Typiskt er SDare att vara så motvalls.Det är tyvärr vanligt att folk inte straffas för brott mot befolkningen i de länder där de är en del av regimen. Jag anser att de bör ställas till svars för det de gjort om det handlar om folkrättsbrott.
Typiskt er SDare att vara så motvalls.Det är tyvärr vanligt att folk inte straffas för brott mot befolkningen i de länder där de är en del av regimen. Jag anser att de bör ställas till svars för det de gjort om det handlar om folkrättsbrott.
Ja, men den vi hade i förvar var inte någon som begått brott i Sverige eller mot svenskar, vilket hade gjort frågan svårare.En svensk har alltså frivilligt rest till iran och blivit fångatagen av iranska regeringen map att byta mot en person vi har i förvar här i sverige?
Någonstans går ju en gräns för hur mycket ansvar man kan ta för andra folks dumhet. Om man leker med elden kommer man till slut att bränna sig.
Varför hade vi plockat in honom då?Ja, men den vi hade i förvar var inte någon som begått brott i Sverige eller mot svenskar, vilket hade gjort frågan svårare.
Att ledare i Mellanöstern begått brott mot mänskligheten, Ja det har de väl alla förutom Israeler?
Han blev hitlurad av en iransk-svensk människorättsaktivist som själv blivit utsatt för hans brott i Evinfängelset. Sen hade Sverige en speciell regel som gjorde att det gick att åtala honom trots att han varken hade något med Sverige att göra eller att brottet begicks här (troligtvis därför han blev hitlurad).Varför hade vi plockat in honom då?
Definiera vad som är man och kvinna och offren är helt vanliga människor, tex Barnmorskor.Var det inte enklare förr att straffa förbrytare? Allt det kostade var lite rep och en pall.
Sen undrar jag, alla dessa passionerade tortyr och förhörs innovatörer, vad sysslar dom med dessa dagar?
Exempel på tre enkla lösningar:Det är ett klassiskt moraliskt dilemma som inte har någon egentlig lösning.
Sett till konsekvenserna tycker jag man gjorde rätt avvägning. Det är viktigare (även principiellt, för framtida bedömningar) att svenska oskyldiga medborgare kan räddas från att ruttna bort eller dö pga. en skurkstats agerande än att Sverige skall ta ansvar för rättsskipningen för ett brott som inte har med Sverige att göra.
Naturligtvis ger det Iran incitament att fortsätta agera som de gör, men denna händelse utesluter inte att vi i framtiden samtidigt kan agera för att försöka förhindra det. Visst, den där forskaren är fortfarande kvar och jag är inte främmande för en liknande lösning för honom, men förhoppningsvis har det nu blivit så tydligt vad konsekvenserna kan bli av att resa till Iran att svenska medborgare håller sig borta därifrån framledes.
Alltså, varför fan inte då? ACAB!View attachment 499984
Hjälp polisen identifiera misstänkta för våldsamt upplopp den 3 augusti 2023 | Polismyndigheten
Torsdagen den 3 augusti 2023 angrep motdemonstranter en eritreansk kulturfestival. Personerna på bilderna är misstänkta för våldsamt upplopp och polisen behöver hjälp med identifiering.polisen.se
ACAB, All Criminals Are Black. Men så kan man väl inte säga?Alltså, varför fan inte då? ACAB!
Haha Usch.ACAB, All Criminals Are Black. Men så kan man väl inte säga?
Det finns så många gubbiga, politiskt inkorrekta, kränkande, diskriminerande och ilsket vrålande kommentarer som bubblar inom mig nu.View attachment 500065
Jag börjar förstå att många inte klarar mönstringen
Parfymboom bland killar – lyxmärken lockar
Intresset för parfym har ökat bland killar den senaste tiden. Vissa dofter har blivit statussymboler – och trenden sprids i sociala medier.www.svd.se
WTF... I deras ålder sniffar man på sin höjd lim i syslöjden eller provröker sågspån på trä dito. Något har spårat ur.View attachment 500065
Intresset för parfym har ökat bland killar den senaste tiden. Vissa dofter har blivit statussymboler – och trenden sprids i sociala medier.www.svd.se
Själv luktade jag mest brakskit och i viss mån svett under mellanstadieperioden!View attachment 500065
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|