Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Omvändelse under galgen innan korthuset faller?
Det man kan fråga sig är varför man skall ge förtroende till samma människor som ställt till med problemet och där dess framträdande personer fortfarande i detta nu ljuger och försöker mörka vad de själva aktivt bidragit till.

Varför någon gett sossarna någon sorts förtroende efter att de saboterat landet gång på gång kan man ju fråga sig, men vi har iaf en hög nihilister och sarkastiska rövhål i generationen som blir myndig nu, som inte verkar ha många heliga kor så förhoppningsvis kanske de äntligen avslutar trenden att unga röstar på sossarna? '
?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Varför någon gett sossarna någon sorts förtroende efter att de saboterat landet gång på gång kan man ju fråga sig, men vi har iaf en hög nihilister och sarkastiska rövhål i generationen som blir myndig nu, som inte verkar ha många heliga kor så förhoppningsvis kanske de äntligen avslutar trenden att unga röstar på sossarna? '
?
Jag tror inte man skall underskatta sossarnas förmåga att återigen ta makten. Maktinstinkten är allt för stark så jag tror de kommer göra vad som krävs. En spekulation jag har är att de kommer försöka få till uppgörelser med de borgerliga partierna före valet om såväl kärnkraft som frågor relaterade till invandring och extremism för att på detta sätt förhindra MP och V att påverka dessa frågor i en kommande S-ledd regering.

För kärnkraftfrågan skulle då strategin kunna vara (givet att opinionsläget visar på ett övertag för vänsteroppositionen) att för M/KD/L hota med risken att kärnkraftsatsningen annars rullas tillbaka vid ett regeringsskifte.

För frågorna relaterat till invandring, extremism osv är kanske en uppgörelse mindre sannolik, men en S-strategi där skulle ju kunna vara att ytterligare skruva upp tonläget gentemot SD och därmed provocera dem att komma med så radikala förslag att det skapar en djup splittring mellan SD och M/KD/L, särskilt om SD ställer krav på minister- eller till och med statsministerposten vid nästa val. Om S då helt ställt om sin egen politik på området till att linjera med M kan de då erbjuda en "räddning" för regeringen som i princip innebär en fortsättning på den inslagna vägen från Tidöavtalet, men samtidigt utesluter V/MP/SD från fortsatt påverkan.

Långsökt kanske, men denna typ av maktspel skulle inte alls förvåna mig om det skedde från S sida - om det skulle lyckas är en annan sak.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är väl sådär 16 år försent för S att gå i regering med M och hantera invandring, energipolitik och ekonomi på ett ansvarsfultl sätt istället för att hoppa i galen tunna med extremisterna i V och MP.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Det är väl sådär 16 år försent för S att gå i regering med M och hantera invandring, energipolitik och ekonomi på ett ansvarsfultl sätt istället för att hoppa i galen tunna med extremisterna i V och MP.
Grejen är att det inte skulle handla om att gå i regering med M, utan om att skapa förutsättningar för att återigen hoppa i galen tunna med V, C och MP genom att lyfta bort just de frågorna från bordet (förmodligen med argumentet att linjen i dessa frågor skulle spegla vad en stor majoritet av befolkningen tycker). Draget skulle samtidigt förhindra påverkan från SD och ytterligare förhindra möjligheten att det på mycket lång tid skulle kunna bli en borgerlig regering,

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Grejen är att det inte skulle handla om att gå i regering med M, utan om att skapa förutsättningar för att återigen hoppa i galen tunna med V, C och MP genom att lyfta bort just de frågorna från bordet (förmodligen med argumentet att linjen i dessa frågor skulle spegla vad en stor majoritet av befolkningen tycker). Draget skulle samtidigt förhindra påverkan från SD och ytterligare förhindra möjligheten att det på mycket lång tid skulle kunna bli en borgerlig regering,
Tja, befolkningen verkar ju i allt större utsträckning ruttna på sandlådefasonerna och straffa med att istället rösta på SD som trots att de gått runt på stan med järnrör och betett sig som packade apor ÄNDÅ framstår som mer kompetenta och statsmannamässiga. Det är fan en jävla fars.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det man kan fråga sig är varför man skall ge förtroende till samma människor som ställt till med problemet och där dess framträdande personer fortfarande i detta nu ljuger och försöker mörka vad de själva aktivt bidragit till.

