Eller också är det ett tecken på att grammisgalan är en cirkelrunkande klubb för inbördes beundran som är dålig på att nå ut till folk utanför just de respektive kategoriernas små kundgrupper. Jag hade helt missat att denne Gambino vunnit en grammis tills dess att han blev skjuten, vilket jag å andra sidan hörde talas om i princip så fort det hade hänt. På vilket sätt är det fånigt att påtala att man aldrig hört talas om "en av sveriges största rappare" om första gången man hör hans namn inte är då han vinner en grammis utan i samband med hans bortgång?
Det var bara ett rent konstaterande, jag hade ju inte hört talas om honom tidigare. Då kanske det snarare var fel att han vann en Grammis över huvud taget, vilket han å andra sidan inte borde då alla med kopplingar till gängkriminalitet borde diskvalificeras från dylika uppmärksammanden per automatik.
Det är skillnad på folk och folk. Det är absolut tråkigt när oskyldiga förbipasserande får lida för något som de inte är på något sätt inblandade i, exempelvis mordet på 12-åriga Adriana. Det var fruktansvärt tragiskt. Jag tycker dock inte att det är särskilt tråkigt när exempelvis mördare, pedofiler, våldtäktsmän, knarklangare och gängkriminella blir skjutna, det känns inte som någon förlust alls utan snarare lite positivt att dessa individer inte kan förstöra fler oskyldiga liv framöver.