Sverige idag..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vore utmärkt men ett dråpslag mot vänstern som skulle utplånas över en natt.
Tror det skulle påverka fler än vänstern. Framför allt skulle det vara intressant att se hur hela det politiska samtalet förändrades med vetskapen att det inte går att komma undan med att ljuga.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tror det skulle påverka fler än vänstern. Framför allt skulle det vara intressant att se hur hela det politiska samtalet förändrades med vetskapen att det inte går att komma undan med att ljuga.
Gissar att oberoende av vilken fråga som någon politiker ställer till en annan politiker i en debatt så skulle den som svarar köra ett väl inövat inlägg om något som ligger den politikern varm om hjärtat (=kan locka väljare). För så är det ju redan idag, ibland.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Gissar att oberoende av vilken fråga som någon politiker ställer till en annan politiker i en debatt så skulle den som svarar köra ett väl inövat inlägg om något som ligger den politikern varm om hjärtat (=kan locka väljare). För så är det ju redan idag, ibland.
Det problemet får man nog lösa på annat sätt.

Men poängen med lagen är ju inte att politiker skall förväntas sitta inne med fullständiga sanningar man kan slänga fram ur bakfickan vid varje fråga, den förmågan har ingen människa. Handlar ju mer om att få bort de rena lögnerna, där det otvivelaktigt är så att man medvetet sprider direkta lögner trots att man kan förväntas känna till att det är osanning.

Annars kanske uttrycket ”jag vet inte” skulle vara användbart att använda oftare och kanske till och med inge visst förtroende.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Inga kommentarer
Jag kan varken bekräfta eller förneka
Läget gör att jag är förhindrad att uttala mig
Osv...
Vore trevligare än självsäkra uttalanden som inte har bäring i verkligheten.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inga kommentarer
Jag kan varken bekräfta eller förneka
Läget gör att jag är förhindrad att uttala mig
Osv...
Vore trevligare än självsäkra uttalanden som inte har bäring i verkligheten.
Ja om straffet för lögn vore avsked utan Riksdagspension så tror jag du har rätt.
Den som inte gjort något, inte sagt något kan ju omöjligt varken ljugit eller gjort nått fel.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja om straffet för lögn vore avsked utan Riksdagspension så tror jag du har rätt.
Den som inte gjort något, inte sagt något kan ju omöjligt varken ljugit eller gjort nått fel.
Ja, men samtidigt hade de nog inte lockat så många väljare på det sättet.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, men samtidigt hade de nog inte lockat så många väljare på det sättet.
Där tror jag du har fel. Se på hur många röster (v), (c), (mp), (l),(kd) får sammanlagt.
Alla sitter i Riksdagen så det är ju mer än 5 x 4 %, dvs mer än 20 %.
Och vad har de uppnått ?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Skulle iofs kunna ge icke avsedda effekter om de fick lön. Plötsligt skulle vi börja se ett enormt intresse för att bli politiker och alla skulle ljuga värre än någonsin, bara för att kunna sitta resten av livet med en paraplydrink i handen utan att behöva anstränga sig.
Ja men vi har ju bara 349 platser i riksdagen. Fler än så kan inte få "sparken" med lön. Dom ska inte ersättas. Dom ska få sitta där och ta upp en plats men inte få ha något som helst jobbrelateratt att göra, inga beslut, ings voteringar, ingen representation, inga möten osv osv. De kan få byta soppåsar och vässa pennor.
 
Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja men vi har ju bara 349 platser i riksdagen. Fler än så kan inte få "sparken" med lön. Dom ska inte ersättas. Dom ska få sitta där och ta upp en plats men inte få ha något som helst jobbrelateratt att göra, inga beslut, ings voteringar, ingen representation, inga möten osv osv. De kan få byta soppåsar och vässa pennor.
Så hur styrs Sverige då?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror det skulle påverka fler än vänstern. Framför allt skulle det vara intressant att se hur hela det politiska samtalet förändrades med vetskapen att det inte går att komma undan med att ljuga.
Vilka fler ljuger, kan du ge exempel på sådana läget lögner?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Fattar, vifta bort frågan, funkar alltid.
Frågan är ju absurd. Det förekommer naturligtvis lögner hos alla politiker, precis som hos alla människor.

Jag tycker frågan är intressant principiellt, utifrån hur det skulle förändra dynamiken i politiken, dvs påverka alla spelare vare sig de ljuger eller ej.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur ska den obegåvade förstå att hen ljuger pga okunskap!

Krav på minimipoäng på högskoleprov för att kunna sitta i riksdan.
Arbetslivserfarenhet.

Skolan är ju numera inrättad efter principen att alla ska få medalj men trots detta så blir många utan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Frågan är ju absurd. Det förekommer naturligtvis lögner hos alla politiker, precis som hos alla människor.

Jag tycker frågan är intressant principiellt, utifrån hur det skulle förändra dynamiken i politiken, dvs påverka alla spelare vare sig de ljuger eller ej.
Ser du någon skillnad i hur olika partier justerar historien?

Kan du prestera en lista med lögner bland högern?

Jag tror svaret är ja respektive nej.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ser du någon skillnad i hur olika partier justerar historien?

Kan du prestera en lista med lögner bland högern?

Jag tror svaret är ja respektive nej.
Varför skall jag presentera listor om det ena eller det andra? Det var du som drog upp vänsterns lögner och är inte min sak att motbevisa dig.
Jag är som sagt intresserad av frågan principiellt utifrån om det skulle kunna förbättra dynamiken i politiken.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför skall jag presentera listor om det ena eller det andra? Det var du som drog upp vänsterns lögner och är inte min sak att motbevisa dig.
Jag är som sagt intresserad av frågan principiellt utifrån om det skulle kunna förbättra dynamiken i politiken.
Om du inte vill utveckla din teori kanske du skulle avstå att delge den, jag kan utveckla min, inte du. 🥰
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Om du inte vill utveckla din teori kanske du skulle avstå att delge den, jag kan utveckla min, inte du. 🥰
Sorry, vill du bråka om vänstern vs högern får du göra det med någon annan idag. Det är inte min teori, utan en idé som de är på väg att implementera i Wales. Jag skrev varför jag tyckte den var intressant i tidigare inlägg och lite argument för eller emot. De aspekterna utvecklar jag gärna om det finns intresse av det.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top