Absolut inte ! SD är huvudfiende för (s), inte invandrad Maffia​

1701080425750.png
1701080223176.png

Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Tja, befolkningen verkar ju i allt större utsträckning ruttna på sandlådefasonerna och straffa med att istället rösta på SD som trots att de gått runt på stan med järnrör och betett sig som packade apor ÄNDÅ framstår som mer kompetenta och statsmannamässiga. Det är fan en jävla fars.
Ja och det är just denna förändring som jag tänker att S skulle bygga sitt maktspel kring. Bygger på att M så småningom blir allt mer nervösa och frustrerade över att de tappar till SD och blir ett lydparti till dem, så de börjar söka sätt att profilera sig. Även resultatet i kommande EU-val kan ha stor betydelse. Vad händer till exempel om MED lyckas bra där - det är ju ett val där man kan rösta mer "riskfritt" på dem och där vi sett flera tidigare exempel på småpartier som gjort väldigt bra val.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja och det är just denna förändring som jag tänker att S skulle bygga sitt maktspel kring. Bygger på att M så småningom blir allt mer nervösa och frustrerade över att de tappar till SD och blir ett lydparti till dem, så de börjar söka sätt att profilera sig. Även resultatet i kommande EU-val kan ha stor betydelse. Vad händer till exempel om MED lyckas bra där - det är ju ett val där man kan rösta mer "riskfritt" på dem och där vi sett flera tidigare exempel på småpartier som gjort väldigt bra val.
Vad är MED ? var tvungen kolla.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Fast det är ju huvudsakligen från S som SDs väljare kommer, med M som god tvåa.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Fast det är ju huvudsakligen från S som SDs väljare kommer, med M som god tvåa.
Hörde någon analys häromdagen som menade på att det var framför allt i början man tog väljare från S, numera tar man mer från M.

Skulle tro att M nu tappar åt två håll - män som går från M till SD och kvinnor som går från M till S.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Bifogat

• Screenshot_20231127_071116_Chrome.jpg
    Screenshot_20231127_071116_Chrome.jpg
    650.2 KB · Visningar: 25

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har några som kallar sig Muslimska samverkangruppen lagt sig i käbblet och menar att det är jobbigt för alla muslimer att SD vill sätta stopp för antisemitism, homofobi och terror. Intressant, så långt gick ju inte SD i sitt resonemang så frågan nu är ju om man skall lita på SD eller muslimerna rörande tolkningen av islam.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur gör dom när dom kollar att deklarationen stämmer?

Ringer dom upp kunderna och frågar "Stämmer det att du knullade Rosita i 27 minuter för 1500:- den 28/4 i år?
Antingen åker hon dit för skattefusk, eller så åker du dit för sexköp"
Läs förhöret med Niclas Wahlgren, där framkommer ganska tydligt hur samtalet om samlaget bedrivs.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hur gör dom när dom kollar att deklarationen stämmer?

Ringer dom upp kunderna och frågar "Stämmer det att du knullade Rosita i 27 minuter för 1500:- den 28/4 i år?
Antingen åker hon dit för skattefusk, eller så åker du dit för sexköp"
Det är väl bara att ha en kamera i rummet och spela in det som porrfilm så vips är det lagligt. :hihi Eller kalla det "sexterapi".

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är väl bara att ha en kamera i rummet och spela in det som porrfilm så vips är det lagligt. :hihi Eller kalla det "sexterapi".

Jag tror inte det funkar faktiskt, jag har för mig att jag har läst om något sådant upplägg som inte gick vägen, det enda det ledde till var ett bra bevisläge för sexköp.

Däremot verkar ju kvinnor kunna betala för att få yxhugget gnuggat professionellt.
Yoni massage kallas det

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror inte det funkar faktiskt, jag har för mig att jag har läst om något sådant upplägg som inte gick vägen, det enda det ledde till var ett bra bevisläge för sexköp.

Däremot verkar ju kvinnor kunna betala för att få yxhugget gnuggat professionellt.
Yoni massage kallas det

Ja visst är det konstigt att yonimassage utannonseras helt öppet utan att polisens kopplerigrupp bryr sig.
De skulle bara behöva gå in och samla ihop bevisenmaterialet men istället ägnar de en massa tid på att spana bland thaimassagerna för att gallra fram de som säljer extra tjänster.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin