Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Polisen ska inte ha mer befogenheter. Det är ingen polisstat jag vill ha.
Vi ska inte sätta oss i denna här soppan från början, vi tar hit folk med vad ska vi säga...tveksamma sociala och moraliska beteenden. Nu måste vi röra i soppan genom att ge poliskåren mer befogenhet för att ta hand om konsekvenserna?
Vilket hamsterhjul. Som att ge sig på symtom istf underliggande problem.

Nästa gång kanske det är din värsta politiska motståndare som styr landet och plötsligt ser de ett problem och säger till polisen: "lös det". Problemet är att problemet kan vara du.

Last edited:

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
De som påstår sig fly från kriget, men fortsätter kriga i Sverige har enl min mening förlorat rätten att vara svensk medborgare!
Att de ens har beviljats asyl, är ett jävla skämt.
I Sverige har dörrarna stått på vid gavel för all sorts (s)lödder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Enkla människor förordar enkla lösningar...

Vilka tio skulle dom skjuta? Hon som sålde sockervadd? Han som styrde barnvagnen?

Innan det är upplopp finns det ju liksom ingenting för Polisen att göra, då är det ju bara en sammankomst som kanske kommer att vara lugn och trevlig.

Även sedan upploppet har startat måste man ju på något sätt urskilja vilka som startar upploppet och vilka som bara försvarar sig och sin familj.

Man hade ju lyckats stoppa en massa hitresta bråkmakare redan vid gränsen, man hade poliser i närheten, man plockade in mellan 100 och 200 personer för upploppet.

Det är NU jobbet börjar. Det är NU lösningar ska tas fram. Det än NU vi kan granska filmerna och sammanställa bevisen och staffa dom skyldiga.

Att skjuta folk på plats utan att veta vad dom har gjort är så Amerikanskt...
Du hasplar ur dig en massa ord utan sammanhang i vanlig ordning.

Har någon här påstått att polisen skall börja skjuta lite random folk? Nej.

Har någon här påstått att polisen har alla medel att stoppa våldsamheter om de vill? Ja.

Jag tror en stor del är att du bor isolerat och inte ser omvärlden. Har du varit på ett derby? Har du sett när polisen bestämmer sig för att bestämma?

Det är så låg nivå på svaren här att det saknar motstycke. Skärp dig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De som påstår sig fly från kriget, men fortsätter kriga i Sverige har enl min mening förlorat rätten att vara svensk medborgare!

De som vill bidra till att bygga upp Sverige, välkomna! Enkelt
Håller med om ett, inte om två.

Att påstå sig vilja bygga upp Sverige kan inte vara ens nära att räcka till att få uppehållstillstånd.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag brukar få höra här att jag är naiv och korkad när jag yttrar mig om flyktingar, men situationen i Eritrea har varit besvärlig längre än landet har funnits. Att folk har flytt från krig där är det ingen tvekan om och jag tycker faktiskt att vi har råd att hjälpa flyktingar. Har man kommit hit som flykting för 30 år sen, fått permanent uppehållstillstånd och etablerat sig i samhället ser jag inte att man ska tvingas bort. Inte ens om landet har ändrat styrning så att det är ens kompisar som råkar sköta landet för stunden.
Jag går till och med så långt att jag tycker att man ska få hylla den nuvarande regimen utan att för den skull tvingas tillbaka och lämna det liv man skapat.

Dessutom tycker jag att det är helt rätt att de som flytt förtrycket av den nuvarande regimen ska ha möjlighet att protestera mot festligheterna som samlar in pengar för att hålla kvar det styret.

Problemet kommer när man går från att protestera, demonstrera och manifestera till att bruka våld, kasta saker och tända eld på andras tillhörigheter. Där och då bör myndigheter sätta stopp.

Den delen av Afrika lär inte generera färre flyktingar de närmsta åren med klimatförändringarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Polisen gjorde sitt jobb, men bara så långt som beslutsfattarna tillät.
Kanske, jag kan inte bedöma det, har de använt pepparspray? Har de använt elpistol? Har de skjutit varningsskott? Har de skyddat liv och egendom?

