Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu går det fort .....(s) + (sd) efter valet ?
1661855533318.png

Jag själv är inte ett dugg förvånad. Det räcker med att läsa Vilhelm Mobergs böcker om Utvandrarna osv. Inte en tanke bland svenskarna att blanda sig med indianerna. Precis som när jag träffade några svenskar i Tabriz , Iran 1977. Dom höll ihop och umgiks på fritiden med andra expatriots och framför allt andra svenskar, inte med iranier.

Och varför skulle somalier, syrier, iranier osv skilja sig.
Även om det finns undantag som gör sitt bästa att leva som europeer.
Vilket kan fodra att du lämnar Sverige och islams moralpoliser i Sverige.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vi vill inte ha Chinatown, Somalitown eller little italy.
Vill vi inte? Det är väl det naturliga att så sker ungefär pss som att det finns ett Kina, Somalia och Italien. Vi tenderar helt naturligt att umgås med, på ett eller annat sätt, likasinnade. Inga konstigheter öht.
Så, du kan låta bli att "fixa" saker som du känner behöver fixas. Om folk från land X vill bo för sig/om inga andra nationaliteter vill bo med folk från land X så är det så.

Vi ska kunna bo blandat med de olika erfarenheter som vi har.
Jaha och vad betyder det? Kan och vill är två olika saker.
Jag kan bo med grannen men det vill jag inte. Och är det så att vi båda plötsligt vill bo ihop så kan vi lösa det utan inblandning från dig.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Få se, hur mycket pengar skulle gå till att lindra priserna nu i vinter? Var det 60milj?

Vad kostade Olukollukokki att bygga? 82milj?

Kommer priserna att vara lägre nästa vinter?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hade vart intressant att veta var man slottar in i de färdiga planerna. Tyvärr bor jag inte jättenära ett sjukhus

Det finns färdiga planer för hur en eventuell bortkoppling ska ske. Prioriteringstrappan i åtta steg börjar med användare som på kort sikt har stor betydelse för liv och hälsa och ”övriga elanvändare” i botten.

Raderad medlem 51742

Guest
Hade vart intressant att veta var man slottar in i de färdiga planerna. Tyvärr bor jag inte jättenära ett sjukhus

Gissar att sjukhusen har anslutningar som kan kopplas på/av oberoende av närliggande bostadsområden osv.

De håller på och byter ut hela landets elmätare till sådana som kan fjärrstyras och då blir det ju möjligt att styra bortkopplingen utifrån andra kriterier än enbart ett helt geografiskt område. Då skulle man vid ransonering t ex kunna utgå från fordonsregistret så att den som har en Tesla i garaget får gratis ”lastbalansering” av elbolaget helt automatiskt och utan att behöva göra något själv.

Detta är faktiskt på väg att införas om än inte så tillspetsat.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
De har en del bra förslag också, men de är väldigt långt ifrån att vara ett frihetligt parti, om jag uttrycker det så. Man behöver inte läsa så värst många historieböcker för att se att kombinationen av den typ av hårdföra nationalistiska retorik de bedriver och hur de använder sig av det diffusa begreppet "folket" som begrepp är rätt så ofräsch. Ett "folk" behöver naturligtvis en företrädare och att elda upp debatten som de gör, med utpekande av diverse folkets fiender får iaf hos mig en hel del stora varningsklockor att ringa.

Men jag är egentligen fel person att uttala mig om AfS eftersom de står så långt ifrån mina egna frihetliga värderingar att jag inte ens kan föreställa mig varför man skulle vilja rösta på dem.
Bara att gå utanför dörren och kika. Vi är redan ett skräckexempel värden över och systembelastarna som kommit skrattar bakom ryggen på oss. Tror du Annie löw, Ann Linde och Tuffe Uffe mfl har något som helst intresse att rädda sverige?? Diffust begrepp?? Varningsklockor?? Klart det finns olika folk och att det är skillnad. Grundiden är att alla länder tar hand om sina egna problem.
Men vi säger sunt förnuft.

Sveriges största problem ÄR EU och massinvandringen om du har missat det, och den ENDA lösningen är återvandring av ikke kompatibelt folk samt systembelastare vare sig du accepterar det om 2 år eller om 20 år så kommer du se konsekverna om den inte genomförs.

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Bara att gå utanför dörren och kika. Vi är redan ett skräckexempel värden över och systembelastarna som kommit skrattar bakom ryggen på oss. Tror du Annie löw, Ann Linde och Tuffe Uffe mfl har något som helst intresse att rädda sverige?? Diffust begrepp?? Varningsklockor?? Klart det finns olika folk och att det är skillnad. Grundiden är att alla länder tar hand om sina egna problem.
Men vi säger sunt förnuft.

Sveriges största problem ÄR EU och massinvandringen om du har missat det, och den ENDA lösningen är återvandring av ikke kompatibelt folk samt systembelastare vare sig du accepterar det om 2 år eller om 20 år så kommer du se konsekverna om den inte genomförs.

Tror du mer av den typen av retorik du använder skulle få färre att rösta på MP och C? Skulle alla i riksdagen plötsligt inse den stora sanningen och göra som AfS säger? Skulle media behandla er som ett seriöst parti?

Själv tror jag resultatet skulle bli raka motsatsen. Det skulle bli ännu mer låsningar, ännu mer gyttjebrottning, ännu mer frustration, polarisering och hat mellan väljargrupper. Fler och fler skulle se att våld och icke-demokratiska metoder till slut är enda lösningen.

