Är det en väskryckare?
Är det en väskryckare?
Jo men det är det faktiskt, av tiotalet skäl...tråkigt. verkligen.
Vad skiljde den snubben ifrån övriga rapkriminella artister?Jo men det är det faktiskt, av tiotalet skäl.
Ingenting säkert men att vi har denna kriminalitet drabbar oss alla, även om ingen saknar just honomVad skiljde den snubben ifrån övriga rapkriminella artister?
(Försök bara att slå hål på mina fördomar om den genren, jag undviker rap/hiphop etc)
Verkar ju som att vissa saknar honom, läste någonstans att han ansågs vara en av "Sveriges största rappare"... Personligen hade jag aldrig ens hört talas om honom förrän jag hörde att han blivit skjuten och att det ska ha kopplingar till gängkriminalitet, så det verkar ju inte handla om något annat än en wannabe-gangster som fick känna på gangsterlivet på riktigt... Känns inte som någon större förlust, är väl snarare skönt att buset tar kål på varandra för omväxlings skull istället för att oskyldiga förbipasserande drabbas.Ingenting säkert men att vi har denna kriminalitet drabbar oss alla, även om ingen saknar just honom
Helt fel.Verkar ju som att vissa saknar honom, läste någonstans att han ansågs vara en av "Sveriges största rappare"... Personligen hade jag aldrig ens hört talas om honom förrän jag hörde att han blivit skjuten och att det ska ha kopplingar till gängkriminalitet, så det verkar ju inte handla om något annat än en wannabe-gangster som fick känna på gangsterlivet på riktigt... Känns inte som någon större förlust, är väl snarare skönt att buset tar kål på varandra för omväxlings skull istället för att oskyldiga förbipasserande drabbas.
Helt fel.
En sådan här brottslighet kostar samhället massor i direkta kostnader och oöverskådliga indirekta kostnader i form av minskad tillgänglighet av vård, rättsstat, sociala insatser etc som nu hederligt folk berövas.
Säger inte emot, tvärtom. Just därför tycker jag ändå att det känns lite bra att de åtminstone då och då har folkvett nog att skjuta ihjäl varandra. Främst för att de då inte vådaskjuter oskyldiga, men därnäst på grund av att de tar varandra av daga och därmed ser till att berörd individ inte har mycket möjlighet att kosta samhället mer pengar. En död gangster är en bra gangster. En skadeskjuten gangster kostar samhället sjukvård, rättegångar och fan och hans moster. Vi borde snarare anordna en free-for-all där vi samlar alla med kopplingar till gängkriminalitet i ett slutet rum och låter dem puckla på varandra tills endast en är kvar, sen ser vi till att denne råkar ut för en tragisk olycka alt begår självmord (mer eller mindre frivilligt) i sin cell och så är vi av med problemet.Helt fel.
En sådan här brottslighet kostar samhället massor i direkta kostnader och oöverskådliga indirekta kostnader i form av minskad tillgänglighet av vård, rättsstat, sociala insatser etc som nu hederligt folk berövas.
Ganska fel!Helt fel!
Gambino kommer inte kosta samhället särskilt mycket mer.
Ganska fel!
Nu börjar utredningen.
Gängen kostar samhället miljarder: Dödlig skjutning billigare - P4 Stockholm
Från 1 januari till 15 juni skedde 55 skjutningar i Stockholms län, där 20 personer dog. Det visar färska siffror från polisen.En skjutning med en allvarligt ...sverigesradio.se
Det borde det finnas: gay och antastar folk på jobbet är det nog ingen brist på.Finns det nån motsvarande person i svensk politik?
x.com
x.com
Sant!En utredning efter en dödsskjutning är ingenting gentemot alla framtida utredningar vi nu slipper runt Gambino.
Boomer!Har AI tagit över textskrivandet hos Svenska Dagbladet ?
View attachment 499423
Synonymer till streamer :
reklamremsa, banderoll, vimpel, dekal
Synonymer till streamer - Synonymer.se
Klicka på länken för att se betydelser av "streamer" på synonymer.se - online och gratis att använda.www.synonymer.se
Jag är ju inte förvånad... Uppsala från förr är försvunnet.(S)hamas i Uppsala förnekar sig inte, en röst på sossarna är en röst våldtäkt, tortyr, gisslantagning, mord!!!!
View attachment 499336
(Tack Bela för att du vågade ta en bild)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|