Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Glöm inte bort att bara önslka god helg till era nära och kära, vänner och främlingar - för ni vill ju inte kränka någon!

Och sen ser vi fram emot att bjuda in alla på att fira Eid osv.
För det är bara kristendomen som är en ond dödsknarkarnazist-sekt medan alla andra religioner har varma, välkomnande, inbjudande, fluffliga och gulliga tillställningar - och som förtjänar en massa bidrag och bistånd!

Allt detta är såklart löjligt, men samtidigt är det fan en stor grej att våra svenska myndigheter ständigt och jämt jobbar med att vår kultur, våra vanor och våra åsikter ska förtryckas och tas bort - alla andras kulturer ska få ta över, för annars är vi inte snälla...

View attachment 493456View attachment 493457
Inte bra. Vi firar jul och så är det med det.

Traditioner är en del av en kultur. En viktig del som slår an till gemenskap och samhörighet osv osv. Traditioner enar och stärker.
Det är klart att vi blir ett splittrat folk över tid när sånt här pågår. Jul är jul, inte vilken helg som helst. Ytterligare en pusselbit i pusslet som suddar ut det vi är, det som gör oss till oss.
Jul är mer än ett ord.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är ju inte kristet troende, så jag borde alltså bli förnärmad när folk tvingar på mig deras sago-religion genom att önska god jul?

Det blir jag inte, jag önskar folk god jul till höger och vänster själv.
Önskar någon mig en trevlig hannuka eller ramadan så önskar jag detsamma tillbaka.

Livet blir lättare att leva om man inte är så jävla lättkränkt hela tiden
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Exakt. De som inte firar jul firar inte jul, att det finns andra som firar jul är inget att bli kränkt över. Samma med det omvända.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fast är det där äkta? Jag kämpar lite med att förstå om det kan vara så rubbat, plus att givet klientelet skulle ingen äta det ändå.

Jag röstar fake news.

God Jul! ???
God Jul till dig också!

Hittade på nitter, minns inte var. Jag har alltså snott bilden. Från vem minns jag inte. Finns som nyhet på samnytt, så får var och en förhålla sig. Har inte hört någon dementi eller bevis på fake news. För övrigt skåpar en ordinär lördagsbrunch på ett SiS hem ut det där, varje vecka.
Som jämförelse en bild på vad kommunen presterade åt de gamla till jul häromåret, men det var avsevärt värre i grannkommunen. Behöver det sägas att det är sossekommuner båda 2? Pamparnas julbord var å andra sidan något i hästväg för, "allt handlar om att prioritera". Jo, vi vet...

Edit;

Uppgiften med menyn åt internerna kommer, inte utan stolthet, från anstaltschefen själv. Citerar ur artikeln:
"Johan Moliner är anstaltschef på Hall och han har publicerat hela menyn på plattformen X, tidigare Twitter."
20231224_152504.jpg
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Som jämförelse en bild på vad kommunen presterade åt de gamla till jul häromåret, men det var avsevärt värre i grannkommunen. Behöver det sägas att det är sossekommuner båda 2? Pamparnas julbord var å andra sidan något i hästväg för, "allt handlar om att prioritera". Jo, vi vet...View attachment 493512
Fyfan vad hemskt.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Som sagt, finns värre. I grannkommunen fick de en jul 2 kalla korvar, av typen denniskorv och 2 torra potäter, utan sås, grönsaker eller lingon.

Finns inga som kan håna gamla som sossarna och likväl kan de inkassera rösterna.
Det är så ovärdigt så det finns inte. Löses genom att skära ner på vilket/vilka bidrag som helst som idag går till totalt främmande människor och ist lägga på våra egna mammor och pappor och mor/far-föräldrar.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är så ovärdigt så det finns inte. Löses genom att skära ner på vilket/vilka bidrag som helst som idag går till totalt främmande människor och ist lägga på våra egna mammor och pappor och mor/far-föräldrar.
De människorna är äldreboendets grannar och de använder pensionärernas uteplats som pissoir. Men S-kommunalrådet poserade i hijab, så vilka som har hennes gunst torde stå klart. Efter att hon förlorade den interna maktkampen inom S gav hon sig in i fastighetsbranschen. Borde underlätta tillståndsprocesserna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De människorna är äldreboendets grannar och de använder pensionärernas uteplats som pissoir. Men S-kommunalrådet poserade i hijab, så vilka som har hennes gunst torde stå klart. Efter att hon förlorade den interna maktkampen inom S gav hon sig in i fastighetsbranschen. Borde underlätta tillståndsprocesserna.
Vad är det här för hemsk kommun? ?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om vi bara såg till att buset fick ett ordentligt straff i en spartansk cell på vatten och bröd så kunde vi nog ge pensionärerna en dräglig tillvaro, men det är ju inhumant att behandla grovt kriminella så som de förtjänar... Lättare att behandla åldringarna på det viset, de är ju fysiskt oförmögna att kämpa emot... Tragiskt är bara förnamnet.

God jul på er!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vad är det här för hemsk kommun? ?
Vågar man säga det?

Alla som prisar kommunal äldrevård borde förpassas dit, eller åtminstone göra ett studiebesök.

Man skulle vilja visa de äldre hur man fjäskar för alla de försörjer med förkrympta pensioner efter att de facto ha byggt landet. Nästa höjning är 1% för de som arbetat. De andra får 9%.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om vi bara såg till att buset fick ett ordentligt straff i en spartansk cell på vatten och bröd så kunde vi nog ge pensionärerna en dräglig tillvaro, men det är ju inhumant att behandla grovt kriminella så som de förtjänar... Lättare att behandla åldringarna på det viset, de är ju fysiskt oförmögna att kämpa emot... Tragiskt är bara förnamnet.

God jul på er!
God Jul och det sjuka är att det är en icke pk åsikt du uttrycker där, det är en typisk sådan fråga där alla tycker likadant men ingen får tycka så.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå kommunal äldrevård, de som har det idag kan föga göra, men alla vi som har några år kvar kan faktiskt det. Ställ er i kö till de äldreboenden ni vill bo på nu, samt era eventuella barn.
Vi vet alla hur illa det kommer vara, nu är då man kan påverka.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top