Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Man borde lyfta det att det är en sjuklig, pervers böjelse att tända på små barn. Kanske enda sättet för dem att känna ett, möjligen inbillat, intellektuellt överläge, förutom fysiskt.

Hur kan folk vara så selektiva att de är likgiltiga för detta när normalen är att fördöma när vuxna förgriper sig på värnlösa små?

Dumpen behöver expandera, massivt och få verktyg.

Det hjälper liksom inte att pervonas mognadsgrad är flera år under 9-åringarnas.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Varför är det blött på stenen? Skyn ser ut att kunna släppa vätska!
Sant det har duggat en liten stund. Vet ej hur man lägger upp film men då när åskan gick som tåget för ett par dagar sedan det ösregnet som vräkte ned i 1,1,5 Tim gick inte av för hackor,, det var knappt möjligt att vara på uteplatsen vrålet från kanal plast taket var outhärdligt. Så regn har kommit även här men ingen blåst överhuvudtaget

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man borde lyfta det att det är en sjuklig, pervers böjelse att tända på små barn. Kanske enda sättet för dem att känna ett, möjligen inbillat, intellektuellt överläge, förutom fysiskt.

Hur kan folk vara så selektiva att de är likgiltiga för detta när normalen är att fördöma när vuxna förgriper sig på värnlösa små?

Det hjälper liksom inte att pervonas mognadsgrad är flera år under 9-åringarnas.
Måttstockar min vän, måttstockar.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

Medhåll !
Vidrigt. Få saker får mig mer välvillig till kastrering än detta. Brottslingens pillesnopp har spelat ut sin roll. Sedan livstid där det verkligen betyder livstid :ajjabajja

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag skulle nog kunna påstå att pride är vår statsreligion och att det finns blasfemilagar i Sverige. Man får eller kan inte kritisera Pride och överallt skall det proklameras hur viktigt Pride är, hur bra Pride är, att alla måste hålla med Pride om allt och att om man framför kritik mot Pride så får man det samlade (nästan) politiska och mediala Sverige emot sig.

Normkritik som rättesnöre gäller bara vissa normer…

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Normkritik som rättesnöre gäller bara vissa normer…
Sant också.

Björn Söder må vara lika smidig som en BMW motorcykel men han har 100% rätt, det finns tydliga kopplingar mellan Pride och pedofili. Det har skrivits massor om det.
Är det sant? Ja, tveklöst.
Är det relevant? Kanske, kanske inte.

Det är sådant här som bevisar gång på gång att SD är den enda garanten för ett ärligt samtal om "Sverige idag".

För övrigt nailade Alice Teoderescu saken i vanlig ordning.

Bifogat

• 1000028803.jpg
    1000028803.jpg
    696.3 KB · Visningar: 30

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tycker Björn Söder verkar vara en skitstövel och inte en garant för annat än ett ruttet samhälle i största allmänhet. De största kopplingarna till pedofili finns nog i katolska kyrkan men det är nog inte långsökt att tänka sig att det uppstår den typen av begär hos de som inte får utlopp för sin sexualitet på ”normalt” vis och/eller utsatts för det själv i barndomen.

Huruvida dessa avskyvärda begär är överrepresenterade i pridesammanhang törs jag inte spekulera i men det kan nog åtminstone inte uteslutas. Den diskussionen kan föras på bättre vis än vad Björn Söder gör.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker Björn Söder verkar vara en skitstövel och inte en garant för annat än ett ruttet samhälle i största allmänhet. De största kopplingarna till pedofili finns nog i katolska kyrkan men det är nog inte långsökt att tänka sig att det uppstår den typen av begär hos de som inte får utlopp för sin sexualitet på ”normalt” vis och/eller utsatts för det själv i barndomen.

Huruvida dessa avskyvärda begär är överrepresenterade i pridesammanhang törs jag inte spekulera i men det kan nog åtminstone inte uteslutas. Den diskussionen kan föras på bättre vis än vad Björn Söder gör.
Om vi lägger Björns personlighet och framtoning åt sidan så kan jag bara konstatera att det finns ytterst obehagliga kopplingar mellan pedofili och RFSL, Pride mm. Det är inget konstigt heller kanske, men i Sverige handlar det så ofta om huruvida någon kan bli ledsen mer än om något är sant.

Jag vet inte om det är relevant att komma dragande med dessa kopplingar men de finns. Sedan är det något djupt obehagligt med Pride och fascinationen för barn i det lägret, det får mig att luta mot att det är relevant av Björn Söder att vädra fakta i ärendet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Om det är fakta kan det vädras på bättre vis, det var min poäng. Jag tror att det finns rätt många i dessa pridesammanhang som absolut inte har några slags pedofila böjelser utan bara vill att alla människor skall få vara sig själva. Generaliserande påståenden om ”kopplingar till pedofili” blir då väldigt fel.
De flesta dömda pedofiler är väl dessutom ”vanliga” familjefäder som begått övergrepp på sina egna barn. Har liksom ingenting med Pride att göra även om det skulle vara så att det finns skruvade mentaliteter i dessa sammanhang. Det handlar ju om individerna.

Det går ju alltid att göra motsvarande kopplingar mellan tex SD och alkoholism eller mellan frikyrka och dubbelmoral osv. Inte lika poppis kanske. Och stämmer lika dåligt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte om det är relevant att komma dragande med dessa kopplingar men de finns. Sedan är det något djupt obehagligt med Pride och fascinationen för barn i det lägret, det får mig att luta mot att det är relevant av Björn Söder att vädra fakta i ärendet.

Jo, det är relevant, vi andra måste också få se dom kopplingarna.

Vad jag vet är det enstaka personer som har betett sig olämpligt mot barn, varav en jobbade för RFSL.

Jag vet inte hur många pedofiler som har avslöjats inom svenska kyrkan, men det är en del.

Ridsporten har i alla tider dragit till sig pedofiler och i dom kretsarna har det väl avslöjats en del dom senaste åren.
Samma sak med all ungdomsidrott för övrigt.

Jag ser inte att du rasar mot vare sig svenska kyrkan eller ridsporten eller annan ungdomsidrott?

Jag tror nog att som i övriga samhället det finns pedofiler inom HBTQ kretsar också, jag har inte stt några siffror på någon överrepresentation, men precis som i sammhället i stort så finns det gott om barnfamiljer som ser till att skydda sina barn och röka ut pedofilerna

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om det är fakta kan det vädras på bättre vis, det var min poäng. Jag tror att det finns rätt många i dessa pridesammanhang som absolut inte har några slags pedofila böjelser utan bara vill att alla människor skall få vara sig själva. Generaliserande påståenden om ”kopplingar till pedofili” blir då väldigt fel.
De flesta dömda pedofiler är väl dessutom ”vanliga” familjefäder som begått övergrepp på sina egna barn. Har liksom ingenting med Pride att göra även om det skulle vara så att det finns skruvade mentaliteter i dessa sammanhang. Det handlar ju om individerna.

Det går ju alltid att göra motsvarande kopplingar mellan tex SD och alkoholism eller mellan frikyrka och dubbelmoral osv. Inte lika poppis kanske. Och stämmer lika dåligt.
Nja, att vi nu har en rörelse (som dessutom inte tål kritik i någon form) vars grundare och företrädare är intresserade av sex med barn är värt att nämna. Jag är säker på att det går att tala om på ett bättre sätt än vad Björn Söder gjorde, men är å andra sidan säker på att reaktionen hade blivit exakt den samma hur än han hade uttryckt sig.
Jag vet inte om de flesta dömda pedofiler är familjefäder, det var första gången jag hörde.

Problemet med Pride är inte främst att de har en del riktigt dåliga företrädare, problemet är att de vill prata och utöva sex nära barn, de har redan i de första Pride tågen i Stockholm varit noga med att involvera barn i kombination med de mest uppseendeväckande perversioner, det är märkligt om ingen annan än Björn Söder tycker det är konstigt.

Nu ser vi hur män i kvinnokläder vill ha barn i knät och läsa sagor, alla som själv inte är pedofil ser ju det olämpliga i det men spelar hellre med i teatern än blir utstött ur gemenskapen. Björn Söder är redan utstött.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA