Kratoz
Gudomlig sporthojare
Sant är att mycket kan förbättras inom EU. ?Jag tror inte det, helt klart är att det finns netto mottagare och dito givare och att vi har det sämsta avtalet av alla borde få fler att reagera.
Så här skriver Ekonomifakta, uppseendeväckande då de vanligtvis tycker sig kunna räkna på allt. Att de inte "kan" nu tolkar jag som att de inte vill, och jag vet nog varför de inte vill också.
"Ett problem med alla dessa mått är att de inte tar hänsyn till de vinster som samtliga medlemsländer kan ta del av, exempelvis den inre marknaden och EU:s handelsavtal. Även när man inkluderar återflöden går det alltså inte att tolka siffrorna som ett mått på hur mycket länderna tjänar på medlemskapet."
Inte minst vårat avtal.
Jag röstade faktiskt nej till EU då jag vid den tiden tyckte att vi hade tillräckligt med starka varumärken och "know how" för att kunna stå på egna ben.
Idag är jag glad att vi har EU på "vår sida" då jag inte tycker vi är lika "i framkant" längre och pga det antagligen skulle bli marginaliserade i vår globala värld.
Det kan ju förstås vara en alltför pessimistisk hållning.
Av bara farten röstade jag ja till euron då jag tyckte vi skulle gå in fullt ut när vi ändå var inne.
Så jag förlorade två folkomröstningar i snabb takt där...?