Det du står för är helt fel väg om vi skall kunna lösa de stora problem Sverige har (som jag inte på något sätt vill negligera) på demokratisk väg. Skall vi kunna göra det krävs att vi så snabbt som möjligt kan ta beslut om och sätta igång adekvata åtgärder. Skall vi göra detta på demokratisk väg krävs att människor kan respektera och prata med även sina meningsmotståndare, inte minst i Sveriges riksdag. Såvida inte en utveckling likt den i t ex USA är precis det man är ute efter.

Raderad medlem 51742

Guest
Fan, känns som att allt är på väg att gå åt helvete nu så jag behöver någon ljusglimt i tillvaron. Tog en promenad i morse och råkade lyssna på framgångspodden där Ulf Kristersson kom ut som motorcyklist. Nu får han min röst, sen sticker jag huvudet i sanden. Orkar inte tänka mer på skjutningar, elpriser, räntor, krig, inflation och allt annat elände.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tror du mer av den typen av retorik du använder skulle få färre att rösta på MP och C? Skulle alla i riksdagen plötsligt inse den stora sanningen och göra som AfS säger? Skulle media behandla er som ett seriöst parti?

Själv tror jag resultatet skulle bli raka motsatsen. Det skulle bli ännu mer låsningar, ännu mer gyttjebrottning, ännu mer frustration, polarisering och hat mellan väljargrupper. Fler och fler skulle se att våld och icke-demokratiska metoder till slut är enda lösningen.

Det du står för är helt fel väg om vi skall kunna lösa de stora problem Sverige har (som jag inte på något sätt vill negligera) på demokratisk väg. Skall vi kunna göra det krävs att vi så snabbt som möjligt kan ta beslut om och sätta igång adekvata åtgärder. Skall vi göra detta på demokratisk väg krävs att människor kan respektera och prata med även sina meningsmotståndare, inte minst i Sveriges riksdag. Såvida inte en utveckling likt den i t ex USA är precis det man är ute efter.
Det handlar om uppvaknande. Jag röstade själv på M sista gången 2006. tills massimporten drog igång på allvar 2007/2008 och jag förstod vad globalism är.
Lurades av sänkt skatt mm. (Vi fick dock 1000 kr mer i plånboken varje månad kortvarigt och jag inbillar att jag märkte detta)

Den här tråden är mycket som sveriges riksdag, överanalyserade av självklara saker. Skillnaden här är att folk plockar inte ut pengar för ingenting.

7-klövern är Sossar allihop i själva verket, de letar orsaker till allt istället för att bara ta bort problemet och lösa problem.

En treåring förstår att flyttar man makten till Bryssel förlorar vi självbestämmandet. Tar vi hit hela mellanöstern och Afrika får vi detsamma osv osv

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fan, känns som att allt är på väg att gå åt helvete nu så jag behöver någon ljusglimt i tillvaron. Tog en promenad i morse och råkade lyssna på framgångspodden där Ulf Kristersson kom ut som motorcyklist. Nu får han min röst, sen sticker jag huvudet i sanden. Orkar inte tänka mer på skjutningar, elpriser, räntor, krig, inflation och allt annat elände.
Är det han som är i reklamen och får Triumph Scrambler att se jättestor ut?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En treåring förstår att flyttar man makten till Bryssel förlorar vi självbestämmandet. Tar vi hit hela mellanöstern och Afrika får vi detsamma osv osv
Och det är så lätt få slut på massinvandringen. Frågade på 1980-talet en man från Iran varför han sökt asyl i Sverige ? Svar: Det lättaste sättet få ett europeiskt pass som gör att jag kan fortsätta till min bror som redan är i USA.
Så sätt som krav för svenskt pass att du ska under 25 år betalt in varje år minst genomsnitslig inkomstskatt varje år (ca 50000kr just nu)
Då kan du som asylsökande få svenskt medborgarskap.
Och vi slipper alla som är på jakt efter ett svenskt pass så de kan åka på semester i landet de flytt från.

Barn som föds i Sverige får moderns medborgarskap.

Vidare, staten, UD, migrationsverket betalar allt, underhåll, bostad, skola, sjukvård ända till "den nyanlände" har gjort sina 1:a 5 år på vägen på medborgarskapet.

Det går inte som nu för Regeringen att ta en springnota och lämna över ansvaret på någon kommun efter 2 år.
Då med ansvar för att den nyanlände blir arbetskraft (eller lämnar Sverige) kommer Regeringen att börja arbeta för att "nyanlända" ska bli "arbetskraft" / "lämna Sverige" och inte bidragstagare i Sverige.

Raderad medlem 51742

Guest
Paniken måste spridit sig på Aftonbladets redaktion imorse när de insåg att Ringhals driftstopp skulle kunna bli ett allvarligt hot mot MP och fortsatt socialdemokratiskt maktinnehav.

Dags att sätta igång operation rädda miljöpartiet. Släng in Zombies, dödshot, syndaflod, kollaps och hela jävla skiten på en gång!

Skärmavbild 2022-08-31 kl. 15.35.09.png

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Paniken måste spridit sig på Aftonbladets redaktion imorse när de insåg att Ringhals driftstopp skulle kunna bli ett allvarligt hot mot MP och fortsatt socialdemokratiskt maktinnehav.

Dags att sätta igång operation rädda miljöpartiet. Släng in Zombies, dödshot, syndaflod, kollaps och hela jävla skiten på en gång!
Är det någon som verkligen är förvånad, på riktigt alltså?
Det skrivs och skrivs om numera utan verifiering/källgranskning, utan meningsfull korrektur allt syftande till att generera "klick".
Allt annat är ointressant...möjligen då med undantag för att försöka rädda MP kvar i riksdagen.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...