Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är lätt att sitta här och klaga på än det ena och än det andra, men man kan ändå bara avundas att USA nu har en regering som direkt tar handfast tag i de saker väljarna vill att de tar tag i.

Se på Sverige, varje dag bombas vi. Varje dag.

Vad gör vi? Inget. Har något töntigt jävla råd. Och när någon grips så överlever den alltid. Som Omar Makram nyligen reflekterade, hur provocerande är det inte att polisen påstår sig veta vilka de flesta våldsverkare är men ändå är de på fri fot.

Gunnar Strömmer är uppenbart olämplig och det behöver växlas upp.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Min uppfattning är att vi inte ska ge upp vårt civiliserade samhälle i försöken att försvara det.
Vi ska inte begränsa yttrandefriheten på grund av hot.
Vi ska inte tillåta godtycke vid övervakning av medborgarna.
Vi bör inte slå ihjäl brottslingar vid gripanden även om Osmo Vallo kan ha varit ett vettigt undantag.
Det vi måste göra är att lagföra de som är brottsaktiva så att deras aktiviteter avbryts.
Straff fungerar inte avskräckande för personer utan konsekvenstänk, men sitter man inlåst bör man kunna få sina möjligheter till kommunikation med omvärlden begränsad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min uppfattning är att vi inte ska ge upp vårt civiliserade samhälle i försöken att försvara det.
Vi ska inte begränsa yttrandefriheten på grund av hot.
Vi ska inte tillåta godtycke vid övervakning av medborgarna.
Vi bör inte slå ihjäl brottslingar vid gripanden även om Osmo Vallo kan ha varit ett vettigt undantag.
Det vi måste göra är att lagföra de som är brottsaktiva så att deras aktiviteter avbryts.
Straff fungerar inte avskräckande för personer utan konsekvenstänk, men sitter man inlåst bör man kunna få sina möjligheter till kommunikation med omvärlden begränsad.
Vad är den här grejen med dig och Osmo Vallo, du har tidigare beskrivit dödsmisshandeln av honom i positiva ordalag, är det någon du haft något med att göra?
De flesta tycker inte att det är superbra när polisen har ihjäl missbrukare när de redan är under kontroll så det är något som skaver här.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Illa! Han skulle tydligen få sin dom idag angående hets mot en viss religion eller vad de åtalade honom för.
Det är helt uppenbart att islam begränsar allas frihet.
Är det någon som kan säga något bra med att islam är så utbrett i Sverige? Vad som helst, en enda sak?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Vad är den här grejen med dig och Osmo Vallo, du har tidigare beskrivit dödsmisshandeln av honom i positiva ordalag, är det någon du haft något med att göra?
De flesta tycker inte att det är superbra när polisen har ihjäl missbrukare när de redan är under kontroll så det är något som skaver här.
Jag träffade honom och att jag tog upp det nu var för att jag skrev att jag inte tycker att polisen bör ha ihjäl folk vid gripanden (du tyckte tydligen att inte alla behöver överleva). Eftersom jag vet att jag skrivit om Vallo tidigare räknade jag med att få det upptryckt i ansiktet om jag skrev det motsatta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag träffade honom och att jag tog upp det nu var för att jag skrev att jag inte tycker att polisen bör ha ihjäl folk vid gripanden (du tyckte tydligen att inte alla behöver överleva). Eftersom jag vet att jag skrivit om Vallo tidigare räknade jag med att få det upptryckt i ansiktet om jag skrev det motsatta.
Jaså, ja men håll med om att det är ett lite märkligt ställningstagande?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Klipp från Smålandsposten idag:
——
22-åriga Shahida i Lessebo ströps till döds.
Det är hennes egna föräldrar och en bror som misstänks ha utfört dådet och sedan bränt kroppen. De åtalas nu för mord och grovt gravfridsbrott.”

”De tre misstänkta har tillsammans och i samförstånd genomfört mordet på den 22-åriga kvinnan under kvällen den 3 maj 2024 i syfte att upprätthålla familjens heder. Därefter har kroppen placerats och bränts, vid två tillfällen, i det vindskjul i området Ekebacken i Lessebo där hon sedan anträffades, säger åklagare Anna-Karin von Schoultz.

Brodern har i polisförhör berättat att det var han som utförde mordet på sin syster i pappans bil vid Ekebacken under kvällen den 3 maj. Enligt honom fanns föräldrarna med i fordonet vid tillfället.

Brodern har också berättat att det var han som satte eld på kroppen efter påtryckningar från pappan.”

”– Hon ville leva ett friare, lite mer västerländskt, liv. Det är grunden till mordet, konstaterar Anna-Karin von Schoultz.”

— -

Med bättre ekonomi i familjen hade det inte hänt, oavsett gener…. 🙄
Enda sättet förhindra upprepning blir alltså att stoppa invandring av familjer där inte både man och hustru har kompetenser som efterfrågas i Sverige.
Självklart är det sonen som genomfört hela brottet. Billigast så.
Varför inte döma familjen som i fallet med polismorden i Malexander ?
Och börja med utvisning. Straffet efteråt.

Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...