Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Poängen är att Sverige inte visat auktoritet på över tvåhundra år, och att vi misslyckas varje gång chansen uppstår.

Att vi höll på och förhandla om den i Danmark var också fånigt men framför allt överlät vi ju till Danmark att konfrontera dem, Sverige gjorde ju ingenting så jag förstår inte varför du vill förstärka mitt argument? Men tack!

Båtjäveln var ju i Danskt vatten, vi kan inget göra där enligt internationella regler.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vi kan köra på den ”av misstag”
Visa lite handlingskraft!
Gör de misstag, gör vi…
Jag skulle tro att dessa tider kräver en utveckling av en verktygslåda av dylika åtgärder, på motsvarande sätt som demokratier länge haft mer hemliga delar av sitt försvar som kan utföra diverse operationer.

Däremot vore det ohyggligt dumt att göra saker som med fog kan hävdas vara direkta krigshandlingar. Likaså sådant som utåt sett legitimerar att man går emot en regelbaserad världsordning. Notera ”utåt sett”.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Båtjäveln var ju i Danskt vatten, vi kan inget göra där enligt internationella regler.
Åh jag lovar dig att vi hade kunnat komma överens om den saken med Danmark, EU, NATO och övriga Norden, men det pinsammaste är ju att vi väntade med att agera tills den var i danskt vatten, dvs vi gjorde inget, Danmark gjorde allt.

Nu har vi sett en vad, 4-5, angrepp på Sverige. (Förutom bombattentat varje natt förstås).

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag vet inte vilken gång i ordningen som det är attacker mot samma lägenhet i Upplands Bro. Jag vet inte vad de försöker åstadkomma.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
1000044234.jpg

Yeah - 27 dagar, 27 sprängningar!

Men låt oss fokusera på om det verkligen var "last night in Sweden".

Strömmer borde avgå, kör in Jomshof.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Klipp från Smålandsposten idag:
——
22-åriga Shahida i Lessebo ströps till döds.
Det är hennes egna föräldrar och en bror som misstänks ha utfört dådet och sedan bränt kroppen. De åtalas nu för mord och grovt gravfridsbrott.”

”De tre misstänkta har tillsammans och i samförstånd genomfört mordet på den 22-åriga kvinnan under kvällen den 3 maj 2024 i syfte att upprätthålla familjens heder. Därefter har kroppen placerats och bränts, vid två tillfällen, i det vindskjul i området Ekebacken i Lessebo där hon sedan anträffades, säger åklagare Anna-Karin von Schoultz.

Brodern har i polisförhör berättat att det var han som utförde mordet på sin syster i pappans bil vid Ekebacken under kvällen den 3 maj. Enligt honom fanns föräldrarna med i fordonet vid tillfället.

Brodern har också berättat att det var han som satte eld på kroppen efter påtryckningar från pappan.”

”– Hon ville leva ett friare, lite mer västerländskt, liv. Det är grunden till mordet, konstaterar Anna-Karin von Schoultz.”

— -

Med bättre ekonomi i familjen hade det inte hänt, oavsett gener…. 🙄

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Klipp från Smålandsposten idag:
——
22-åriga Shahida i Lessebo ströps till döds.
Det är hennes egna föräldrar och en bror som misstänks ha utfört dådet och sedan bränt kroppen. De åtalas nu för mord och grovt gravfridsbrott.”

”De tre misstänkta har tillsammans och i samförstånd genomfört mordet på den 22-åriga kvinnan under kvällen den 3 maj 2024 i syfte att upprätthålla familjens heder. Därefter har kroppen placerats och bränts, vid två tillfällen, i det vindskjul i området Ekebacken i Lessebo där hon sedan anträffades, säger åklagare Anna-Karin von Schoultz.

Brodern har i polisförhör berättat att det var han som utförde mordet på sin syster i pappans bil vid Ekebacken under kvällen den 3 maj. Enligt honom fanns föräldrarna med i fordonet vid tillfället.

Brodern har också berättat att det var han som satte eld på kroppen efter påtryckningar från pappan.”

”– Hon ville leva ett friare, lite mer västerländskt, liv. Det är grunden till mordet, konstaterar Anna-Karin von Schoultz.”

— -

Med bättre ekonomi i familjen hade det inte hänt, oavsett gener…. 🙄
Om vi höjer bidragen så löser sådant här sig automatiskt, dvs det är mitt och ditt fel.

Dock köper jag inte gen-teorin. Den låter socialdemokratiskt 30-tal.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping