Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad skiljde den snubben ifrån övriga rapkriminella artister?
(Försök bara att slå hål på mina fördomar om den genren, jag undviker rap/hiphop etc) ;)
Ingenting säkert men att vi har denna kriminalitet drabbar oss alla, även om ingen saknar just honom

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ingenting säkert men att vi har denna kriminalitet drabbar oss alla, även om ingen saknar just honom
Verkar ju som att vissa saknar honom, läste någonstans att han ansågs vara en av "Sveriges största rappare"... Personligen hade jag aldrig ens hört talas om honom förrän jag hörde att han blivit skjuten och att det ska ha kopplingar till gängkriminalitet, så det verkar ju inte handla om något annat än en wannabe-gangster som fick känna på gangsterlivet på riktigt... Känns inte som någon större förlust, är väl snarare skönt att buset tar kål på varandra för omväxlings skull istället för att oskyldiga förbipasserande drabbas.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Verkar ju som att vissa saknar honom, läste någonstans att han ansågs vara en av "Sveriges största rappare"... Personligen hade jag aldrig ens hört talas om honom förrän jag hörde att han blivit skjuten och att det ska ha kopplingar till gängkriminalitet, så det verkar ju inte handla om något annat än en wannabe-gangster som fick känna på gangsterlivet på riktigt... Känns inte som någon större förlust, är väl snarare skönt att buset tar kål på varandra för omväxlings skull istället för att oskyldiga förbipasserande drabbas.
Helt fel.
En sådan här brottslighet kostar samhället massor i direkta kostnader och oöverskådliga indirekta kostnader i form av minskad tillgänglighet av vård, rättsstat, sociala insatser etc som nu hederligt folk berövas.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Helt fel.
En sådan här brottslighet kostar samhället massor i direkta kostnader och oöverskådliga indirekta kostnader i form av minskad tillgänglighet av vård, rättsstat, sociala insatser etc som nu hederligt folk berövas.

Helt fel!
Gambino kommer inte kosta samhället särskilt mycket mer.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Helt fel.
Säger inte emot, tvärtom. Just därför tycker jag ändå att det känns lite bra att de åtminstone då och då har folkvett nog att skjuta ihjäl varandra. Främst för att de då inte vådaskjuter oskyldiga, men därnäst på grund av att de tar varandra av daga och därmed ser till att berörd individ inte har mycket möjlighet att kosta samhället mer pengar. En död gangster är en bra gangster. En skadeskjuten gangster kostar samhället sjukvård, rättegångar och fan och hans moster. Vi borde snarare anordna en free-for-all där vi samlar alla med kopplingar till gängkriminalitet i ett slutet rum och låter dem puckla på varandra tills endast en är kvar, sen ser vi till att denne råkar ut för en tragisk olycka alt begår självmord (mer eller mindre frivilligt) i sin cell och så är vi av med problemet.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Aldrig hört talas om coolingen med mask förren nu.

Hade man fått välja vad man ska göra med sin pengar hade man kunnat skita i att betala för tex sjukvård åt gängkriminella, eller utredningskoshnader när de blir skjutna. Naturlig dödsorsak som någon smart sa, kräver ingen utredning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Att påpeka att man inte känner till en rappare som nyligen fått en Grammis blir lite fånigt. Jag känner inte till The Zilliacus Quartet eller Cobrah heller trots att de också prisats i sina kategorier. I kategorin Hiphop kände jag igen en av de nominerade, Jelassi.

Folk kan vara kända i sitt gebit utan att alla som inte tillhör kundgruppen känner till dem.

Det är tråkigt när folk blir skjutna, men i vissa kretsar är det en del av vardagen.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltid Alltid Alltid rycker SVT ut till vänsterns försvar.

Aldrig aldrig aldrig rycker SVT ut till högerns försvar.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin