Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja när det är stockholmsderbyn då jävlar är det andra bullar.
Det sköter de med bravur men det är också för att det är politiskt riskfritt. Vem skulle ha åsikter? Någon lönnfet svennebanan från arbetar-/medelklass? Grupper som ingen talan har ändå.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det här med att sljuta upploppsmakare, det slutar alltid med att vinpimplarvänstern drar upp Ådalen. Jag har gjort mig ovän med många när de dragit upp det genom att påpeka att om man anfaller soldater i skytteformation kanske man får skylla sig själv om man blir skjuten...

Sedan har vi ju den där snorungen som blev skjuten i Göteborg, och som fortfarande får en gråtstund i media lite då och då om hur fel det var av polisen att skjuta honom när han inte hade gjort något fel alls.

Nog tycker jag att om man som grupp börjar bruka våld, så får man fan leva med att ordningsmakten brukar övervåld för att få upploppsmakarna att sitta ner och hålla käften. Ordningsmaktens jobb är att skydda samhället, och då behöver upplopp slås ner. Vi vill inte att det ska gå så långt som i USA där de hade en sommarorgie i att bränna, mörda och stjäla allt som gick.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja när det är stockholmsderbyn då jävlar är det andra bullar.
Det är alltså ett stockholmsproblem att folk blir dumma i huvet i grupp, oavsett om det är pojkar i olikfärgade kläder som sparkar boll eller Eritreansk grillfest?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Sedan har vi ju den där snorungen som blev skjuten i Göteborg, och som fortfarande får en gråtstund i media lite då och då om hur fel det var av polisen att skjuta honom när han inte hade gjort något fel alls.
Ja den händelsen kommer jag sent glömma och fi f-n vad det drevades mot Polisen för det skottet. Några år senare var det upplopp i Rosengård men den stora nyheten var vad en Polis hade kallat en gärningsman för i samtal med en annan Polis. Att hela stadsdelen höll på att brinna ner var bara en bisak. Ingenting har blivit bättre sen dess vad gäller journalister och deras rapportering.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Håller med om ett, inte om två.

Att påstå sig vilja bygga upp Sverige kan inte vara ens nära att räcka till att få uppehållstillstånd.
Nu läser du in fler saker i min text, än det jag skrev. Gör inte det.
Jag skrev inte "påstå sig vilja".

Kort sammanfattning...
De som kommer hit men inte bidrager, ska ut - men de som kommer hit och bidrager, är välkomna.
Att bidra är att:
- följa lagar mm
- inte motarbeta vår kultur mm
- inte stöka med andra, inte vara kriminell
- SAMT betala in mer skatt än de kostar samhället!

Jag tackar inte nej till högutbildade personer som snabbt kan bidra till att bygga upp Sveriges konkurenskraft.
Är ju DESSA vi ska få hit.
De som inte har skolbakgrund, och/eller kommer från länder utan demokrati, mänskliga rättigheter och krig - där finns det alla skäl till stor återhållsamhet. Då de aldrig kommer bidra positivt.

Dessa behöver vi av humanitära skäl lägga resurser på - eller inte ta hit.
Är inte humant att ta hit personer utan att stötta dom!
Inte humant, varken mot dom eller oss svenskar.

Ovan borde du redan veta, har skrivit det massa gånger.

Svenska samhället lider dock av godhetsknarkande och förstör därmed sverige, då man förtränger ALLA eventuella problem som kan dyka upp.
(Samma gäller miljörörelsen)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nu läser du in fler saker i min text, än det jag skrev. Gör inte det.
Jag skrev inte "påstå sig vilja".

Kort sammanfattning...
De som kommer hit men inte bidrager, ska ut - men de som kommer hit och bidrager, är välkomna.
Att bidra är att:
- följa lagar mm
- inte motarbeta vår kultur mm
- inte stöka med andra, inte vara kriminell
- SAMT betala in mer skatt än de kostar samhället!
Så man ska inte behöva tillåtelse att komma hit till att börja med, man ska väl rimligtvis vara/bli inbjuden? Ungefär som att jag behöver tillåtelse av dig för att komma och hem till dig.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Att tre poliser fick blåmärken av kastade saker motiverar inte att dom ska skjuta någon, speciellt i ett läge när dom inte ser vem som har kastat.

Jag har för mig att jag när det gällde påskkravallerna skrev att det hade varit motiverat av polisen som fruktade för sitt liv att skjuta, gjorde jag inte det då så gör jag det nu.
Du tycker alltså att Polisen ska vara ok att det kastas saker på dom...men vänta med att ta till kraftmetoder, tills en sten råkar träffa?
Nej. Polisen ska direkt då det kastas saker, eller att deras ord inte följs - agera med KRAFT!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Du tycker alltså att Polisen ska vara ok att det kastas saker på dom...men vänta med att ta till kraftmetoder, tills en sten råkar träffa?
Nej. Polisen ska direkt då det kastas saker, eller att deras ord inte följs - agera med KRAFT!
Frågan och poängen GuW har är ju att de inte kan skjuta hejvilt mot första bästa för att de blir träffade av en sten. De kan försvara sig mot våldsverkare specifikt, inte generellt.
Så de ska agera mot kraft mot den som kastade stenen, om de KAN utröna vem det var.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Nej, det har jag aldrig sagt, jag sa att dom kan inte skjuta folk på måfå för att det kastas saker

Andra tycker att det ska skjutas exakt tio personer, helst på avstånd och av män, helst riktiga flintskalliga män, men huvudaken är att dom inte är blonda

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Så man ska inte behöva tillåtelse att komma hit till att börja med, man ska vara/bli inbjuden? Ungefär som att jag behöver tillåtelse av dig för att komma och hem till dig.
Nej, det skrev jag inte, eller hur?
Men tänk dig hur det fungerar om du vill invandra till USA.
Då får du visa upp att du förstår deras lagar, kultur, kan försörja dig mm.

Vore ju enkelt att ställa rimliga KRAV.
Är du flykting, får du X antal år på dig att lära dig svenska och få självförsörjande jobb. Och krav från dag ETT, att arbeta. Alla kan städa, rensa kraftledningsgator från sly, reparera banvallar/räls mm.
"du slipper krig eller förföljelse, men i gengäld får du göra rätt för dig"
Det hade varje människa med RÄTT grundmotiv accepterat

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Nej, det har jag aldrig sagt, jag sa att dom kan inte skjuta folk på måfå för att det kastas saker

Andra tycker att det ska skjutas exakt tio personer, helst på avstånd och av män, helst riktiga flintskalliga män, men huvudaken är att dom inte är blonda
Det är jag säker på att Marcus inte menade, du har ju läst vad han skrivit här tidigare.
Så vad tycker du Polisen ska göra?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är jag säker på att Marcus inte menade, du har ju läst vad han skrivit här tidigare.
Så vad tycker du Polisen ska göra?

Markus skrev att det skulle skjutas tio personer, och han ville inte ha några blonda kärringar halkandes i diket, så då återstår ju manliga prickskyttar liggande uppe på vägen, och blonda fick dom inte heller vara....

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Har man kommit hit som flykting för 30 år sen, fått permanent uppehållstillstånd och etablerat sig i samhället ser jag inte att man ska tvingas bort. Inte ens om landet har ändrat styrning så att det är ens kompisar som råkar sköta landet för stunden.
Och om personen i fråga inte lärt sig svenska, motarbetar vårt samhälle (och det andra jag skrev nyss)? Vad är enl dig skäl att lämna landet?
Eller ska det vara ok att kosta oss pengar så länge de lever? Att deras arvingar inte heller bidrar?
Om de är kriminella?

Jag menar att man snabbt ser om en person vill/kan bidra och visar tacksamhet för "fristaden sverige", eller inte. Direkt vid anländandet borde vi göra första checken. Jag genomför flera anställningsintervjuer per vecka.
Frågorna "vad vill du arbeta med...vad är du bra på...vad vet du om oss/våra tjänster...hur kan du bidra hos oss...är alla avslöjande!
Varför inte agera lite proffsigt vid våra gränser?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Polisen ska låta folk vara till de bryter mot lagen. De är inga supermänniskor bara för att det står polis på visitkoret. Jag har rätt att vistas på allmän plats om jag gör det fredligt, det ska de skita fullständigt i.
Vi är inte livegna än så länge.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Nej. Det är ju därför jag frågar.
Bara kollar, fick du tydligt svar? :)
Viktig debatt detta o jag har inga problem att redogöra för det jag anser vettigt och rättvist för de som kommer och de som redan finns i landet. Vi glömmer ofta den gruppen...
Om jag kan få nya perspektiv genom att andra skriver, bra!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år