FettSnok
96% enligt läkaren
Det ovan är typical. Ingen har ansvar för sina handlingar. Tro sjutton att det då blir som det är...
Det är dessutom redan förbjudet att sticka knivar i andra människor.
Vissa landsting skickar till inkasso men de flesta inte. Inget skickar till fogden så skiter man i att betala händer ändå inget. Finns nationell policy att ingen skall skuldsättas pga sjukvård.
En bypass med eftervård och uppföljning kostar ungefär hälften av priset i USA. 375000 i startavgift och 300kr/min under op är taxan hos mig. Så strax under en halv miljon om man inkluderar besök före och uppföljning.
En halv mille är rätt många års landstingsskatt även för en höginkomsttagare....
Kluven i just det här med utflyttade pensionärer som kommer hem för vård.
Dom har ju jobbat och slitit ett helt liv och betalat oftast mycket i skatt och vill spendera sina sista år i solen och kanske få ut lite mer av sina hårt ihoptjänade pensionspengar. Om dom sedan vill nyttja sjukvården hemma kan jag tycka är Ok.
Dom har redan bidragit till statskassan hela livet.
Däremot om det är någon som flyttat från Sverige i unga år och vill komma hemma och få vård är inte Ok då man inte bidragit med skatt under åren.
Men jag har ju betalat försäkring på min SportHoj i alla år, varför måste jag fortsätta för att betala för att min försäkring ska gälla?
Nu har i min stad en stackars tonåring blivit rånad och misshandlad. Med tillhygge. Såklart av ett gäng. Bytet? En matlåda!
Alltså vad fan!
Vad har hänt!? Bura in fanskapet!
Men nejdå..
Jag däremot tittar ut genom ett galler på byggboden när jag äter min matlåda. Som en jävla fånge!
Ibland går jag ner till Hemköp och tar en fika. Alltid fullt av samhällets toppskikt vid affärens spelavdelning. De spelar ur en i det närmaste outsinlig kassa, pensionärer och invandrare. De sistnämnda alltid välklädda män (det är alltid bara män, hucklena står utanför med nya barnvagnar). Själv känner jag mig malplacerad i mina skitiga knegarkläder. Försöker men kan ändå inte tränga bort känslan av att det är jävligt provocerande!
Men jag har ju betalat försäkring på min SportHoj i alla år, varför måste jag fortsätta för att betala för att min försäkring ska gälla?
Som sagt, lite kluven när det gäller pensionärer som får vända o vrida på slantarna och dessutom ska betala skatt på skattade pengar när dom slitit ont ett helt liv.
Kanske man skulle ha någon form av nivå på pensionen som berättigar till fri sjukvård som Sol-pensionär alternativt inte berättigar om du har en fet pension.
Som sagt, jag ser det från båda synvinklarna.
Så länge landet ger gratis vård till människor som inte ens har rätt att befinna sig i landet ser jag inte varför vi ska gnälla på att några hemvändande utlandssvenskar plockar russin ur kakan.
För att du valt att avtala om det.
Skatten är, eller ska vara, min försäkring så att jag kan få sjukvård och ersättning vid sjukdom eller arbetslöshet. Slutar jag betala anser jag att jag valt att säga upp min försäkring.
Jag har, precis som Leif, betalt mer i skatt än jag fått tillbaka, även om summan skiljer lite!
Eftersom jag inte varit arbetslös eller allvarligt sjuk ännu ligger jag, precis som Leif, på minus men en vurpa med min SportHoj kan ändra det...
Då är vi helt överens att vi inte är överens
Hur ska det bli ? 2 såkallade pedagoger sprang efter 2st 7åringar som smet från skolan 1,5 timme tog det innan de lyckades övertala barnen att komma tillbaka till skolan .Det sätts inga gränser barnen lär sej att de får göra precis som de vill .
Att det finns röstberättigade som inte lyssnade på Fredrik utan trodde att det fortsatt skulle levereras är bögarnas fel!
Eller om det var Sossarnas fel?
Det här drabbade en väns familj för 20 år sedan i Bryssel. Väpnat rån i hemmet där de hotade familjen med pistol för att komma över deras bil.
På den tiden var det inget som man tänkte skulle inträffa i Sverige även om det fanns signaler på ett allt grövre våldskapital redan då.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJxoVk/vag-av-brutala-ran-i-nordvastra-stockholmsomradet
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|