Låter som den så kallade jämställdheten. Det ska kvoteras in kvinnor i styrelser men detsamma gäller inte för gruvarbetare och sopåkare
Ja fy fan vad skönt det är att slippa se sånt där.
Jag har suttit på möten och hört hur dom pratat om att det måste anställas kvinnliga maskiningenjörer och även som professorer för att det inte var 50% kvinnor. När jag påpekade att bara 20% av maskiningenjörerna som utbildades var kvinnor så var svaret att det behövdes ändå signalpolitiskt för att det skulle tydligen leda till att fler unga kvinnor sökte sig till utbildningar som maskiningenjörer.
Sen hade jag iofs en bra professor som ställde frågan om hur det skulle bli på avdelningen ifall han råkade kvotera in en muslim som vägrade skaka hand med kvinnor...
Nej, nåt sånt skulle ju aldrig kunna ske tyckte pk-drevet.
Jag märkte också skillnaden när man sökte till en konsultfirma. Som man så var konsultfirmorna skitintresserade men inte när man sökte direkt till industrin för samma arbetsuppgifter. Jag drog slutsatsen att det återigen handlade om kvoteringsproblematik. Som inhyrd konsult syns det inte mannen i statistiken.
Det enda roliga i den här kråksången är väl att dessa woke-människor lägger ju krokben för sina egna företag och kommer ju varje dag förlora lite gentemot de företag som bara söker till kompetens oavsett kön.
Nu söker sig ju mer kvinnor faktiskt frivilligt till industrin och liknande eftersom de inser att det är både bättre betalt och bättre personalvård än på statliga och kommunala arbetsplatser där det traditionellt jobbat flest kvinnor.