Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varje gång sjukvården kommer på tal så ska det jämföras med en låginkomsttagare (Donken?) i USA. Jag har jobbat för ett amerikansk företag både i Sverige och i USA.
En lagerarbetare i Sverige fick problem med axlarna, Det amerikanska företaget hade Privat Sjukvårdsförsäkring för alla anställda så det blev undersökning och operationer utan någon väntetid. När jag träffade honom var han tillbaka till jobbet och hade fått full rörlighet i axlarna igen.
I USA var det likadant. Alla var sjukförsäkrade av företaget.
Jämfört med Europa är svensk sjukvård en katastrof.
Sverige har minst sjukhusplatser i hela EU till sin befolkning räknat på folkmängden.
Sverige 2,1 platser/1000 invånare, Danmark 2,4, Finland 3,6, Polen 6,5, Litauen 6,4, Tyskland 8,0. Osv.
Jag känner folk som jobbar i Bryssel. Dom funderar över om dom ska flytta hem vid pensionering eller flytta till något annat EU land efter pensioneringen.
Pga av den svenska sjukvården.
Eller snarare sagt pga bristen på sjukvård jämfört med andra europeiska länder.
En lagerarbetare i Sverige fick problem med axlarna, Det amerikanska företaget hade Privat Sjukvårdsförsäkring för alla anställda så det blev undersökning och operationer utan någon väntetid. När jag träffade honom var han tillbaka till jobbet och hade fått full rörlighet i axlarna igen.
I USA var det likadant. Alla var sjukförsäkrade av företaget.
Jämfört med Europa är svensk sjukvård en katastrof.
Sverige har minst sjukhusplatser i hela EU till sin befolkning räknat på folkmängden.
Sverige 2,1 platser/1000 invånare, Danmark 2,4, Finland 3,6, Polen 6,5, Litauen 6,4, Tyskland 8,0. Osv.
Pga av den svenska sjukvården.
Eller snarare sagt pga bristen på sjukvård jämfört med andra europeiska länder.