Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lagom före valet ändrade sig (s) om kärnkraften, NEJ
1701683324512.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vi fortsätter falla i Pisaundersökningarna och i vanlig ordning kan ingen ta bladet ur munnen och diskutera de verkliga orsakerna. Nej, nu beror det tydligen på pandemin!? Ungefär som att pandemin bara drabbade Sverige och inga andra länder?
Vi i landet som utmärkte oss genom att tex inte stänga ner skolorna skulle därför ha tappat gentemot andra länder där många länder stängde ner skolorna?

Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot men vi har också en samhälls- och skol-kultur där ingen vuxen vågar sätta ner foten med disciplin och skapa ordning. Barnen som kaosar får härja fritt.

Föräldrar blir kränkta och aggressiva av att en vuxen säger åt deras unge som inte kan bete sig.

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi fortsätter falla i Pisaundersökningarna och i vanlig ordning kan ingen ta bladet ur munnen och diskutera de verkliga orsakerna. Nej, nu beror det tydligen på pandemin!? Ungefär som att pandemin bara drabbade Sverige och inga andra länder?
Vi i landet som utmärkte oss genom att tex inte stänga ner skolorna skulle därför ha tappat gentemot andra länder där många länder stängde ner skolorna?

Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot men vi har också en samhälls- och skol-kultur där ingen vuxen vågar sätta ner foten med disciplin och skapa ordning. Barnen som kaosar får härja fritt.

Föräldrar blir kränkta och aggressiva av att en vuxen säger åt deras unge som inte kan bete sig.

Till och med pedagogerna som orsakade skolans förfall har ju krupit till korset och erkänt att det var en hemskt dålig idé, och aldrig borde ha gjorts.
Vi har vår granne i öst som aldrig föll för det dravlet och fortfarande har en fungerande skola, vi borde helt sonika kopiera dem. De lärare som vägrar kan vi kasta ut.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ett exempel på temat, när en elev får förstöra för hela klassen. Under hösten kom det många nyhetsinslag om skolan i Kalix.
Några få föräldrar till dessa stökiga barn drog igång en stor cirkus om hur deras kaosungar felbehandlades av skolan.

Så skolan ger upp vilket betyder att 29 barn får försämrad utbildning för att 1 barn ska få göra vad som helst.

Och till Markus kan jag nämna att det nog handlar om helt svenska kaosungar att döma av de föräldrar jag sett i nyhetsinslagen.

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ett exempel på temat, när en elev får förstöra för hela klassen. Under hösten kom det många nyhetsinslag om skolan i Kalix.
Några få föräldrar till dessa stökiga barn drog igång en stor cirkus om hur deras kaosungar felbehandlades av skolan.

Så skolan ger upp vilket betyder att 29 barn får försämrad utbildning för att 1 barn ska få göra vad som helst.

Och till Markus kan jag nämna att det nog handlar om helt svenska kaosungar att döma av de föräldrar jag sett i nyhetsinslagen.

Låter likväl som föräldrarna är källan till problemet, samt undfallenhet från skolans sida, men mest föräldrarna.
Kaosungar brukar må bra av tydlighet och strikta regler som inte lämnar något utrymme för att "varva upp". Det är föräldrarnas uppgift att fostra sin avkomma så de kan vara bland folk.

Minns hur skolan utnyttjade min dotter och hennes kompis för att slippa en jobbig grabb. Rätt kallt att exponera dem för risker de inte själva vill ta, förutom hur det bromsar vad de kan prestera, som vill.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot
Jag gissar att du menar mig och det är nog klokt av dig så detta varit allmän kunskap sedan länge.


Att vi har en totalt kravlös och havererad skola är också sant, med eller utan massinvandring.

Till sakens försvar kan man endast reflektera över att trots den uppgivna känslan som infinner sig så klarar sig svenska barn som vuxna relativt väl, hur det hade varit med en proffsigare skola är svårt att veta, men att vårt näringsliv med råge överträffar våra grannländers är fakta.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag gissar att du menar mig och det är nog klokt av dig så detta varit allmän kunskap sedan länge.


Att vi har en totalt kravlös och havererad skola är också sant, med eller utan massinvandring.

Till sakens försvar kan man endast reflektera över att trots den uppgivna känslan som infinner sig så klarar sig svenska barn som vuxna relativt väl, hur det hade varit med en proffsigare skola är svårt att veta, men att vårt näringsliv med råge överträffar våra grannländers är fakta.

Vårt näringsliv lever på gamla meriter , dom som går i dagens skola har några år kvar innan dom klättrat upp i näringslivet. Och det dröjer många år innan de gamla stofilerna har lämnat näringslivet och det är först då våra barn och barnbarn får betala priset.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vårt näringsliv lever på gamla meriter , dom som går i dagens skola har några år kvar innan dom klättrat upp i näringslivet. Och det dröjer många år innan de gamla stofilerna har lämnat näringslivet och det är först då våra barn och barnbarn får betala priset.
Jag är inte säker, vi är fortfarande mer innovativa än grannländerna och skolan var relativt vår omvärld urspårad även på 70, 80 och 90 talet.

Men jag är inte för flumskola.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Inse att våra högsta politiker är intellektuella dvärgar.


Inte Sverige, utan Danmark. Det han talar om, Steffen Larsen, är högaktuellt också för oss. Vi har YF i lag, men inte praxis...

Man säger att vi har åtminstone yttrandefrihet, vilket inte är sant. Vi har som land redan underkastat oss, men låtsas att vi ff har de värden vi så länge tagit för givna. Nu är YF modifierad, anpassad för dem som tänker och säger "rätt", samt fri för dem som annars blir arga, kränkta eller våldsamma.

Tyvärr har de tvingats komprimera men detta tal är ändå något av det mest välformulerade jag hört från en politikens pulpet på bra länge. Det är liv om att danska politiker röstar för en lag som sedan länge praktiserats här. Sorg och skam.

 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vi fortsätter falla i Pisaundersökningarna och i vanlig ordning kan ingen ta bladet ur munnen och diskutera de verkliga orsakerna. Nej, nu beror det tydligen på pandemin!? Ungefär som att pandemin bara drabbade Sverige och inga andra länder?
Vi i landet som utmärkte oss genom att tex inte stänga ner skolorna skulle därför ha tappat gentemot andra länder där många länder stängde ner skolorna?

Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot men vi har också en samhälls- och skol-kultur där ingen vuxen vågar sätta ner foten med disciplin och skapa ordning. Barnen som kaosar får härja fritt.

Föräldrar blir kränkta och aggressiva av att en vuxen säger åt deras unge som inte kan bete sig.

Påminner mig om två tidningsartiklar jag läste i Karachi 1978.
Den ena handlade om att striderna gällande kontrollen över Examinationscentret i på Universitetet i Karachi nu krävt 47 liv.
Den andra handlade om en förtvivlad familj som gift bort sin universitetsutbildade dotter med en arkitekt. Men konstaterat att hade arkitekten någonsin sysslat med hus var det nog som barn i sandlådan.
Påminner också om när jag bodde på ett ryggsäcksluffarhotell I Teheran 1977. Många jobbade som engelsklärare och ett stående problem var påtryckningar om att ge eleverna godkänt i Engelska. "För dig spelar det ingen roll men då kan jag bli officer under militärutbildningem."
Nu har vi massor med människor från Mellan Östern och Afrika i Sverige och naturligtvis får vi deras kultur. Mångkulturen !
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top