Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du är totalt ute och cyklar.
För det första är det intressant att du har kunskap om motiven bakom brotten, både de helt färska och övriga ouppklarade.
För det andra är en av definitionerna på terrorism att påkalla oro eller fruktan hos en grupp, detta uppfylls med råge.
För det tredje är den gängse rubriceringen just allmänfarlig ödeläggelse varför skadegörelse är fullständigt barockt.
Du sitter ju bara och hittar på.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Uppenbarligen läste du inte mitt inlägg. Jag skrev att det är en gissning.
En av definitionerna på terrorism är att syfta till att skapa fruktan hos styrande eller allmänhet. Det här är knappast tänkt för mer än begränsade delar av befolkningen. Oaktsamhetsuppsåt är mig veterligen inte en del av terrorismlagstiftningen.

Dina åsikter är inte mycket värda i en rättssal. Där är det bara det skrivna ordet som gäller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag vill nog hålla med om att utbildning är världens räddning emot islamister. Och imamer och andra sektledare gör ju därför allt för att cementera folket som obildade lättledda idioter.
Jag tror det där är en farlig myt som leder till helt fel åtgärder.

Utbildning eller integration är inte något som helst vaccin mot radikalisering vad jag vet. Var inte alla terrorister 9/11 studenter i väst? Det kanske är precis tvärtom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Uppenbarligen läste du inte mitt inlägg. Jag skrev att det är en gissning.
En av definitionerna på terrorism är att syfta till att skapa fruktan hos styrande eller allmänhet. Det här är knappast tänkt för mer än begränsade delar av befolkningen. Oaktsamhetsuppsåt är mig veterligen inte en del av terrorismlagstiftningen.

Dina åsikter är inte mycket värda i en rättssal. Där är det bara det skrivna ordet som gäller.
Du fortsätter yra, men jag måste ge dig att att du lyckats fånga mig i fällan.

Du skrev:
Det är skadegörelse. Vi måste hålla på definitioner som är vedertagna. Man kan inte kalla brott riktad från en gruppering mot en annan för terrorbrott eftersom definitionsmässigt vill de inte skrämma befolkningen i allmänhet, de vill inte förstöra samhällsfunktioner och de vill absolut inte ha ändringar av staten.

Du gissar, förklarar, förminskar. Du är ett viktigt stöd till dessa kriminella kräk. Det är precis sådana som du som är skyldiga till att Sverige drabbas av bombdåd. Undrar hur det känns den dagen du förhoppningsvis förstår.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Attack mot MC-klubben No Surrender, beskrivs som ett MC-krig.

Lite snabb googling visar att No Surrender MC alltså är en MC-klubb som officiellt slåss mot Islamska Staten. Och media får det att framstå som någon slags krig mellan olika MC-klubbar.

Undrar om Bin Laden är kör MC? :va:dummer

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Du fortsätter yra, men jag måste ge dig att att du lyckats fånga mig i fällan.

Du skrev:
Det är skadegörelse. Vi måste hålla på definitioner som är vedertagna. Man kan inte kalla brott riktad från en gruppering mot en annan för terrorbrott eftersom definitionsmässigt vill de inte skrämma befolkningen i allmänhet, de vill inte förstöra samhällsfunktioner och de vill absolut inte ha ändringar av staten.

Du gissar, förklarar, förminskar. Du är ett viktigt stöd till dessa kriminella kräk. Det är precis sådana som du som är skyldiga till att Sverige drabbas av bombdåd. Undrar hur det känns den dagen du förhoppningsvis förstår.

Du citerar inte hela mitt inlägg. Seriöst värre...
Den här lilla detaljen hoppade du över
Nu gissar jag förstås att det är någon form av personliga motsättningar som ligger bakom bombande och mord och inte samhällsomstörtande verksamhet som är syftet.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sprängning mot oskyldiga även om det är avsett för en specifik person är ju en terrorhandling oavsett syfte.
Terror är inte bara en ras/religion/politikfråga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min åsikt:

Sprängningar ska alltid anses vara terrorbrott / mordförsök, målet må vara att skrämma en enskild, men faktum är att alla i närheten känner sig otrygga, mordförsök för att vem som helst kan gå förbi och dödas, det går inte att bortse ifrån ens för dom mest imbecilla bombplacerarna, dom kanske hoppas att ingen ska gå förbi, men dom är likgiltiga inför att någon KAN dödas av deras bomb.

Skjutningar ska alltid anses som mordförsök, målet må vara att skicka en hälsning om att det är dags att betala sina knarkskulder/sluta dejta syrran, men alla vet att man aldrig riktar ett vapen mot något man inte har tänkt döda. Skjutningar i benen som dom verkar tycka vara en lämplig hälsning KAN fort bli dödliga, speciellt som dom ofta skjuter som krattor, träffar man en pulsåder i benet kan personen blöda ur innan hjälp kommer.
Dessutom framkallar (nästan) alla skjutningar fara för annan, personer runt omkring, förbipasserande bilar, lägenheter osv, en kula trillar inte rakt ner om den missar sitt avsedda mål.

Först då kommer statistiken att stämma, nu kallar man ett skott i benet för misshandel och en sprängning för skadegörelse, det ger inte en rättvis bild av vad som händer.

Dömer man sedan efter den strängaste definitionen av alla dessa brott så kommer betydligt färre människor med våldskapital att utföra dom att gå fria på våra gator, och några få som inte helt saknar konsekvenstänk kanske låter bli att skjuta någon i benet för att dom dejtar ens ex.

Straffrabatter kan vi helt avskaffa, utom möjligtvis för förstagångsförbrytare, men har man stulit 200 bilar, och slutligen stjäl en till och kör ihjäl någon finns ingen anledning att ge några rabatter på straffet.

Gängrelaterad brottslighet borde ge dubbla straffet, då det är en vald livsstil.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du citerar inte hela mitt inlägg. Seriöst värre...
Den här lilla detaljen hoppade du över
Nu gissar jag förstås att det är någon form av personliga motsättningar som ligger bakom bombande och mord och inte samhällsomstörtande verksamhet som är syftet.

Jag citerade hela ditt inlägg första gången jag bemötte det, men inte andra gången då det var det första stycket jag primärt anmärkte på. Om du i andra stycket försökte förtydliga att du i första stycket inte hade en aning om vad du yrade om borde du inte gjort ny styckeindelning.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jag citerade hela ditt inlägg första gången jag bemötte det, men inte andra gången då det var det första stycket jag primärt anmärkte på. Om du i andra stycket försökte förtydliga att du i första stycket inte hade en aning om vad du yrade om borde du inte gjort ny styckeindelning.

Huruvida jag yrar eller inte är irrelevant. Fulcitering av det slaget betackar jag mig för. De flesta ord som finns i mina inlägg har kommit dit av en anledning och oftast är det att påverka innehållet i det jag skriver.

En dubbel radbrytning underlättar läsning av text och var något man fick lära sig i grundskolan.
-------

Man kan inte ändra innebörden av brott lite som man själv vill. Det är bara att titta på statistiken för anmälda våldtäkter så ser alla räknekunniga att något hände när definitionen ändrades. Ska man räkna olika brott och jämföra med andra tidsåldrar eller länder bör man ha definitioner som stämmer i jämförelsematerialet.

Det var först 1965 det blev kriminellt att våldföra sig på sin hustru. Påverkade det statistiken eller inte?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag vill nog hålla med om att utbildning är världens räddning emot islamister. Och imamer och andra sektledare gör ju därför allt för att cementera folket som obildade lättledda idioter.

Eller så startar de islamska friskolor. Eller lobbar för separata badtider på badhusen tex.

Men nej det sker ingen islamisering alls...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Det är om du tar det ur kontext. Frågan är fortfarande, varför skulle någon överge klanen om dess verksamhet innebär makt, inflytande och ekonomi? Det har gjorts oändliga försök att styra Afghanistan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Huruvida jag yrar eller inte är irrelevant. Fulcitering av det slaget betackar jag mig för. De flesta ord som finns i mina inlägg har kommit dit av en anledning och oftast är det att påverka innehållet i det jag skriver.

En dubbel radbrytning underlättar läsning av text och var något man fick lära sig i grundskolan.
-------

Man kan inte ändra innebörden av brott lite som man själv vill. Det är bara att titta på statistiken för anmälda våldtäkter så ser alla räknekunniga att något hände när definitionen ändrades. Ska man räkna olika brott och jämföra med andra tidsåldrar eller länder bör man ha definitioner som stämmer i jämförelsematerialet.

Det var först 1965 det blev kriminellt att våldföra sig på sin hustru. Påverkade det statistiken eller inte?

-------

Ju fler inlägg du skriver desto mer uppenbart är det att du tycker det, precis som du beskriver, är irrelevant om du yrar. Så jag är helt med dig och förstår att det spårat ur totalt. Beklagar och hoppas du får mår bra i framtiden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller så startar de islamska friskolor. Eller lobbar för separata badtider på badhusen tex.

Men nej det sker ingen islamisering alls...
Exakt, ju mer "integrerade" (?) de blir desto mer av vår västerländska frihet får överges.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fråga:
Någon som vet vem fettot som företräder Annie Löfvén under hennes välbetalda föräldraledighet är? Aldrig sett vederbörande förutom när Milhouse/Tuffe Uffe täppte till truten på hen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fråga:
Någon som vet vem fettot som företräder Annie Löfvén under hennes välbetalda föräldraledighet är? Aldrig sett vederbörande förutom när Milhouse/Tuffe Uffe täppte till truten på hen.

Här sitter du och maler. Inte mycket har ändrats de senaste 10 åren...........

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati