Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Klarar man inte av att trycka på rätt knapp i Bryssel så ska man kanske inte ha lön för att sitta i Bryssel och trycka på knappar heller....
För Politiker gäller andra kriterier än på "Vanliga jobb".

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För Politiker gäller andra kriterier än på "Vanliga jobb".

Jag vill ha ett sån't där brysseljobb där man ska trycka på knappar någon gång per dag och inte ens behöver veta vilken knapp som är vilken.

Jag kan trycka på knappar åt vilket parti som helst, det är bara att höra av sig via PM

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
På en demonstration för Gaza kritiserade S-politikern Zinaida Kajevic Israels krigföring.

– Civila palestinier ska inte straffas för Hamas terrorhandlingar, sa hon.

Då blev hon utbuad och tvingades avbryta sitt tal, vilket den arabiskspråkiga nyhetssajten Alkompis först rapporterade.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Succe för de ensamkommande eller en så kallad "påverkanskampanj" från SCB ? Välj själv !

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På en demonstration för Gaza kritiserade S-politikern Zinaida Kajevic Israels krigföring.

– Civila palestinier ska inte straffas för Hamas terrorhandlingar, sa hon.

Då blev hon utbuad och tvingades avbryta sitt tal, vilket den arabiskspråkiga nyhetssajten Alkompis först rapporterade.
Jag var naiv nog att inte förstå så jag fick gå in och kolla, det var ju så klart för att hon kallade Hamas slakt för terroristhandlingar.

Det här landet är så förstört, låt någon ockupera oss, sedan drar alla som inte har någon anknytning hit när bidragskranen över en natt är avstängd. Sedan får vi se vad som händer, om 100 år har det ordnat upp sig bättre än jämfört med den banan vi är på nu, tveklöst. Och vänta bara till valet 2026 när SD förlorar makten, då kommer det gå rakt åt helvete. ?

Varför inte anfalla Turkiet och Ryssland? Återinrätta fanjunkaren med reflex och arbetshandskar. He can fix this.

Bifogat

• Screenshot_20231218_215700_Svenska Dagbladet.jpg
    Screenshot_20231218_215700_Svenska Dagbladet.jpg
    830.4 KB · Visningar: 28

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

(s) => (sd) I nästa val rösta på originalet eller nya kopian ?​

1703066886059.png
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (nyordet för reklam).

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

View attachment 493346
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (det nyordet för reklam).
Bra med citationstecken, så ironin i hela uttalandet blir uppenbar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

View attachment 493346
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (det nyordet för reklam).
Till sist kommer S ledarskap som kan leva med SD träda fram, de har bara den vägen eller islamismen alt död att välja på.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Succe för de ensamkommande eller en så kallad "påverkanskampanj" från SCB ? Välj själv !
Med en välvillig inställning från Migrationsverket, kommunen och Arbetsförmedlingen går det givetvis att ordna så att det verkar som att de ensamkommande afghanerna har jobb och försörjer sig. Med lite bidrag går det att komma upp i den lön det handlar om, och några timmars jobb i veckan kan säkert kommunen fixa. Men nog hade Sverige klarat sig lika bra utan detta tillskott av arbetskraft? Hade detta behov inte kunnat tillfredsställas av de 400000 arbetslösa svenskar vi har idag?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

View attachment 493346
Lycka till med att få igenom det tillsammans med v, mp och c

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus

View attachment 493346
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (nyordet för reklam).
Kollar man bakåt så har SD i stort sett tagit över S gamla ståndpunkter. Gäller även LOs syn på invandring, kärnkraft etc.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag var naiv nog att inte förstå så jag fick gå in och kolla, det var ju så klart för att hon kallade Hamas slakt för terroristhandlingar.

Det här landet är så förstört, låt någon ockupera oss, sedan drar alla som inte har någon anknytning hit när bidragskranen över en natt är avstängd. Sedan får vi se vad som händer, om 100 år har det ordnat upp sig bättre än jämfört med den banan vi är på nu, tveklöst. Och vänta bara till valet 2026 när SD förlorar makten, då kommer det gå rakt åt helvete.

Varför inte anfalla Turkiet och Ryssland? Återinrätta fanjunkaren med reflex och arbetshandskar. He can fix this.
Fanjunkare och förvaltare mm finns ju igen tack och lov efter 40 år av frånvaro (bla). Men de stackare som varit kapten, ska ju inte bli fanjunkare, utan steget högre om det ska ändras. Det vore inte rätt annars. Eller helt enkelt höja statusen på de tekniska befälen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fanjunkare och förvaltare mm finns ju igen tack och lov efter 40 år av frånvaro (bla). Men de stackare som varit kapten, ska ju inte bli fanjunkare, utan steget högre om det ska ändras. Det vore inte rätt annars. Eller helt enkelt höja statusen på de tekniska befälen.
Jag tycker inte mannen på bilden skall leda soldater i strid. Det är uppenbart bara av bilden att han är ett svårt HR ärende.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här kan hända vem som helst när som helst och polisen kommer med en axelryckning konstatera att ingen är livshotande skadad.

Ett bra exempel på varför Sverige är obeboeligt och bör sättas under tvångsförvaltning.

Bifogat

• Screenshot_20231221_064932_SVT Nyheter.jpg
    Screenshot_20231221_064932_SVT Nyheter.jpg
    494 KB · Visningar: 31

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det här kan hända vem som helst när som helst och polisen kommer med en axelryckning konstatera att ingen är livshotande skadad.

Ett bra exempel på varför Sverige är obeboeligt och bör sättas under tvångsförvaltning.
Rysslands ?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...