Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och när jag var inne på X så såg jag det här, lika vansinnigt som logga in med Bank-ID kors och tvärs.
1719837212761.png
Fullständigt vansinne pga risken att det hela, helt enkelt kan vara ett sätt komma över dina inloggningar till Google. Och har man väl kommit över inloggningarna till google är det lätt byta lösenord så du själv inte kommer in och skriva mail till alla som man hittar i ditt konto hos google. Tex
Hej Janne, jag är i Ukraina och har blivit av med både mitt pass, mina biljetter och mina pengar. Kan du låna mig 28000 kr så jag kommer hem. Skickas till xyzcvbnm3456798.
Tacksamme vännen Rickard
Ungefär det här massbrevet skickades ut från en väns gmail för några år sedan.
Jag tänkte att har min vän och bögen Rickard ställt till det så för sig i Ukraina så får han väl skylla sig själv. Vad fan ska man åka till Ukraina för ? så jag svarade
Hej Rickard, det enklaste är väl att du jobbar ihop pengarna. Bara sug kuk hem genom Europa. Janne
Sedan kom jag på att ringa Rickards sambo Pelle och fick veta att det var ett scam och Rickard fått Googlekontot kapat. Och Rickard var hemma i deras gemensamma lägenhet. Välbehållen.
Men det gjorde inte alla som fått mailet. En dam i Helsingborg förde över 28000 kr. Trist nog.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och när jag var inne på X så jag det här
View attachment 500430
Fullständigt vansinne pga risken att det hela helt enkelt är ett sätt komma över dina inloggningar till Google. Och har man väl kommit över inloggningarna till google är det lätt byta lösenord så du själv inte kommer in och skriva mail till alla som man hittar i ditt konto hos google. Tex
Hej Inga, jag är i Ukraina och har blivit av med både mitt pass, mina biljetter och mina pengar. Kan du låna mig 28000 kr så jag kommer hem. Skickas till xyzcvbnm3456798.
Tacksamme vännen Rickard
Ungefär det här massbrevet skickades ut från en väns gmail för några år sedan.
Jag tänkte att har min vän och bögen Rickard ställt till det så för sig i Ukraina så får han väl skylla sig själv. Vad fan ska man åka till Ukraina för ? så jag svarade
Hej Rickard, det enklaste är väl att du jobbar ihop pengarna. Bara sug kuk hem genom Europa. Janne
Sedan kom jag på att ringa Rickards sambo Pelle och fick veta att det var ett scam och Rickard fått Googlekontot kapat.
Men det gjorde inte alla som fått mailet. En dam i Helsingborg förde över 28000 kr. Trist nog.
Och här är jag och jobbar på att långsamt avveckla mitt google-konto istället. Måste bara hitta en vettig mail-leverantör med inbyggd krypto vid vila.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Du tittar för mycket på tv.
Mig veterligen har jag aldrig hört ordet Djalali tidigare. Antar att det är en människa. Är det ett pk-narrativ så kan jag redan nu säga att jag har mina fördomar ang överensstämmelsen gällande story vs verklighet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du tittar för mycket på tv.
Mig veterligen har jag aldrig hört ordet Djalali tidigare. Antar att det är en människa. Är det ett pk-narrativ så kan jag redan nu säga att jag har mina fördomar ang överensstämmelsen gällande story vs verklighet.
Det är iraniern som är besviken att han inte blev utväxlad
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Såg att Wales verkar vara på gång att göra det förbjudet för politiker att ljuga medvetet.
Skulle det kunna vara något att överväga i Sverige?

Vi har ju visserligen redan konstitutionsutskottet, men det är väl i grunden rätt tandlöst och fyller mest funktionen av politisk pajkastning. Kanske hade gjort en större skillnad att introducera ett straffrättsligt ansvar med prövning av oberoende domstol.

