Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Antar att du menar tonåringen i mina krokar. Såvitt jag vet var mordoffret inte dömd eller ens ställd inför rätta för våldtäkt och dödsstraff är inte med i straffskalan.
För mycket höljt i dunkel för att kunna bilda sig någon uppfattning öht.

Det enda som är säkert är att rättsväsendet kommer att faila.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Antar att du menar tonåringen i mina krokar. Såvitt jag vet var mordoffret inte dömd eller ens ställd inför rätta för våldtäkt och dödsstraff är inte med i straffskalan.
Jag vet inte om du bor i Enköping men om det är fler femtonåringar som hängt sin våldtäktsman i år så hade jag blivit förvånad.

Klart han inte blev dömd, polisen utredde det ju inte ens, och för ordningens skull är det alltså ett potentiellt offer som tagit en misstänkt gärningsperson av daga så vad straffskalan innehåller är ju inte superviktigt i just denna diskussion kanske.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låter ungefär som Sverige, beväpnade män infiltrerat landet och skjuter på oskyldiga samt spränger hus.

Vi får väl se framåt kvällen om Israel svarar som i Sverige eller om de skyddar sitt folk.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag vet inte om du bor i Enköping men om det är fler femtonåringar som hängt sin våldtäktsman i år så hade jag blivit förvånad.

Klart han inte blev dömd, polisen utredde det ju inte ens, och för ordningens skull är det alltså ett potentiellt offer som tagit en misstänkt gärningsperson av daga så vad straffskalan innehåller är ju inte superviktigt i just denna diskussion kanske.
Flashbacktråden om detta är ju en smula intressant.

Mer rättsväsendet.

Såg att de sänkt straffet från 2 1/2 år med 1 år för token som yxade och motorsågade huset min gamle kompis borta i Torhamn bor i. Det är väl före den obligatoriska rabatten? Varför dömer de ens till 1 1/2 år när det i realiteten är 1 år? Hån? Verkade ha mord i sinnet. Polisen sköt token i benet. Nu får han kortat fängelsestraff och slipper (det futtiga) skadeståndet till polis. Den utsatte får behålla sin symboliska styver och får snabbt sin otrygghet tillbaka.

Bra jobbat, rättsväsendet!! (Not)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För mycket höljt i dunkel för att kunna bilda sig någon uppfattning öht.

Det enda som är säkert är att rättsväsendet kommer att faila.
Har försökt bläddra fram till FUP någon gång men inte hittat men jag tycker det verkar halvklart vad som hänt.

Arabisk man våldtar svensk flicka, högst sannolikt med tragisk barndom i bagaget, flickan får nog och hyr in fyra latinamerikanska bröder och de mördar araben. Har åklagaren eller någon annan en alternativ teori?

När jag till sist hittar, av 170 sidor skitprat, FUP så är inte själva protokollet med. Blir så jävla trött.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har försökt bläddra fram till FUP någon gång men inte hittat men jag tycker det verkar halvklart vad som hänt.

Arabisk man våldtar svensk flicka, högst sannolikt med tragisk barndom i bagaget, flickan får nog och hyr in fyra latinamerikanska bröder och de mördar araben. Har åklagaren eller någon annan en alternativ teori?

När jag till sist hittar, av 170 sidor skitprat, FUP så är inte själva protokollet med. Blir så jävla trött.

Lång näsa, suck.
Skall sägas att tråden var inte så lång när jag läste.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Var jag bor syns vid alla mina inlägg. Jag ser Hjälstaviken från köksfönstret så det är ganska nära till mordplatsen.

Jag håller ändå mord som ett grövre brott än våldtäkt så det senare rättfärdigar inte det förra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var jag bor syns vid alla mina inlägg. Jag ser Hjälstaviken från köksfönstret så det är ganska nära till mordplatsen.

Jag håller ändå mord som ett grövre brott än våldtäkt så det senare rättfärdigar inte det förra.
Utan att fastna i teknikaliteterna så framgår det faktiskt inte i mobilversionen, vg se bifogad skärmbild min herre.

Nu blev det ju filosofiskt här lite fort men man kan också bli inlåst (frihetsberövande) för tex egendomsbrott som stöld eller förskingring så det verkar inte finnas något sådant krav enligt lagstiftaren men hela poängen här är ju att det hanterats utanför systemet.

Vad tycker du en rimlig hämnd varit, tusen nålar?

Bifogat

• 1000033853.jpg
    1000033853.jpg
    478.7 KB · Visningar: 16

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det är väl inte klarlagt vad som föregått. Om det är en hämnd kan man väl dra slutsatsen att förtroendet för rättsväsendet är obefintligt och begäret efter hämnd stort. Fanns några filmer på tjejen, sådana hon själv lagt ut, med kryptiska meddelanden. Hon var, diplomatiskt uttryckt, "speciell". Kanske institutionsskadad.

Hur det är i detta fallet låter jag vara osagt, men brottsoffer verkar överlag känna att de blir övergivna och därtill får genomleva eländet många gånger om.

Ska bli intressant att se vad som kommer ut, om vi får reda på något?

Vad som rättfärdigar vad lär vi inte komma fram till här. Kanske kommer det bli fler som tar saken i egna händer om inte rättsliga instanser börjar ta sin uppgift på allvar. Skulle inte förvåna mig.

Vad pratas, du som är från bygden?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Utan att fastna i teknikaliteterna så framgår det faktiskt inte i mobilversionen, vg se bifogad skärmbild min herre.

Nu blev det ju filosofiskt här lite fort men man kan också bli inlåst (frihetsberövande) för tex egendomsbrott som stöld eller förskingring så det verkar inte finnas något sådant krav enligt lagstiftaren men hela poängen här är ju att det hanterats utanför systemet.

För att vara rättvis.
På din bild ser jag en mc, en kantstolpe, vegetation och byggnader, utan att förlora mig i detaljer.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Den dag väljare av alla de slag förstår att absolut INGEN vill bo nära getton så är saken avgjord. M kärnväljare har gömt sig i Djursholm. S kärnväljare i någon bruksort. Nu är båda förstörda och de skyller på varandra, S väljare tyckte det var skönt med statsbidrag och M dito med rut och rot. Nu blir bådas barn skändade och ingen vill gå ut längre.
Bra poäng!
Det är enklare att fortsätta det skadliga godhetsknarkandet och man slipper se konsekvenserna själv och kan dra rasist-kortet varje gång någon säger sanningen.

Nu inser även många godhetsknarkande hur illa det är. Tyvärr har de som SER inte förståndet och modet att göra något åt det.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Jag är emot allt som inte kräver någon form av motprestation. Så dra in alla nuvarande bidrag och tillsätt en arg kärring i varje kvarter som kan dela ut busspoletter, mackor, och övernattning i lokalt vandrarhem.

Är man hungrig, trött, eller behöver ta bussen till en jobbintervju, så får man ta sig till arga Britta och förklara behovet. Hon vet vems häck som behöver klippas i utbyte.

Det sexiga med en medborgarlön är givetvis att man skulle kunna avsätta en lång rad administrativa icke-tjänster. Tyvärr uppväger det inte känslan av att vi skulle lägga ännu mer honung på det som lockar folk från halva världen till ett kallt och bistert land i Norden…
Bra inlägg!
Först leverera till Sverige, sedan få. Ofattbart att det inte är så redan!
Inte undera på att all skit immigrerar hit och förväntar sig att bara FÅ

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Nu tar vi lite från Göteborg igen. Som bekant håller Göteborg på och bygger en tunnelbana kallad Västlänken från Liseberg in mot Turistkvarteren vid Haga för pendlarna från Kungsbacka osv söderut och Alingsås osv nordöst ut.
Det är omväxlande "kvicklera" och berg att bygga i.
Kvicklera som uppe i Stenungsundraset. Och de schaktmassor som lagts som utfyllnad för att plana ut marken för ett nytt industriområde i Stenungsund, de kan faktiskt komma från VÄSTLÄNKEN !

Göteborg/Liseberg (Liseberg ägs av kommunen) klagar på Trafikverket för det tar tid.
Undrar var f-n för Göteborg har så mycket problem med sina "underleverantörer" ?
För Trafikverket är bara en i raden:
Ansaldo-Breda levererade spårvagnar och Göteborg var inte nöjt.
Ett Företag skulle bygga en bro och när förutsättningarna som Göteborg gett inte stämnde så blev det konflikt.
Och nu är det Trafikverket
Men hela iden med en "tunnelbana" / Västlänken i omväxlande kvicklera och berg är ju framsprungen i Göteborgs kommun ! :huvet
Detta blir resultatet av politiker med vidlyftiga planer som bara tjänar till att "sätta avtryck", styrda av miljöaktivister som de behöver för att behålla makten.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Du håller telefonen på fel ledd...

Jag tycker inte att hämnd är rimligt. Jag gillar systemet med ett rättsväsende som kan döma ut straff efter en anpassad skala. Tyvärr fungerar det inte i Sverige idag med för få poliser, utredare och fängelseplatser. Att generellt använda lägre delen av straffskalan minskar förtroendet för domstolarna.
Vad pratas, du som är från bygden?
Jag är inflyttad utböling och ingen av de jag lärt känna verkar ha haft kontakt med den familjen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka