Somliga är mer jämlika än andra
Under lördagskvällens P3 Guld-gala vann Arre! Arre! pris för Årets rock/meal. Efter avslöjandet rusade bandmedlemmarna upp på scenen i Partille Arena.
Punkbandets gitarrist Matilda ”Mattis” Årestad avslutade tacktalet.
– Jag vill tacka alla som gömmer flyktingar, alla som sliter inom vården, alla som jobbar på kvinnojourer. Ni är de riktiga hjältarna. Tack alla som röstar rött. Fuck Jimmie, skrek hon och kastade mikrofonen i golvet.
Blä!!!!!
Under lördagskvällens P3 Guld-gala vann Arre! Arre! pris för Årets rock/meal. Efter avslöjandet rusade bandmedlemmarna upp på scenen i Partille Arena.
– Jag vill tacka alla som gömmer flyktingar, alla som sliter inom vården, alla som jobbar på kvinnojourer. Ni är de riktiga hjältarna. Tack alla som röstar rött. Fuck Jimmie, skrek hon och kastade mikrofonen i golvet.
Blä!!!!!
Målen i klankrigen har väl ofta skottsäker väst så skott mot huvudet blir normalt.Så här har det alltid varit och personalen på Karolinska är alarmister.
Hälsningar, Brooklyn & Co
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Blä!!!!!
Har någon någonsin hört talas om Arre! Arre! tidigare!?
En enkel sökning säger N E J...
View attachment 452348
Endast en låt är i närheten av 100 000 spelningar, övriga är sällan över 5 000...
inte ens 10 000 månatliga lyssnare...
Som exempel på mer normala siffror för ett ändå relativt okänt svenskt band, Raised Fist.
View attachment 452349
En låt över 10 000 000 spelningar, samtliga övriga förbi 100 000 med råge.
Över 150 000 månatliga lyssnare
Och då bör ändå P3 anse att Raised Fist har rätt värdegrund, vilket gav vinsten till Arre! Arre!.
Detta då Raised Fist fått spela på Musikhjälpen som den där medelklass-turned-förorts-snorunge Einar med sina låtar om att tjejer är horor, suger hans kuk och om knark, "popa" andra gängmedlemmar och annan skit....
Jag längtar inte tillbaka till Husby. När jag bodde där på 90-talet nöjde de sig med att skjuta i korridoren mellan husen, elda förråd i källaren och grannens ytterdörr. Jag hade 7 tillfällen på 9 månader när någon bröt upp min bil eller snodde hjul från den.
Nu verkar folk inte kunna sköta sig.
Jaså, det har hänt något i samhället, konstigt, det var mer än jag visste.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Det har jag aldrig förnekat. Jag har kanske lite annan syn på lösningar än SD.
Dessutom tycker jag Hanna Stjärne gjorde ett dåligt jobb i intervjun. Upprepade samma sak flera gånger.
Jag minns ganska bestämt att du förnekat, relativiserat, förminskat, förlöjligat och ifrågasatt de problem som diskuteras i denna tråd.Det har jag aldrig förnekat. Jag har kanske lite annan syn på lösningar än SD.
Dessutom tycker jag Hanna Stjärne gjorde ett dåligt jobb i intervjun. Upprepade samma sak flera gånger.
Tänk på målgruppen som har växt upp med småbarnsprogrammet som upprepade varje mening flera ggr.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|