Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Egentligen borde finnas en marknad för lite lyxigare äldreboende. Kanske mer som något slags pensionat för dom som vill ha en bekväm tillvaro på äldre dagar och är beredda att slanta upp egna pengar.
Egentligen borde finnas en marknad för lite lyxigare äldreboende. Kanske mer som något slags pensionat för dom som vill ha en bekväm tillvaro på äldre dagar och är beredda att slanta upp egna pengar.
Det kallas kryssningar....
Lös en biljett för priset av ett äldreboende och åk jorden runt med god mat, städning, tvätt och en bra sjukvårdsavdelning
Jag skulle säga att det finns också.Egentligen borde finnas en marknad för lite lyxigare äldreboende. Kanske mer som något slags pensionat för dom som vill ha en bekväm tillvaro på äldre dagar och är beredda att slanta upp egna pengar.
Jag skulle säga att det finns också.
Skillnad på seniorboende o äldreboende - det första är hyresrätt o kostar rejält om det är bra + köMenar du att det finns den sortens boende? Eller att det finns en marknad för det?
Bekymret med seniorboende är att du vill inte bo där förrän du helt plötsligt har behovet - men kötiden är troligen oändlig så medan du väntar får du sunkig hemvård o har du otur så blir du så j-la gammal att du till slut får plats på ett äldreboende och då är chansen att få plats på äldreboendet ovan lika med noll/nada/nienteMenar du att det finns den sortens boende? Eller att det finns en marknad för det?
Jag menar att det finns den sortens boende, har inte detaljstuderat marknaden men Blomsterfonden är ju en stiftelse man får tillträde till baserat på år i kö samt betalning så det är väl något åt det hållet. Jag betalar mitt medlemskap dit för om jag bor i Sverige kommer jag inte vilja bo på ett kommunalt äldreboende, eller inte vara utan valfriheten i alla fall. Min son är också medlem, han fick det när han fyllde ett. Hans kära mor tyckte jag var fånig minns jag, skrattar bäst som skrattar sist svarar jag på det.Menar du att det finns den sortens boende? Eller att det finns en marknad för det?
Skillnad på seniorboende o äldreboende - det första är hyresrätt o kostar rejält om det är bra + kö
Det andra hamnar du på om kommunen tycker så - men låt säga att du bor på seniorboende och inte får komma in på äldreboende - då får du hemvård. Dvs du betalar hyra för där du bor o sedan tillägg för hemvård. Ligger det då ett äldreboende i samma hus så får alla i princip samma service
Seniorboendet på skylten sägs vara mycket bra - huset ser ut som andra bilden
Äldreboendet är också bra, men dit kommer man via kommunplaceringSeniorlägenheter – Neuberghska Bambergska
Här hittar du information om Seniorlägenheter – Neuberghska Bambergska i Göteborg, Centrum på Seniorval.se.seniorval.se
https://seniorval.se/seniorboende/goteborg/allardhuset- tredje bilden
Även detta skall vara bra
udda i sammanhanget är att båda husen ligger på samma gata - ca 500m från varandra
View attachment 493571
View attachment 493573
View attachment 493574
Utgår från att det finns, kan Wallenberg skapa Sveriges bästa skolor så kan de nog fixa ett äldreboende.Jag menade ett privat för de som skiter i att det kostar och inte vill vänta på att de blir tillräckligt halvdöda för att bli insläppta på kommunala alternativ.
Lite som ett hotell för långtidsboende, med frukost, lunch, middag, mellanmål. Städning tvätt av kläder.
Som jag skrev, ett slags pensionat.
Utgår från att det finns, kan Wallenberg skapa Sveriges bästa skolor så kan de nog fixa ett äldreboende.
Blomsterfonden i Svalnäs:
Skall erkänna att jag inte vet skillnaden på äldreboende, sjukhem, vårdboende osv.
Ersta sjukhem ska vara nice.
Fint man spenderar julen med att fundera på att bo på ålderdomshem också.
Seniorboende - oftast (alltid?) en lägenhet/småhus som du hyr. Att det kallas seniorboende är för att man inte tillåter att innehavaren är yngre än en viss ålder - finns småhusområde i närheten där gränsen är 55år.Skall erkänna att jag inte vet skillnaden på äldreboende, sjukhem, vårdboende osv.
Min farmor bodde på ett sånt boende tills demensen blev för mycket. Funkade riktigt bra, och maten var bättre än vad som serverades på skolorna.Det krävs biståndsbeslut från kommunen och baserat på vad jag vet från min egen kommun så ska man vara i väldigt dåligt skick innan det beviljas. Då är man så nära döden att det knappt spelar någon roll var man befinner sig längre.
Det är inte den sortens boende jag tänker mig. Jag tänker mig ett boende där du får en egen lägenhet men med service motsvarande ett hotell och lite till. Måltider, städning, tvätt av kläder etc
Ett bekvämt boende när man börjar vara för trött för att klippa sin egen gräsmatta och de få timmar man orkar vara aktiv kanske man hellre spenderar på golfbanan än med snöskyffeln.
Egentligen kanske man borde placera det i Sydeuropa hellre än i Sverige.
Lite roligt när sådant här drabbar Ön kan jag tycka, sedan är det obegripligt vilka fastigheter som skall skyddas, eftersom inga sådana finns.Kaos-Sverige eller Det är ordning på Torpet-Sverige, välj själv.
”Låt tågen rulla över Lilla Lidingöbron”
DEBATT. SL vägrar att släppa på tågtrafiken över Lilla Lidingöbron. De rödgröna i Region Stockholm måste ingripa, men inget händer. Det skriver Lidingö stads kommunalråd Daniel Källenfors (M) och Anders Paulsen (LP).www.svd.se”Bron byggdes inte enligt SL:s krav”
DEBATT. Moderaterna och Lidingöpartiets företrädare verkar hellre vilja politisera säkerhetsarbetet med Lidingöbron än att hitta en praktisk lösning. Det skriver rödgröna Stockholmspolitiker i en replik.www.svd.se
Vete fan, men jag håller med på sätt och visDet här med den iranska snubben som fick livstid i Sverige för nåt han gjorde i Iran för 100 år sedan. Det var säkert hemskt det han gjorde men vad en iranier gör mot andra iranier i Iran är deras business kan jag tycka. Jag förordar att han genast byts ut mot Johan Floderus och Ahmadreza Djalali om så är möjligt. Gör nåt för de som som lever och lägg all tramsig världspolis-prestige åt sidan tack
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|