Vad jag vet så har de långtgående möjligheter att göra allt detta.

Med risk för att låta sjukt töntig så kan jag ändå lova att vilket Åsa Nisse jaktlag som helst hade bringat mer ordning än de där blondinerna som halkade runt i diket på E18 igår.

Men med allt det sagt, när jag skriver att "polisen kan" så menar jag inte nödvändigtvis polisen på plats utan organisationen och myndigheten. Sedan kan man absolut ifrågasätta poliser på plats också.

Än en gång, derby på friends, go check it out.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här kan man se SVTs tillrättalagda bild från festligheterna igår. Pratar de ens om samma fest som alla andra pratar om? ?

Eller är det nu någon skall påstå att alternativ media styrs från Kreml? ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Enkla människor förordar enkla lösningar...

Vilka tio skulle dom skjuta? Hon som sålde sockervadd? Han som styrde barnvagnen?

Innan det är upplopp finns det ju liksom ingenting för Polisen att göra, då är det ju bara en sammankomst som kanske kommer att vara lugn och trevlig.

Även sedan upploppet har startat måste man ju på något sätt urskilja vilka som startar upploppet och vilka som bara försvarar sig och sin familj.

Man hade ju lyckats stoppa en massa hitresta bråkmakare redan vid gränsen, man hade poliser i närheten, man plockade in mellan 100 och 200 personer för upploppet.

Det är NU jobbet börjar. Det är NU lösningar ska tas fram. Det än NU vi kan granska filmerna och sammanställa bevisen och staffa dom skyldiga.

Att skjuta folk på plats utan att veta vad dom har gjort är så Amerikanskt...

Det är knappast sockerförsäljaren eller kvinnan med barnvagnen som orsakat att poliser nu är skadade.
Förslagsvis skulle de naturligtvis ha skjutit de som attackerat polisen. Räcker inte batongen för att freda sig så är det pistolen som gäller.

Vi pratar om människor som kommer från länder där den som inte visar respekt för ordningsmakten kommer ofelbart få ångra sig. Så kommer dom till Sverige där polisen lärt sig lågaffektivt bemötande. Det är inte helt konstigt att dessa människor totalt saknar respekt för den svenska polisen.
Förvisso verkar svenska polisen vara bra på att hitta de de värsta bråkstakarna senare och få dem dömda men signalerna till de lite mindre aggressiva har redan getts så nästa demonstration tror flera att dom också kan ge sig på polisen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är knappast sockerförsäljaren eller kvinnan med barnvagnen som orsakat att poliser nu är skadade.
Förslagsvis skulle de naturligtvis ha skjutit de som attackerat polisen. Räcker inte batongen för att freda sig så är det pistolen som gäller.

Vi pratar om människor som kommer från länder där den som inte visar respekt för ordningsmakten kommer ofelbart få ångra sig. Så kommer dom till Sverige där polisen lärt sig lågaffektivt bemötande. Det är inte helt konstigt att dessa människor totalt saknar respekt för den svenska polisen.
Förvisso verkar svenska polisen vara bra på att hitta de de värsta bråkstakarna senare och få dem dömda men signalerna till de lite mindre aggressiva har redan getts så nästa demonstration tror flera att dom också kan ge sig på polisen.
Vad spelar det för roll om de blir dömda? De lär inte bry sig, inte jag heller.
Dags att börja jobba förebyggande kanske, och då inte med fler fritidsgårdar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om vi hade en polis som konstant utnyttjade ett stort övervåld enligt en stor del av väljarkåren, eller kultureliten, hade vi haft en debatt om hur ofta de använder sina vapen osv.
Jag vill också ha en sådan debatt, jag vill veta hur många gånger elpistol avfyrades igår, hur många som låg med handbojor och trynet i gyttjan samt hur många slag som utdelats.
Det är smärtsamt att se att polisen inte kan skydda oss, så vem ska göra det?
Var en intervju med någon invandrare från Bangladesh, tror jag, som sade att det går inte att bo i Rinkeby.
Sverigebilden och Björn Söder är förstås viktigare (låg dessutom ovanför Eritrea festen på svt igår).
Pajasland.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om vi hade en polis som konstant utnyttjade ett stort övervåld enligt en stor del av väljarkåren, eller kultureliten, hade vi haft en debatt om hur ofta de använder sina vapen osv.
Jag vill också ha en sådan debatt, jag vill veta hur många gånger elpistol avfyrades igår, hur många som låg med handbojor och trynet i gyttjan samt hur många slag som utdelats.
Det är smärtsamt att se att polisen inte kan skydda oss, så vem ska göra det?
Var en intervju med någon invandrare från Bangladesh, tror jag, som sade att det går inte att bo i Rinkeby.
Sverigebilden och Björn Söder är förstås viktigare (låg dessutom ovanför Eritrea festen på svt igår).
Pajasland.

