Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1688282984748.png
Intressant. Det verkar väl klart att det var rätt. Syrierna var läkare som behövdes i Sverige och nu vill dom bara ta hem allt dom tjänat i Sverige till Syrien !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

I dagens Göteborg är en etta på 29 m2 en lyxbostad !​

Gissar 2 miljoner i rabatt är på 20 miljonerslägenheterna !
Dvs en rabatt på ca 10 %.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men då och då står det inne offentliga toaletter att papperet ska läggas i en "papperskorg" för undvika stopp i avloppet. Toapumpen bakom WC klarar inte för mycket toapapper.
Jag tror att normen i väst sedan 40-talet eller så har varit att står det inget så skall toapapper spolas ned.

Men bra att du utmanar mitt kritiska tänkande.

??

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vad tror ni om barnets far ?
Social turist enligt Göran Persson (s).
Stenhårt arbetande syrisk läkare enligt valfri (c)- eller (mp)-politiker.
1688314081930.png

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tror inte det var ett gäng från Nordiska Motståndsrörelsen eller kända (sd)-politiker
för då hade nog Sveriges Radio haft mer detaljer ? Eller vad tror vi ?
1688383753197.png

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Scannat av Twitter och Reddit gällande såväl Ukraina som Frankrike och vår egna koranbränning.

Helvete va få människor det verkar vara som genuint är beredda att stå upp för vettiga värderingar och de saker som byggt upp våra länder, vårt välstånd och vår välfärd.

Det är inte fienden till vår frihet och demokrati jag främst tänker på, utan de människor som växt upp med vår frihet och demokrati som så jävla enkelt och gärna säljer bort den för att inte kränka islamister, putin eller adidasriddare...

.

"Länder som dömer ut piskrapp till kvinnor som inte bär slöja, som avrättar homosexuella och torterar oppositionsmedlemmar har ingen som helst rättighet att läxa upp oss om rättigheter."
//Hugo Selling, Jurist och kommunikationsrådgivare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Helvete va få människor det verkar vara som genuint är beredda att stå upp för vettiga värderingar och de saker som byggt upp våra länder, vårt välstånd och vår välfärd.

Det är inte fienden till vår frihet och demokrati jag främst tänker på, utan de människor som växt upp med vår frihet och demokrati som så jävla enkelt och gärna säljer bort den för att inte kränka islamister, putin eller adidasriddare...
dgivare

Absolut, och så säger dom "Känner du ofta behov av att bränna koraner? Det blir ju ingen skillnad för att man förbjuder det"

Jo, det blir en jävla skillnad, antingen har man yttrandefrihet, eller så har man det inte.
Antingen låter man religiösa fundamentalister från ett annat land styra Sverige, eller så gör vi det själva!
Får man bränna Mein Kampf så får man bränna Kommunistiska manifestet, bibeln och koranen också, eller så får man inte bränna någon av dom.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Scannat av Twitter och Reddit gällande såväl Ukraina som Frankrike och vår egna koranbränning.

.

"Länder som dömer ut piskrapp till kvinnor som inte bär slöja, som avrättar homosexuella och torterar oppositionsmedlemmar har ingen som helst rättighet att läxa upp oss om rättigheter."
//Hugo Selling, Jurist och kommunikationsrådgivare
57 muslimska länder, eller hur många det nu var, vill internationellt lagstifta om hatbrott mot religion.
Jag utgår från att det även gäller allt som utförs i Islams namn.
Och att det naturligtvis gäller hatbrott från religiösa mot LBTQ-personer och kvinnor.
Var skriver vi på?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
57 muslimska länder, eller hur många det nu var, vill internationellt lagstifta om hatbrott mot religion.
Jag utgår från att det även gäller allt som utförs i Islams namn.
Och att det naturligtvis gäller hatbrott från religiösa mot LBTQ-personer och kvinnor.
Var skriver vi på?
Jag anser att det är religiöst hatbrott mot mig som ateist att påstå att det finns gudar. Dödsstraff direkt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag anser att det är religiöst hatbrott mot mig som ateist att påstå att det finns gudar. Dödsstraff direkt.
Jag är på om vi tar fängelse istf dödsstraff. ;)
Men jag tror det blir svårt att få igenom.
Jag nöjer mig, iaf fn, med att religiösa slutar hata alla från andra religioner, ateister, LBTQ och kvinnor.
Tror vi kan få bort en hel del av världens hat bara där. :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det här handlar om Finland för 100 år sedan men byt sprit mot narkotika i Sverige idag så tycker jag mig känna igen argumentationen.
För
och
Emot

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
3 våldtäkt män blev frikänd i Malmö då man inte kan säkerställa att dom insåg att den 14 åriga tjejen var underårig.

Så hade tjejen varit 15 hade det varit våldtäkt då?

Själv trodde jag att jagen var glasklar att är någon under 15 spelar det ingen roll om man så bara pillar på tittarna så räknas det som en sexuell händelse o då automatiskt är våldtäkt mot underårig.

Måste varit liberaler i den tingsrätten eller mussar då dessa anser att tösen är giftasmogen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
3 våldtäkt män blev frikänd i Malmö då man inte kan säkerställa att dom insåg att den 14 åriga tjejen var underårig.

Så hade tjejen varit 15 hade det varit våldtäkt då?

Själv trodde jag att jagen var glasklar att är någon under 15 spelar det ingen roll om man så bara pillar på tittarna så räknas det som en sexuell händelse o då automatiskt är våldtäkt mot underårig.

Måste varit liberaler i den tingsrätten eller mussar då dessa anser att tösen är giftasmogen.

Händelsen inträffade när dom gamla reglerna gällde.
Men det är ju lite märkligt att dom först inte hade rört henne alls, och nu när topsning har matchat minst en till DNA i hennes trosor så hävdar dom att hon var med på det och inte alls redlöst berusad.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Händelsen inträffade när dom gamla reglerna gällde.
Men det är ju lite märkligt att dom först inte hade rört henne alls, och nu när topsning har matchat minst en till DNA i hennes trosor så hävdar dom att hon var med på det och inte alls redlöst berusad.
Det är väll lika förbannat olagligt att ligga med en 14 åring oavsett.

Nä ett bibliskt straff i form av en hög kastade kullersten skulle nog göra gott för den trion.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Nä ett bibliskt straff i form av en hög kastade kullersten skulle nog göra gott för den trion.

Jo, men med dom gamla reglerna hade det inte varit olagligt om hon hade varit 15, och det hade varit frivilligt och hon hade varit nykter förstås...

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Det måste finnas uppsåt såklart. Det är upp till åklagaren att bevisa det.

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Hoj
MT10 SP
Lagen säger väl att det inte hjälper att man inte visste? Det är så jag lärt mig men det verkar inte gälla för nyadeln.

Precis, även om flickan vill ha sex är det inte tillåtet....om hon är under 15år.

"Har någon känsligt umgänge med barn under femton år, dömes för otukt med barn till fängelse i högst fyra år. Om gärningsmannen förgripit sig särskilt hänsynslöst mot barnet eller brottet eljest är att anse som grovt, skall dömas till fängelse, lägst två och högst åtta år."
(lagen.nu)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om dom inte visste eller kunde misstänka att hon var under 15 år så klarade dom sig enligt dom gamla reglerna.

Tro det eller ej, det har faktiskt hänt att 14 åriga flickor har utgivit sig för att vara äldre.
Tro det eller ej, 14 åriga flickor kan se väldigt mycket äldre ut.

Jag kan faktiskt köpa att dom här tre våldtäktsmännen inte tog legitimation på sitt tilltänkta offer

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år