Så klart inte oproblematiskt. Det kan i sig bli ett politiskt vapen och det kan bli svårigheter med gränsdragning, men samtidigt så är ju domstolar vana vid att hela tiden pröva frågan om människor ljuger eller ej. Sen är frågan om det går att skapa tillräckligt oberoende domstolsprövningar för att det skall bli trovärdigt i praktiken.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Såg att Wales verkar vara på gång att göra det förbjudet för politiker att ljuga medvetet.
Skulle det kunna vara något att överväga i Sverige?

Vi har ju visserligen redan konstitutionsutskottet, men det är väl i grunden rätt tandlöst och fyller mest funktionen av politisk pajkastning. Kanske hade gjort en större skillnad att introducera ett straffrättsligt ansvar med prövning av oberoende domstol.

Så klart inte oproblematiskt. Det kan i sig bli ett politiskt vapen och det kan bli svårigheter med gränsdragning, men samtidigt så är ju domstolar vana vid att hela tiden pröva frågan om människor ljuger eller ej. Sen är frågan om det går att skapa tillräckligt oberoende domstolsprövningar för att det skall bli trovärdigt i praktiken.
Vad är straffet?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
I Wales fall verkar det handla om att ifall man blir fälld så förhindras man att bli parlamentsledamot under ett antal år.
Vore fan bra. Med full lön. Då kan de iaf inte ställa till med något elände med alla skitbeslut de fattar hela dagarna i ända.

Gör alla politiker arbetslösa, med full lön. Problem solved.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vore fan bra. Med full lön. Då kan de iaf inte ställa till med något elände med alla skitbeslut de fattar hela dagarna i ända.

Gör alla politiker arbetslösa, med full lön. Problem solved.
Varför med full lön? För att inte ge incitament för dem att ta ett annat jobb där de kan ställa till med elände?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det skulle ju undanta Trump från att bli president under några tusen år. 😅
(Om nu mytomaner kan sägas ljuga medvetet? 🤔)
Magdalena Andersson och Hultqvist hade väl här varit redo för Riksdagspension resten av livet ?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Haha jag skojar ju lite men ja annars vill de ju inte bli "arbetslösa".
Skulle iofs kunna ge icke avsedda effekter om de fick lön. Plötsligt skulle vi börja se ett enormt intresse för att bli politiker och alla skulle ljuga värre än någonsin, bara för att kunna sitta resten av livet med en paraplydrink i handen utan att behöva anstränga sig.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Magdalena Andersson och Hultqvist hade väl här varit redo för Riksdagspension resten av livet ?
Om hela världen införde samma regel så skulle nog bara någon procent att nuvarande politiker bli kvar i tjänst. 🤭🙃
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om hela världen införde samma regel så skulle nog bara någon procent att nuvarande politiker bli kvar i tjänst. 🤭🙃
Ja tyvärr är det nog den trista sanningen. Läsningen av Min kamp (mot vansinnet i fängelset)
Titeln förkortad av förlaget. Jag orkade bara med halva. Gav mig insikten att om den här intellektuella kapaciten räcker för att bli framgångsrik politiker i väst Europas största land, vad fodras då för att bli det i Sverige ? Exempel Carl Bildt, Mona Sahlin, Reinfeldt, Johan Floderus, Hultqvist ...
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såg att Wales verkar vara på gång att göra det förbjudet för politiker att ljuga medvetet.
Skulle det kunna vara något att överväga i Sverige?

Vi har ju visserligen redan konstitutionsutskottet, men det är väl i grunden rätt tandlöst och fyller mest funktionen av politisk pajkastning. Kanske hade gjort en större skillnad att introducera ett straffrättsligt ansvar med prövning av oberoende domstol.

Så klart inte oproblematiskt. Det kan i sig bli ett politiskt vapen och det kan bli svårigheter med gränsdragning, men samtidigt så är ju domstolar vana vid att hela tiden pröva frågan om människor ljuger eller ej. Sen är frågan om det går att skapa tillräckligt oberoende domstolsprövningar för att det skall bli trovärdigt i praktiken.
Vore utmärkt men ett dråpslag mot vänstern som skulle utplånas över en natt.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top