Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag håller med men är detta mer fåfängt än 60 talets brylcreme eller vad man hade?

Jag minns att Dior Fahrenheit var hett när jag var tonåring. Jag tyckte aldrig det var värt pengarna, minns att min rival om samma flicka hade det, han vann. 🥹🥹🥹🥹🥹
I brist på Brylcreme gick det ju bra med smör. Hade inte själv men minns en klasskamrat som använde. Och det har gått bra för honom i livet !

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag håller med men är detta mer fåfängt än 60 talets brylcreme eller vad man hade?

Jag minns att Dior Fahrenheit var hett när jag var tonåring. Jag tyckte aldrig det var värt pengarna, minns att min rival om samma flicka hade det, han vann. 🥹🥹🥹🥹🥹
Brut 33... Behövde tre decennier att tappa udden så den blev användbar 🫣

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Doft är väldigt subjektivt och personliga referenser spelar in väldigt mycket.

Personligen förknippar jag Fahrenheit med brattigt 90-tal även om den egentligen inte luktar illa.

Jag har jobbat med en kille från Ukraina född på tidigt 90-tal. Hans farbror var också sjöman och var tidig med att segla på västländerna efter Sovjets fall. Då min kollega var ung och hans farbror kom hem från sjön hade han med sig en flaska Fahrenheit. Det var doftmåttstocken av det lockande västerlandet i Odessa på den tiden.

Han pratar väldigt vördnadsfullt om Fahrenheit. Med all rätt, i hans värld.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Doft är väldigt subjektivt och personliga referenser spelar in väldigt mycket.

Personligen förknippar jag Fahrenheit med brattigt 90-tal även om den egentligen inte luktar illa.

Jag har jobbat med en kille från Ukraina född på tidigt 90-tal. Hans farbror var också sjöman och var tidig med att segla på västländerna efter Sovjets fall. Då min kollega var ung och hans farbror kom hem från sjön hade han med sig en flaska Fahrenheit. Det var doftmåttstocken av det lockande västerlandet i Odessa på den tiden.

Han pratar väldigt vördnadsfullt om Fahrenheit. Med all rätt, i hans värld.
Jag tror den finns kvar, kanske skulle köpa en.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Journalistik eller sagoberättande i svensk media ? En som fått nog​

"Samtidigt väljs uppgifter som riskerar gynna “fel sida”, eller öka förståelsen för den, bort. Det kan handla om svarta och latinamerikaner som röstar på Trump, om missbruk och kriminalitet i progressiva storstäder, om komplikationer av att myndigheter inte vet vilka som illegalt tagit sig över den södra gränsen, om försämrade levnadsvillkor i inflationens spår eller om antisemitiska inslag i pro-palestinska protester. "

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
My

Journalistik eller sagoberättande i svensk media ? En som fått nog​

"Samtidigt väljs uppgifter som riskerar gynna “fel sida”, eller öka förståelsen för den, bort. Det kan handla om svarta och latinamerikaner som röstar på Trump, om missbruk och kriminalitet i progressiva storstäder, om komplikationer av att myndigheter inte vet vilka som illegalt tagit sig över den södra gränsen, om försämrade levnadsvillkor i inflationens spår eller om antisemitiska inslag i pro-palestinska protester. "

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Göteborg kontrollerar att anställda har körkort ! ?​

1719388582340.png

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag hade en bekant som körde bärgningsbil i många år utan körkort. Det var inte hans körkort som efterfrågades vid olyckor.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hade en bekant som körde bärgningsbil i många år utan körkort. Det var inte hans körkort som efterfrågades vid olyckor.
Var en snubbe som körde sopbilen i byn jag växte upp som hade haft jobbet i många år utan att ha körkort. Först var det ju bara ungdomlig dumhet men sedan hade han ju problemet att han hade kört sopbil så länge och alla visste det att det blev svårt att gå till körskolan och ta kortet utan skandal.
Men så fick de en ny chef, och av nån anledning frågade chefen om snubben hade körkort, vilket han ärligt svarade att han inte hade. Han fick snabbt en tillfällig skrivbordstjänst och en intensivkurs för körkort på annan ort om jag inte minns fel.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Här behövs kvotering för att skapa rättvisa.
Och räcker med att arbeta 52 timmar om året, ~4 timmar i månaden och 1 timme per vecka för vara sysselsatt :rofl enligt ILO !
Själv tycker jag att har du /din arbetsgivare betalat betalat in genomsnittslig inkomstskatt i Sverige senaste månaden (ca 4000kr) eller mer så är du sysselsatt. Annars ej.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år