Sheit. När miljöpartiet framstår som vettiga så har man väldigt, väldigt fel.Göteborg gp.se idag
View attachment 492896
Hur ska de kunna rädda folket från armod och smutsiga kapitalister om det inte finns armod?
Frågan är om "snuten" kommer att delta?Göteborg gp.se idag
View attachment 492896
Det bjuds på saft och bulleFrågan är om "snuten" kommer att delta?
Jag blir alltså inte förvånad om de gör det.
Från den "aina"målade skåpbilen.....Det bjuds på saft och bulle
Till och med pedagogerna som orsakade skolans förfall har ju krupit till korset och erkänt att det var en hemskt dålig idé, och aldrig borde ha gjorts.Vi fortsätter falla i Pisaundersökningarna och i vanlig ordning kan ingen ta bladet ur munnen och diskutera de verkliga orsakerna. Nej, nu beror det tydligen på pandemin!? Ungefär som att pandemin bara drabbade Sverige och inga andra länder?
Vi i landet som utmärkte oss genom att tex inte stänga ner skolorna skulle därför ha tappat gentemot andra länder där många länder stängde ner skolorna?
Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot men vi har också en samhälls- och skol-kultur där ingen vuxen vågar sätta ner foten med disciplin och skapa ordning. Barnen som kaosar får härja fritt.
Föräldrar blir kränkta och aggressiva av att en vuxen säger åt deras unge som inte kan bete sig.
Pisa-undersökningen: Svenska elever presterar sämre
Kunskapsnivån i matematik, läsförståelse och naturvetenskap hos landets 15-åringar har sjunkit, enligt resultatet från Pisa-undersökningen 2022. – Det har aldrig varit ett större tapp i matematik och läsförståelse. Det är historiskt, säger arbetsmarknads- och integrationsministern Johan Pehrson...www.svt.se
Låter likväl som föräldrarna är källan till problemet, samt undfallenhet från skolans sida, men mest föräldrarna.Ett exempel på temat, när en elev får förstöra för hela klassen. Under hösten kom det många nyhetsinslag om skolan i Kalix.
Några få föräldrar till dessa stökiga barn drog igång en stor cirkus om hur deras kaosungar felbehandlades av skolan.
Så skolan ger upp vilket betyder att 29 barn får försämrad utbildning för att 1 barn ska få göra vad som helst.
Och till Markus kan jag nämna att det nog handlar om helt svenska kaosungar att döma av de föräldrar jag sett i nyhetsinslagen.
Kalix pausar kritiserad metod med fasthållning av elever i skolan
Kalix kommun pausar ett nytt och ifrågasatt arbetssätt i skolan. En metod där man bland annat använder sig av fasthållning av elever.www.svt.se
De hade en fungerande skola, men har inspirerats av Sverige.Vi har vår granne i öst som aldrig föll för det dravlet och fortfarande har en fungerande skola, vi borde helt sonika kopiera dem. De lärare som vägrar kan vi kasta ut.
?De hade en fungerande skola, men har inspirerats av Sverige.
Pisaresultatet: Elevernas kunskaper dalar – raset mindre i svenskspråkiga skolor
De finländska ungdomarnas kunskaper försämras, visar en färsk Pisaundersökning. Finland är ändå inte ensamt,…www.hbl.fi
Jag gissar att du menar mig och det är nog klokt av dig så detta varit allmän kunskap sedan länge.Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot
Jag gissar att du menar mig och det är nog klokt av dig så detta varit allmän kunskap sedan länge.
Invandringens betydelse för skolresultaten
Vi arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är likvärdig och av god kvalitet i en trygg miljö.www.skolverket.se
Att vi har en totalt kravlös och havererad skola är också sant, med eller utan massinvandring.
Till sakens försvar kan man endast reflektera över att trots den uppgivna känslan som infinner sig så klarar sig svenska barn som vuxna relativt väl, hur det hade varit med en proffsigare skola är svårt att veta, men att vårt näringsliv med råge överträffar våra grannländers är fakta.
Jag är inte säker, vi är fortfarande mer innovativa än grannländerna och skolan var relativt vår omvärld urspårad även på 70, 80 och 90 talet.Vårt näringsliv lever på gamla meriter , dom som går i dagens skola har några år kvar innan dom klättrat upp i näringslivet. Och det dröjer många år innan de gamla stofilerna har lämnat näringslivet och det är först då våra barn och barnbarn får betala priset.
Påminner mig om två tidningsartiklar jag läste i Karachi 1978.Vi fortsätter falla i Pisaundersökningarna och i vanlig ordning kan ingen ta bladet ur munnen och diskutera de verkliga orsakerna. Nej, nu beror det tydligen på pandemin!? Ungefär som att pandemin bara drabbade Sverige och inga andra länder?
Vi i landet som utmärkte oss genom att tex inte stänga ner skolorna skulle därför ha tappat gentemot andra länder där många länder stängde ner skolorna?
Jag vet att Marcus vill peka på en orsak och jag säger inte emot men vi har också en samhälls- och skol-kultur där ingen vuxen vågar sätta ner foten med disciplin och skapa ordning. Barnen som kaosar får härja fritt.
Föräldrar blir kränkta och aggressiva av att en vuxen säger åt deras unge som inte kan bete sig.
Pisa-undersökningen: Svenska elever presterar sämre
Kunskapsnivån i matematik, läsförståelse och naturvetenskap hos landets 15-åringar har sjunkit, enligt resultatet från Pisa-undersökningen 2022. – Det har aldrig varit ett större tapp i matematik och läsförståelse. Det är historiskt, säger arbetsmarknads- och integrationsministern Johan Pehrson...www.svt.se
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|