutningarna, våldtäkterna och sprängningarna inte begås i huvudsak av medelsvenne, utan av personer med helt andra kulturella värderingar och fostran, där en knapp femtedel av befolkningen står för sisådär 80-90% av skiten.

Nu tror jag du fick proportionerna lite fel. Lyckligtvis är ännu inte en femtedel av befolkningen kriminell. Men jag håller med om det där med julstämningen ;-)

Last edited by a moderator:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Nu tror jag du fick proportionerna lite fel. Lyckligtvis är ännu inte en femtedel av befolkningen kriminell. Men i övrigt håller jag med ;-)

- Nja, jag säger att en knapp femtedel står för 80-90% av skjutningar, våldtäkter och sprängningar. Det finns en marginal där, eftersom mörkertalet av antal invandrare är stort.
F.ö. tycker jag att det även det svenska kriminella packet ska utvisas till någon öde ö. Glöggskål :fyllisar

Raderad medlem 51742

Guest
- Nja, jag säger att en knapp femtedel står för 80-90% av skjutningar, våldtäkter och sprängningar. Det finns en marginal där, eftersom mörkertalet av antal invandrare är stort.
F.ö. tycker jag att det även det svenska kriminella packet ska utvisas till någon öde ö. Glöggskål :fyllisar

Jag ville bara påpeka att det fanns ett logikfel i ditt resonemang, såvida du inte hävdar att alla Sveriges invandrare är kriminella, vilket jag inte tror du menar. Jag antar att det du egentligen menar är att bland de brott du tar upp är invandrare kraftigt överrepresenterade och invandrare utgör en femtedel av Sveriges befolkning?

Glöggskål! :fyllisar

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Jag ville bara påpeka att det fanns ett logikfel i ditt resonemang, såvida du inte hävdar att alla Sveriges invandrare är kriminella, vilket jag inte tror du menar. Jag antar att det du egentligen menar är att bland de brott du tar upp är invandrare kraftigt överrepresenterade och invandrare utgör en femtedel av Sveriges befolkning?

Glöggskål! :fyllisar

- Marginalen CFr...marginalen. Den knappa femtedelen är 19%. Sen har du mörkertalet som plus på det. Alltså är kanske inte samtliga "knappa femtedel" kriminella. När jag läste "Elementär logik" för hundra år sedan, kanske det var för elementärt för att jag skulle begripa hur man framställer det på ett begripligt sätt : )

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Interna dokument som DI tagit del av visar på att det skulle vara mycket låga kostnader och god avkastning på att driva Ringhals 1&2 vidare. VDn har hävdat motsatsen. Kan politiska viljor spelat en roll, i egenskap av storägare? Hmmm.

Raderad medlem 51742

Guest

Kyeyune är som alltid knivskarp i analysen, trots att han är marxist.

Detta stycket sammanfattar Sverige:

Det som gör det hela så tragiskt är att dessa människor i många fall inte kommer att inse det som egentligen var tydligt från början: ingen var någonsin intresserad av dem, inte egentligen. De var bara statister; temporära välgörenhetsoffer i en berättelse som svenskarna berättade om sig själva. Det goda Sverige. Det beundransvärda Sverige. Det snälla Sverige.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Interna dokument som DI tagit del av visar på att det skulle vara mycket låga kostnader och god avkastning på att driva Ringhals 1&2 vidare. VDn har hävdat motsatsen. Kan politiska viljor spelat en roll, i egenskap av storägare? Hmmm.

Nu föreligger kanske renoveringsbehov men annars är bränslekostnaden en relativt liten del av produktionskostnaden per kwh. Förstår inte hur motsatsen skulle kunna vara fallet. Aset till kraftvetk står ju redan där.

Kärnkraften hag fått väl mycket spott och spe i min mening.

Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Nu föreligger kanske renoveringsbehov men annars är bränslekostnaden en relativt liten del av produktionskostnaden per kwh. Förstår inte hur motsatsen skulle kunna vara fallet. Aset till kraftvetk står ju redsn där.
Har för mig att det tillkommer nåt krav på oberoende härdkylning som skulle innebära en inte oansenligt ombyggnad till ganska saftig kostnad. Någon får gärna bekräfta/dementera, jag har tappat de länkarna sen länge.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kyeyune är som alltid knivskarp i analysen, trots att han är marxist.

Detta stycket sammanfattar Sverige:

Haha. Nu har jag inte direkt läst/hört mycket av honom men jag har samma känsla.
En hel del vettigt och så kommer han till slutsatsen att..Ja kommunism är trevligt.
Nu kan man ju rimligtvis se bortom etiketter och se folks handlingar ist.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nu föreligger kanske renoveringsbehov men annars är bränslekostnaden en relativt liten del av produktionskostnaden per kwh. Förstår inte hur motsatsen skulle kunna vara fallet. Aset till kraftvetk står ju redsn där.

Kärnkraften hag fått väl mycket spott och spe i min mening.

Ivrigt påhejade av okunskapslobbyn Miljöpartiet. Detta lilla puttefnaskparti som lyckats åstadkomma så mycket skada med så lite väljarstöd. Helt barockt. När blev landet lagom(TM) total bat-shit-crazy?:3freak

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Har för mig att det tillkommer nåt krav på oberoende härdkylning som skulle innebära en inte oansenligt ombyggnad till ganska saftig kostnad. Någon får gärna bekräfta/dementera, jag har tappat de länkarna sen länge.

Verkar vara en dyr historia det där.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ivrigt påhejade av okunskapslobbyn Miljöpartiet. Detta lilla puttefnaskparti som lyckats åstadkomma så mycket skada med så lite väljarstöd. Helt barockt. När blev landet lagom(TM) total bat-shit-crazy?:3freak

Du har ju helt rätt(rent objektivt i praktiken, skulle jag vilja påstå). Men uppenbarligen är det inga andra som förstår eller bryr sig.

Eller så har vi fel - hemska tanke.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...