Du har ju rätt beträffande böcker i största allmänhet, det är kompakt kunskap och kunskap ska inte brännas till aska.
Men beträffande att bränna koranen så ser jag det som en slags kamratuppfostran. Några behöver helt enkelt lära sig att inte bli kränkta av att det målas ett porträtt av deras profet eller att någon bränner en massproducerad bok.
tycker jag det ska brännas koraner ända tills islamisterna slutar bry sig och istället skrattar åt den som betalar pengar till deras präster för en bok och som de sedan eldar upp.
För min del får folk egentligen elda upp vad helst dom vill så länge det är deras egna prylar. Jag kan tex bli lite ledsen när Hollywood kraschar sönder bilar som bara tillverkats i ett fåtal exemplar. Men det är till sist deras sak jag kan inte i min fantasi komma på något dött ting som skulle få mig att gå bärsärk bara för att det eldas upp.
Ja, ganska precis så ser jag det.
Jag förstår att det nog är många som nog tänker så.
Har alla andra västländer lagar mot att bränna Koranen utom vi?
OM det är så sticker vi ju ut lite OM det inte är så är ju våra vänner lite osolidariska.
Jag tror jag skrev att alla västmedia borde ha publicerat Charlie Hebdot bilderna samtidigt i solidaritet med våra värderingar vid tiden för den massakern.
Men rädslan övervann solidariteten där verkar det tyvärr.
Så är det och jag kommer på intet sätt gå bärsärk för att någon eldar böcker.
Men jag kommer fortsätta tycka att det är barbariskt.