MickeZX7R
Posör
Hur ser tänkbara scenarier ut för om vi strejkar? Inte en vecka, utan ett par år eller så...
Fan, det kanske kraschade direkt...
- HU! Det vill jag inte utsätta min bräckliga kropp för...
Hur ser tänkbara scenarier ut för om vi strejkar? Inte en vecka, utan ett par år eller så...
- Är det verkligen tillåtet för kvinnorna att ha sex med djur?
Det här är djur, det här är inte människor!
Nej, djur uppför sig bättre!
Nej men jag tycker inte det har någon relevans heller å andra sidanNågon som vet om detta är siffror som visar straffet före man har justerat ned pga. den dömdes ålder och ev. straffrabatt eller om det är inklusive sådan justering?
Vad skall Polisen göra? De visste precis att detta skulle ske, de har lagfört honom otaliga gånger men Anne Ramberg och Co. tycker det vore hemskt om politiker har åsikter på deras arbete så de ser till att lagarna inte följs.
På åklagarmyndighetens hemsida (väl dolt) kan man titta igenom de domar som delas ut och vilka straff som ges. Ett par exempel nedan (från 2018).
- För grov misshandel är minimistraffet 1 år. Ca 25% (101 av 424) dömdes till minimistraffet eller lägre (!)
- För mord får 50% lägre straff än minimistraffet (56 av 128)
- För våldtäkt döms mer än 50% (94 av 178) till lägre straff än minimistraffet
- Grovt rån döms ca 50% (17 av 38) till lägre straff än minimistraffet
The list goes on...
Polisen gör sitt jobb medan våra domare och advokater r*vknu**ar skattebetalarna samtidigt som de har mage att säga att det är populism bakom våra åsikter. De har alltså som praxis att ignorera de lagar som säger vilka domar de skall fastställa. Inte så konstigt att polisen tröttnar. Ge polisen en spade, en stor åker att gräva i och bonus för skattepengarna de sparar istället.
Japp, så cykelstölder minskar och bilstöld är ett eliminerat brott så DN, Morgan, Reinfeldt kan andas ut.Skadegörelsebrott, personrån och våldtäkter har ökat i landet. Antalet våldtäkter mot kvinnor ökade med 10 procent under 2019. Och personrån mot barn (under 18 år) har ökat med 31 procent på ett år.
Däremot är antal brott i Sverige snarlikt 2018, med 1,54 miljoner anmälda brott. Det är för att t.ex. bedrägeribrott har minskat.
https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran...nmalda-brott-2019---preliminar-statistik.html
Det är eländigt det där, att tala med människor som bor i trygga länder som Estland och Polen är numera oerhört pinsamtKan väl säga utan överdrift att Sverigebilden bland mina utländska kollegor är rätt, homogen.
”what on earth is going on?” sammanfattar det i en mening.
Mer äckliga aktivist/fake news.
Observera det subtila. Det behövs så lite som att slänga in ett "anmälda" eller varför inte klassikern, några väl valda "-tecken för att fejkifiera debatten.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Ali Esbati backar undan p.g.a. att han har "fel kön".
Linda Sneckar, Ulla Andersson (har dessa två fel hudfärg!?!) och Rossana Dinamarca...
Spelar det någon roll vilken tomte som leder clownskeppet?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|