Ja, det börjar vara dags att media ifrågasätter hur flera poliser kan ha blivit skadade utan att ett enda skott verkar ha avlossats för att förhindra det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har någon här påstått att polisen skall börja skjuta lite random folk? Nej.

Det är så låg nivå på svaren här att det saknar motstycke. Skärp dig.

Polisen gjorde inte sitt jobb, flera poliser är skadade, flera bilar brann, trafik på E18 stängdes av, jag gissar alla sett bilderna. Hur många våldsverkare är skjutna? Noll.

Skjut tio stycken och problemet är löst för all framtid.

Jag ser inte att du talade om vilka som skulle skjutas heller, bara tio stycken, därför frågade jag om du hade några preferenser eller om dom bara skulle skjuta tio valfria människor med samma hudfärg som upprorsmakarna.

Jag är helt enig med dig om att polisen ska skjuta för att skydda sitt eller andras liv, men just vid det här tillfället kanske det inte förelåg risk för någons liv?
Att tre poliser fick blåmärken av kastade saker motiverar inte att dom ska skjuta någon, speciellt i ett läge när dom inte ser vem som har kastat.

Jag har för mig att jag när det gällde påskkravallerna skrev att det hade varit motiverat av polisen som fruktade för sitt liv att skjuta, gjorde jag inte det då så gör jag det nu.

Jag tycker i väldigt många fall att polisen bör ta till tjänstevapnen och i alla fall avlossa varningsskott, men det blir alltid problem för den polis som gör det, om det inte görs på direkt order uppifrån.

Här uppe skjöt polisen en snubbe i benet förra veckan vid ett gripande, den snubben hade stått på balkongen och skjutit på förbipasserande bilar med barnfamiljer med ett gevär, det visste polisen, det var deras ingångsvärde i konflikten, sedan mötte han poliserna med en kniv som han vägrade släppa på polismans order, och ändå kritiseras polisen för ett skott i benet.
Den polismannen tas ur tjänst och utreds.

Jag vet inte varför du drar upp sportbollsmatcher? Spelade Eritrianerna sportboll på järvafältet?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Som någon skrev, hur kan det i Sverige både finns grupper av Eritreaner som är för och emot diktaturen där? :va
Det borde väl bara vara regimkritiker som har skyddsbehov eller?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, det börjar vara dags att media ifrågasätter hur flera poliser kan ha blivit skadade utan att ett enda skott verkar ha avlossats för att förhindra det.
En rimlig fråga.

Hur hade det blivit i Spanien, Polen, Frankrike, Finland eller Estland? Klafsande dikekärring också?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som någon skrev, hur kan det i Sverige både finns grupper av Eritreaner som är för och emot diktaturen där? :va
Det borde väl bara vara regimkritiker som har skyddsbehov eller?
Några flydde från förra regimen, några från förrförra osv.
En rimlig fråga.

Hur hade det blivit i Spanien, Polen, Frankrike, Finland eller Estland? Klafsande dikekärring också?
Nejdå, dom hade skjutit tio stycken direkt med snipers från vägen.

Fan vad du verkar ogilla kvinnor Mackan (speciellt blondiner), hur länge har du varit bög?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år