Ja det är bara tråkigt att du missförstår precis varenda tillfälle det bjuds.Jag tänker som så att justitiedepartementet i detta sammanhang verkar för bibehållet förtroende för myndigheter.
Buy quality, cry once
Ja det är bara tråkigt att du missförstår precis varenda tillfälle det bjuds.
Du får väl fundera på vad det beror på vid tillfälle.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Ingen aning vad vare sig stycke ett eller två handlar om men det ska bli skönt med julGäller det förskingringen av välfärdspengar till turister ?
Så blir det väl ganska tomt i riksdagsbänkarna ifall vanliga straff utdöms ?
Ja det är nog riktigt, eller under SAP, Folkrörelsen, vad vi nu kallar regimenJag fattar inte.
BRÅ sorterar väl under JD?
Vad svamlar du om?
Det är bra att det granskas och att signalerna går fram att det inte är acceptabelt.
De som däremot har varit VÄLDIGT tydliga med att tjänstemäns resultat skall styras politiskt är SD. Märkligt att inte brunsvansen ser det problemet.
Buy quality, cry once
Ja han verkar upptagen med något annat, inte att tänka i alla fallEpic fail
Vad svamlar du om?
Det är bra att det granskas och att signalerna går fram att det inte är acceptabelt.
De som däremot har varit VÄLDIGT tydliga med att tjänstemäns resultat skall styras politiskt är SD. Märkligt att inte brunsvansen ser det problemet.
Buy quality, cry once
Oj! Jag trodde du var ironisk med ditt ”väldigt bra”
Så du tycker det är bra när uppgifterna från statistiska rapporter inte accepteras av politiken? Hur tänker du kring det, för det låter väldigt intressant? Vad mer ska politiker styra för undersökningar? Korruption? Valbarometrar?
Tvärtom, jag anser att statistik och forskningsresultat ALLTID skall presenteras. Sedan får politiken dra rimliga slutsatser.
Varför får ni för er att jag tycker något annat?
Hyfsat förvirrande diskussion nu.
Det är möjligtvis inte så att det handlar om ett missförstånd som bottnar i att BrooklynS råkat läsa fel myndighetsförkortning och därför tolkade inlägget som att det handlade om efterspelet till skandalen när det snarare handlade om det som hände under skandalen som sådan?
JD = Justitiedepartementet
JO = Justitieombudsmannen (riksdagens kontrollmyndighet som granskar andra myndigheters verksamhet)
Jag råkade nämligen själv felaktigt läsa JO istället för JD och tolkade därför inlägget på det sättet, troligen därför att JD inte är en förkortning som brukar användas i allmänt tal, medan JO är det. Att jag har en ögoninfektion och ser lite halvgrumligt gjorde inte saken lättare.
En liten skillnad, svår för ögat att uppfatta, som får en helt avgörande skillnad - tycker jag det är bra att skandalen skedde eller tycker jag det är bra att det blir ett efterspel med ansvarsutkrävande.
Lite kul att den som är huvudförfattare till rapporten om BRÅ påstås ha sökt jobb på BRÅ och inte fått det.
Klart att han "råkade" läsa, tänka, svara och sedermera argumentera fel.Hyfsat förvirrande diskussion nu.
Det är möjligtvis inte så att det handlar om ett missförstånd som bottnar i att BrooklynS råkat läsa fel myndighetsförkortning och därför tolkade inlägget som att det handlade om efterspelet till skandalen när det snarare handlade om det som hände under skandalen som sådan?
JD = Justitiedepartementet
JO = Justitieombudsmannen (riksdagens kontrollmyndighet som granskar andra myndigheters verksamhet)
Jag råkade nämligen själv felaktigt läsa JO istället för JD och tolkade därför inlägget på det sättet, troligen därför att JD inte är en förkortning som brukar användas i allmänt tal, medan JO är det. Att jag har en ögoninfektion och ser lite halvgrumligt gjorde inte saken lättare.
En liten skillnad, svår för ögat att uppfatta, som får en helt avgörande skillnad - tycker jag det är bra att skandalen skedde eller tycker jag det är bra att det blir ett efterspel med ansvarsutkrävande.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|