Kanske alla som vill jobba och bidra väljer att bo på ett ställe så kan de andra bo i sina kalifat.
https://svenska-zoner.com/
Kanske alla som vill jobba och bidra väljer att bo på ett ställe så kan de andra bo i sina kalifat.
Känns lite fjortonåringar fantiserar över det.
"Krafter som är positivt inställda till konceptet måste skapa ett lokalt maktherravälde, d.v.s. ta över den den lokala politiska makten. Detta ska ske genom att i allmänna val erövra en betryggande majoritet av mandaten i kommunfullmäktige i respektive aktuell kommun.
Dessa krafter måste även ta över makten, eller skaffa sig väsenligt inflytande, i största möjliga del av det övriga lokala civilsamhället som t.ex:
-
Föreningsliv.
-
Kulturverksamhet.
-
Idrottsverksamhet.
-
Näringsliv.
-
Kyrkor och övriga religiösa församlingar.
-
Skolor.
-
Politiska partier.
-
Styrelser av alla de slag."
Okej, ta över allt näringsliv och allt annat. Lycka till.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
"Krafter som är positivt inställda till konceptet måste skapa ett lokalt maktherravälde, d.v.s. ta över den den lokala politiska makten. Detta ska ske genom att i allmänna val erövra en betryggande majoritet av mandaten i kommunfullmäktige i respektive aktuell kommun.
Dessa krafter måste även ta över makten, eller skaffa sig väsenligt inflytande, i största möjliga del av det övriga lokala civilsamhället som t.ex:
-
Föreningsliv.
-
Kulturverksamhet.
-
Idrottsverksamhet.
-
Näringsliv.
-
Kyrkor och övriga religiösa församlingar.
-
Skolor.
-
Politiska partier.
-
Styrelser av alla de slag."
Okej, ta över allt näringsliv och allt annat. Lycka till.
Det går kanske över, när de märker att det var svårt att skala revolutionen bortom övertagandet av den lokala schackklubben.
Apropå vad man kan göra?
Exakt detta kan man göra:
https://ledarsidorna.se/2020/01/pro...-islamismen-i-sverige-muslimska-brodraskapet/
Hjälp de som gör något konkret.
Just do it.
Se hur samhället förändrats med kvotering av kvinnor. Bolagsstyrelser, universitet etc Fördumningen av samhället går i en sådan rasande takt att jag inte är så säker på att det kommer begränsas till några övertagande av några klubbar. Se på de politiska partierna som kanske inte officiellt kvoterar men de vill alla ha sina husnegrer att visa upp. Snart ska minst hälften vara kvinnor och andra hälften utlänningar.
Schackklubb fick mig att tänka på fotbollen i Sorsele där svenska barn slutade spela pgs av skäggbarnen.
Håller både med, och inte.Exakt. Stötta dem som sticker ut hakan. Ge dem incitament att fortsätta.
Förövrigt.
1. Aldrig banga en diskussion.
2. Normalisera vettiga åsikter igen genom att ogenerat säga vad du tycker och dela och gilla bra inlägg och artiklar i sociala media. Det är normaliseringen vänstern länge har varit livrädd för. Därav deras skrik om rasister och klimatförnekare till allt och alla. Vilket naturligtvis backfire:ar.
3. Shame:a vänsteråsikter på samma sätt som de har shame:at vettiga åsikter. Fast bättre - med argument. Det bör trots allt exponeras hur jävla korkade de är.
Min kommentar avsåg möjligheten för ett gäng finniga svenska tonåringar att ta över ett samhälle. Det tror jag är ohyggligt svårt eftersom det nästan förutsätter någon form av klantänkande i större skala. Den svenska kulturen är nog bland de minst klantänkande av alla kulturer. Därmed inte uteslutet att det kommer uppstå medborgargarden, lynchmobbar och liknande på lokal nivå i små och starka lokalsamhällen. Det tror jag är en fullt möjlig utveckling, om än då med en tydlig prägel av klassisk svensk föreningskultur, med ordförande, protokoll och fikalista.
Skall det ske något större och medvetet systemförändrande i svensk kultur behöver det dock ske genom konsensus. När konsensus väl slår om kan det iofs ske snabbt. Men det är andra mekanismer.
Vem vet, kanske även den svenska kulturen kan ramla tillbaka hundratals år i historien och bli en klankultur igen om det vill sig illa. Det hoppas jag innerligt inte. Men vem vet, om tillräckligt många börjar uppvigla till inbördeskrig (som den aktuella sidan lite diffust och indirekt gör) kanske utvecklingen går åt det hållet. Men om det är ett fritt, demokratiskt och utvecklat samhälle vi värnar om är det nog inte en speciellt bra idé att försöka göra det med hjälp av klanmentalitet. Vi kan bättre än så.
Därför blir sidan som de finniga tonåringarna skapat enbart patetisk.
Det troliga är en passiv förändring där de som har möjlighet flyttar till tryggare kommuner med lägre skatter och en lugnare utsikt. Det skiljer idag en hel del i skatt mellan kommunerna och det kommer troligen öka för då vissa kommuner har en klart högre belastning av nuvarande integrationspolitik (förutsatt att man inte från statens håll kör en ännu hårdare skattebalans).
Se på Sölvesborg som fått mycket uppmärksamhet på sistone. Det är inte helt otroligt att fler kommuner sätter sig emot regeringens vilja och på så sätt bidrar till en attraktivare miljö för sina invånare. Detta tror jag är lockande för många.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|