Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kanske någon här som är intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=OgQuHr4hTKk

Lite för mycket folk som ska få vara med och tycka till för min smak, blir inget superbra flyt. Tycker också de svävar lite över själva frågan.
Tex så skulle man kunna ställa sig frågan vem/vilka som drivit debattklimatet åt det håll vi ser. Kanske rent av så att någon i panelen är mlm "skyldig"?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha. Skicka in hemvärnet.

Räcker nog med hemvärnet men det skulle nog ge onödigt stora förluster.

Filippinerna har många års erfarenheter av islamister och har väl också varit för mesiga men Duterte har lite hårdare nypor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Marawi

Inte riktigt jämförbart med Sverige men om vi fortsätter låta dom utropa egna kalifat istället för att se till att dom inkluderas och får följa resten av samhällets strukturer så kanske det är så Sveriges framtid ser ut.

Untantagslagar och militära kontrollposter i anslutning till större samhällen. Missar man att stanna i en kontroll riskerar man att bli söndermejad till en scweizerost.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Filippinerna har många års erfarenheter av islamister och har väl också varit för mesiga men Duterte har lite hårdare nypor.

Inte riktigt jämförbart med Sverige men om vi fortsätter låta dom utropa egna kalifat istället för att se till att dom inkluderas och får följa resten av samhällets strukturer så kanske det är så Sveriges framtid ser ut.

Untantagslagar och militära kontrollposter i anslutning till större samhällen. Missar man att stanna i en kontroll riskerar man att bli söndermejad till en scweizerost.
Duerte är tvärtemot vad svensk vit kulturelit väldigt populär vad jag förstått.
Vi behöver en liten Duerte.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Norrlänningar asså

9e611dde71670188707dc0c976459cd2.jpg

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Hur tycker folk där att situationen hanterats och om utvecklingen om man frågar filipinska versionen av svensson svensson? Hur ser diskussionerna ut på säg motsvarande filipinska versionen av tex sporthoj.com->Sverige idag...?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Duerte är tvärtemot vad svensk vit kulturelit väldigt populär vad jag förstått.
Vi behöver en liten Duerte.

Extremt populär, jag har nog säkert 365 dagars erfarenhet av just Mindanao och tror bara det är två personer jag träffat som inte gillar honom och jag själv är inte heller del av hans fanklubb pga av bristande rättssäkerhet och demokrati. Livet för journalister har tex blivit riskablare sedan han tillträdde.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur tycker folk där att situationen hanterats och om utvecklingen om man frågar filipinska versionen av svensson svensson? Hur ser diskussionerna ut på säg motsvarande filipinska versionen av tex sporthoj.com->Sverige idag...?

Det är mest Dutertes krig mot droger som diskuteras bland dem. Det sägs att islamisterna finansierar sig via droger. Folket är ju oftast lågutbildade och förstår inte det där med rättssäkerhet. De tror oftast att alla mördade sk knarklangare är skyldiga. Och polisen förnekar ju att just de skulle vara bödlarna och det utreds ju inte direkt djupare än så.

Alla icke muslimer verkar i alla fall stödja tex slaget i marawi och på den punkten stödjer även jag Duterte. Någon muslim har jag aldrig diskuterat saken med. På sin höjd har jag väl handlat frukt av dom. Det är extremt segregerat i samhället.

Vissa delar av Mindanao besöker man helt enkelt inte, särskilt inte om man har vit näsa. Andra ställen är ok att köra igenom men man vill inte spendera natten där.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lite som Trump alltså, högt aktad hemma men djupt hatad på DN

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Deras gemensamma nämnare är att de med lägst bildning gillar dom.

Duterte kan jag till viss del försvara då det skulle bli praktiskt svårt att tillämpa den rättssäkerhet vi förväntar oss. Det finns kort sagt inte jurister domstolar och fängelser så det räcker och därmed kanske man måste acceptera att några oskyldiga blir arkebuserade.

Trump orkar jag inte ens diskutera, inte idag i alla fall.

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
Det är inte för intet det händer en del negativa saker i landet, det hemska är att det är utstuderat och görs med vett och vilja, i politik sker inga misstag. De som bär hundhuvudet är de i vår regering, dessa är ansvariga för det som händer. Det är heller inte så konstigt att man lägger ner utredningar för vissa våldsbrott.
Den här texten är rätt bra, tycker jag.

"When you control the levers of news dissemination, you control the narrative.
Control of the narrative = power
When you are blind, what do you see?
They want you divided.
Divided by religion.
Divided by sex.
Divided by political affiliation.
Divided by class.
When you are divided, and angry, and controlled, you target those ‘different’ from you, not those responsible [controllers].
Divided you are weak.
Divided you pose no threat to their control.
When ‘non-dogmatic’ information becomes FREE & TRANSPARENT it becomes a threat to those who attempt to control the narrative and/or stable [livestock kept – sheep].
When you are awake, you stand on the outside of the stable (‘group-think’ collective), and have ‘free thought’.
"Free thought" is a philosophical viewpoint which holds that positions regarding truth should be formed on the basis of logic, reason, and empiricism, rather than authority, tradition, revelation, or dogma.
THIS REPRESENTS A CLEAR AND PRESENT DANGER TO THE CONSTITUTIONAL REPUBLIC OF THE UNITED STATES OF AMERICA.
Q"

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja det är det här med små steg som tas osv vilka leder till mindre och mindre individuell frihet. Skapar makten dessutom reella yttre hot i samhället så är det klart folk i första han "ser" dessa.
Vem har tid att koncentrera sig på och fäkta mot nästa/ökade skatter till eliten när man i samma andetag som man får reda på att frugan blivit våldtagen också behöver ducka för att undvika att få en handgranat i nyllet

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Jag tror inte heller man skall underskatta effekten av kollektiv funktionell dumhet

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati