Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det sköter ju facket :rofl
:rofl
Med tanke på att de har utbildade förhandlare kan man ju tycka det. Men är man riktigt duktig och värdefull för företaget har man mer hävarm att påverka sin egen lön än facket har. =Plus att man höjer lönen mycket mer geno9m att byta jobb. Iaf tills man befinner sig på bortändan av normalfördelningskurvan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
:rofl
Med tanke på att de har utbildade förhandlare kan man ju tycka det. Men är man riktigt duktig och värdefull för företaget har man mer hävarm att påverka sin egen lön än facket har. =Plus att man höjer lönen mycket mer geno9m att byta jobb. Iaf tills man befinner sig på bortändan av normalfördelningskurvan.

Jag var sarkastisk, det är ju ganska tydligt att facken i Sverige har lyckats ganska dåligt i förhållande till andra länder med bra utbildning för folket.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
 

Bifogat

  • IMG-20231211-WA0003.jpg
    IMG-20231211-WA0003.jpg
    137.9 KB · Visningar: 44

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Zooma in handen.

Vem tar ens svart nagellack och Dracula rock på Nobelfesten, knappt Marilyn Manson skulle ha så dålig smak.
Passande outfit. Hade det varit någon annan kunde man kanske tro att det fanns en viss distans. Nu, inte så mycket. Vad är det förresten hon har på kinden, pringles?

Har nobelfesten blivit maskerad?
:alicebahkuhnke
 
Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
Noterar att alla tre vill göra ett politiskt statement med sina outfits.

Nooshi: illrött så klart (kan även tolkas som blod, dvs som en accessoar till Dracula)
Märta: Det var visst någon berättelse om liknelse med smältande inlandsisar och att den var ihopsydd av gamla återvunna trasor.
Magda: ...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
Blueridge hade stoppat in bilden i en annan tråd och jag associerade direkt till Dracula också. ?
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
Jag är dåligt insatt, men heter hennes gubbe Lasse så klarnar sångtexten "Tjugo pågar i bastun" med Joddla med Siv:



Stackars lille Lasse e de synd om han, för hans käring e så stygg.
Precis som en drake sprutar eld, å hon har taggar på sin rygg.
Fast alla dinosaurier dog för länge sen,
får Lasse ändå se en varje gång han kommer hem.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har helt missat att Media frågat om vad som händer med US personal i Sverige vid de nya baserna vid tex sexköp eller trafikolyckor ? Det här är inte 1:a trafikolyckan i UK där US personal bara drar hem när det hettar till.

Det var någon journalist som ifrågasatte att en amerikansk soldat som begår en våldtäkt här i Sverige skulle dömas enlig amerikansk lag och straffas i USA.

Varpå någon påpekade att straffen för våldtäkt var längre i USA och dom hade otrevligare fängelser, så vad var problemet?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag har helt missat att Media frågat om vad som händer med US personal i Sverige vid de nya baserna vid tex sexköp eller trafikolyckor ? Det här är inte 1:a trafikolyckan i UK där US personal bara drar hem när det hettar till.
Korta svaret:
Ingenting.
Ryska agenter har kunnat leva rövare (husockupationer, fyllekörningar och bilkrascher) fritt här i Sverige utan påföljder, och dom är inte ens våra allierade.
Finns ingen anledning att tro folk från USA som är här på uppdrag av sin regering skulle behandlas sämre.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top