Sverige idag..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kanske Finlands? Skulle fungera med vår historia också.
Kan man inte tänka sig delad vårdnad, där Finland, Norge, Danmark och Schweiz blir Sveriges överförmyndare och bidrar med olika saker som de är bra på?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan man inte tänka sig delad vårdnad, där Finland, Norge, Danmark och Schweiz blir Sveriges överförmyndare och bidrar med olika saker som de är bra på?
Ja till exempel, någon typ av samverkan med kungahuset måste dock till för att garantera Sveriges intressen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller Danmarks eller Norges ? Var ju inte länge sedan vi hade union med Norge och språket lättare för oss äldre svenskar än Finskan.
Ja men Norge är så slappt. Jag tror ändå Finland blir bäst. Allt är bättre än nya Sverige, ett av de gamla svenska länderna blir bra.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Så varje parti får en egen liten mutkassa direkt från skattebetalarna. :jisses
S & V (förmodligen MP oxå) nyttjade "sina" kassor för att stödja kommunistdiktaturer och vänsterrebeller i Afrika och Sydamerika. Som tur är så kan de väl inte stödja Hamas och deras sidoorganisationer i dagens läge.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
S & V (förmodligen MP oxå) nyttjade "sina" kassor för att stödja kommunistdiktaturer och vänsterrebeller i Afrika och Sydamerika. Som tur är så kan de väl inte stödja Hamas och deras sidoorganisationer i dagens läge.
Om det är något politiker är bra på så är det att hitta lösningar på Utmaningar !

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag tycker inte mannen på bilden skall leda soldater i strid. Det är uppenbart bara av bilden att han är ett svårt HR ärende.
Det skulle han antagligen inte göra. Tekniska officerare som varit i samma grad så länge, brukar vara det av en anledning och det är inte inkompetens, för då brukar de ha slutat sedan länge. Utan kapten är högsta graden innan man brukar bli skrivbordsryttare och de skickliga praktiskt lagda vill sällan gå vidare då.

När de ser ut sådär, finns det ofta rejält med kunskap i bagaget, om det är stamanställda. Inte sällan lever de för yrket och dör strax efter pensioneringen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
En oöverträffad förmåga vad gäller att skapa sagda utmaningar besitter de tvivelsutan.
Så håller man befolkningen "upptagen". Nästa kris måste alltid vara runt hörnet.
Finurligt nog är det alltid politiker som sitter med lösningen på problemen (inte sällan med MER politik). Incitament och det där...politiker kommer att hitta på/skapa problem så att de kan behålla och utöka sin makt och ha sina "jobb" kvar.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Trångsynt, ideologiskt, känslostyrt och inskränkt.

"Fackförbundet IF Metall utesluter flera medlemmar som pekas ut som strejkbrytare i den pågående konflikten med Tesla.
-Det här har sedan fackförbunden bildades en gång i tiden varit en superviktig fråga. Man ska vara lojal med sin organisation, säger Martin Gunnarsson, förbundssekreterare på IF Metall, till Dagens Arbete."

Ehhh det är ju det de är. Lojala mot sin organisation alltså.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bästa affären för de som blir uteslutna. Månadsavgiften till Metall är inte försumbar om man säger så
Det var lite svårt att lämna skiten när jag ville gå ur, jag gav till slut fan i att betala avgiften tills de ringde och hotade med att sparka ut mig.
De skröt om att de var det rikaste facket i landet, och skulle ändå ha skamligt mycket i skyddspengar.
Och droppen var när de höll på och jävlas med mig och tidigare arbetsgivare blev arga på dem och hjälpte mig med facket.
En jävla maffiaorganisation som borde brännas ner till grunden.

Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Det var lite svårt att lämna skiten när jag ville gå ur, jag gav till slut gav i att betala avgiften togs de ringde och hotade med att sparka ut mig.
De skröt om att de var det rikaste facket i landet, och skulle ändå ha skamligt mycket i skyddspengar.
Och droppen var när de höll på och jävlas med mig och tidigare arbetsgivare blev arga på dem och hjälpte mig med facket.
En jävla maffiaorganisation som borde brännas ner till grunden.
Jag upplevde dom på liknande sätt. Jag var drygt 20 år och en av de få, kanske den enda, på den arbetsplatsen som inte var med i facket. En dag kom det en snubbe från facket o började hota mig med allt möjligt i värsta maffia-stil. En stor lågkonjunktur stod för dörren och jag skulle garanterat bli den första som fick gå och bla bla bla.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Glöm inte bort att bara önslka god helg till era nära och kära, vänner och främlingar - för ni vill ju inte kränka någon!

Och sen ser vi fram emot att bjuda in alla på att fira Eid osv.
För det är bara kristendomen som är en ond dödsknarkarnazist-sekt medan alla andra religioner har varma, välkomnande, inbjudande, fluffliga och gulliga tillställningar - och som förtjänar en massa bidrag och bistånd!

Allt detta är såklart löjligt, men samtidigt är det fan en stor grej att våra svenska myndigheter ständigt och jämt jobbar med att vår kultur, våra vanor och våra åsikter ska förtryckas och tas bort - alla andras kulturer ska få ta över, för annars är vi inte snälla...

Skärmavbild 2023-12-23 kl. 11.33.49.pngSkärmavbild 2023-12-23 kl. 11.34.43.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Glöm inte bort att bara önslka god helg till era nära och kära, vänner och främlingar - för ni vill ju inte kränka någon!

Och sen ser vi fram emot att bjuda in alla på att fira Eid osv.
För det är bara kristendomen som är en ond dödsknarkarnazist-sekt medan alla andra religioner har varma, välkomnande, inbjudande, fluffliga och gulliga tillställningar - och som förtjänar en massa bidrag och bistånd!

Allt detta är såklart löjligt, men samtidigt är det fan en stor grej att våra svenska myndigheter ständigt och jämt jobbar med att vår kultur, våra vanor och våra åsikter ska förtryckas och tas bort - alla andras kulturer ska få ta över, för annars är vi inte snälla...

View attachment 493456View attachment 493457
Blir ju lite löjligt när hela helgen bygger på vårt fina kristna arv, inklusive tideräkning, så det går ju inte att önska god helg, det är som att säga "trevlig ledighet" men målgruppen är ju alltid ledig så kanske hade varit bättre att bara skita i det.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras