Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja.
Och SVT tar dina pengar vare sig du vill eller inte, Yle likaså. Det är inte direkt så att de köper tv-rättigheterna för sina egna pengar.
Så klart, men just Yle är faktiskt gratis för mig. Jag brukar i och för sig resa i Finland så de får väl in en hel del moms av mig.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Alla fotbollstävlingar borde sändas i pay per view så man slapp se skiten när man förväntar sig att se något lite mer intellektuellt och inspirerande.
Annan kanal? Man får leta djupt för att hitta något intellektuellt och inspirerande på PS.

PS borde ta betalt av de som vill betala så att vi som inte vill betala slipper "betala" för skiten. Precis som du är inne på, de som vill betala betalar. Inte så svårt.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Alla fotbollstävlingar borde sändas i pay per view så man slapp se skiten när man förväntar sig att se något lite mer intellektuellt och inspirerande.
Tycker ändå det tog längre tid än vanligt tills någon eljest äldre man var tvungen att kommentera något i den linjen, däremot hade du personligen oddsen på din sida, speciellt då GuW lyser med sin frånvaro.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Analogt kanske de sänder fortfarande, mycket möjligt.
Scrolla ned på denna sida så ser du lite mer info

I övrigt så ser jag också bara fördelar om fjollboll, ishockey, skidor, fri-idrott etc skulle visas i nån separat/a kanaler.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Scrolla ned på denna sida så ser du lite mer info

I övrigt så ser jag också bara fördelar om fjollboll, ishockey, skidor, fri-idrott etc skulle visas i nån separat/a kanaler.
Jag har svårt att se varför idrott provocerar så mycket. Är väl kul att folk har kul?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag har svårt att se varför idrott provocerar så mycket. Är väl kul att folk har kul?
Inget att uppröras över. Det som tycker fotboll är kul att titta på betalar för det. De som tycker melodifestivalen är kul betalar för det. De som tycker motogp eller att streama en serie är kul betalar för det. Eller hur var det nu?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag har svårt att se varför idrott provocerar så mycket. Är väl kul att folk har kul?
Det är inte provocerande, bara tråkigt och förorsakar kaos i TV-koll planeringen! ;)
Samt att det verkar som nån sorts kollektiv uppfostran att man måste genomlida dramat runtikring. Idrott, sport etc skall upplevas i verkligheten och helst att man deltar kroppsligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inget att uppröras över. Det som tycker fotboll är kul att titta på betalar för det. De som tycker melodifestivalen är kul betalar för det. De som tycker motogp eller att streama en serie är kul betalar för det. Eller hur var det nu?
Ja det är fullt rimligt. Frågan är var man drar gränsen. De som vill titta på nyheter, ska de också betala?
Men ja, nöje är privat och betalas privat, sedan finns det vissa saker som berör tillräckligt många och där skulle Melodifestivalen (men inte dödsmetallfestivalen) och fotbolls EM/VM (men inte folkrace) kunna kvala in.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är inte provocerande, bara tråkigt och förorsakar kaos i TV-koll planeringen! ;)
Samt att det verkar som nån sorts kollektiv uppfostran att man måste genomlida dramat runtikring. Idrott, sport etc skall upplevas i verkligheten och helst att man deltar kroppsligt.
Tänkte mest runt ordvalet fjollboll.
Sedan får man väl vara ödmjuk för att fotboll och OS och kanske någon mer sport har ett oerhört brett folkligt intresse.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja det är fullt rimligt. Frågan är var man drar gränsen. De som vill titta på nyheter, ska de också betala?
Men ja, nöje är privat och betalas privat, sedan finns det vissa saker som berör tillräckligt många och där skulle Melodifestivalen (men inte dödsmetallfestivalen) och fotbolls EM/VM (men inte folkrace) kunna kvala in.
Nyheter, granskande journalistik, samhällsprogram mm och annat som fyller en viktig funktion för demokrati osv. är något annat. Där behöver upplägget vara sådant att det både har en stor tillgänglighet (även med tanke på vad kostnaden blir för den enskilde) och trovärdighet hos hela befolkningen, men samtidigt med en bredd av alternativ. Där är det inte bra att public service är en sådan koloss att det tränger undan andra alternativ. Public service behöver reformeras och det måste bli bättre förutsättningar för fler aktörer att ha ett public service-ansvar om de kan göra jobbet bättre än SVT/SR/UR. Och rena nöjen skall vara frivilligt att betala för, inte finansieras med tvång via skattsedeln.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tänkte mest runt ordvalet fjollboll.
Sedan får man väl vara ödmjuk för att fotboll och OS och kanske någon mer sport har ett oerhört brett folkligt intresse.
Fjollboll, jag "råkade" säga det i en sportaffär till snubben i kassan som spelar i nåt div2 lag, han höll med. Han var innerligt trött på allt filmande av "stjärnorna" för de yngre tog ju efter och det sabbar spelet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fjollboll, jag "råkade" säga det i en sportaffär till snubben i kassan som spelar i nåt div2 lag, han höll med. Han var innerligt trött på allt filmande av "stjärnorna" för de yngre tog ju efter och det sabbar spelet.
Tycker de borde köra med australienska regler, skulle stoppa filmandet omedelbart.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fjollboll, jag "råkade" säga det i en sportaffär till snubben i kassan som spelar i nåt div2 lag, han höll med. Han var innerligt trött på allt filmande av "stjärnorna" för de yngre tog ju efter och det sabbar spelet.
Ja det är ju så klart en poäng men det är också en poäng att de flesta som säger det skulle inte orka springa en gång över en elvamanna, men om man själv tar sig an en hårdare fysisk prestation som inkluderar kamp, laganda, precision, styrka, snabbhet, vad det nu skulle vara, kanske ishockey på elitnivå, så kan man så klart klanka ner. 🙂
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nyheter, granskande journalistik, samhällsprogram mm och annat som fyller en viktig funktion för demokrati osv. är något annat. Där behöver upplägget vara sådant att det både har en stor tillgänglighet (även med tanke på vad kostnaden blir för den enskilde) och trovärdighet hos hela befolkningen, men samtidigt med en bredd av alternativ. Där är det inte bra att public service är en sådan koloss att det tränger undan andra alternativ. Public service behöver reformeras och det måste bli bättre förutsättningar för fler aktörer att ha ett public service-ansvar om de kan göra jobbet bättre än SVT/SR/UR. Och rena nöjen skall vara frivilligt att betala för, inte finansieras med tvång via skattsedeln.
I hear you men motargumentet skulle väl vara att den som är intresserad av journalistik kan få betala för det så betalar jag för mina intressen. Till sist betalar nog ingen för något är min gissning.

Knepigt. Mycket teoretiskt.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top