Sverige idag..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja om det uppstår ett sådant antingen eller scenario så är jag helt med dig, sedan är det ena en statlig angelägenhet och en annan kommunal så i verkligheten kommer aldrig den avvägningen göras.
Förutom att det finns en del statliga myndigheter som ger bidrag till idrottsverksamhet så blir det indirekt ändå en sådan avvägning även i kommunens fall eftersom såväl kommunalskatt som statlig skatt och Public Serviceavgift bidrar till det totala skattetrycket som tas ut av den enskilde.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Sverige idag, inte Ryssland etc. Förvånad, inte jag !​

1720685479212.png
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Sverige idag, inte Ryssland etc. Förvånad, inte jag !​

View attachment 500887
Det är klart att valet påverkas, frågan är hur mycket.
Alla som vet vilka som räknar röster fattar vad som pågår.
De som inte vet vilka som gör det borde ta reda på det.

Här är lite humor på ämnet:

Hur robust är det svenska valsystemet?

– Vi är bäst i världen på valintegritet och det beror ju mycket på att vi har det här lowtech-systemet, att vi fortfarande räknar lappar på det här sättet. Medborgarna är med och räknar rösterna själva, 50 000 medborgare som är med röstförrättare och röstmottagare. Vi har ordning och reda på röstlängden och hela kedjan från den lagliga regleringen av valen till rösträkningen och rapporteringen fungerar väldigt, väldigt bra i Sverige.

 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det är klart att valet påverkas, frågan är hur mycket.
Alla som vet vilka som räknar röster fattar vad som pågår.
De som inte vet vilka som gör det borde ta reda på det.

Här är lite humor på ämnet:

Hur robust är det svenska valsystemet?

– Vi är bäst i världen på valintegritet och det beror ju mycket på att vi har det här lowtech-systemet, att vi fortfarande räknar lappar på det här sättet. Medborgarna är med och räknar rösterna själva, 50 000 medborgare som är med röstförrättare och röstmottagare. Vi har ordning och reda på röstlängden och hela kedjan från den lagliga regleringen av valen till rösträkningen och rapporteringen fungerar väldigt, väldigt bra i Sverige.

Det du insinuerar, dvs att det skulle vara någon slags medvetet valfusk i syfte att försämra SD:s resultat, skulle vara rätt allvarligt om det stämde. Att påstå sådant utan belägg är också allvarligt, eftersom det undergräver tilliten till valsystemet och demokratin. Så, finns det några belägg för att det handlar om någonting annat än misstag/slarv (som t ex att man inte ser att det ligger dubbla valsedlar i kuvertet) i det här fallet?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Tror ni Polisen tycker det är ok att tips de ger till medborgare endast kommer dn-prenumeranter till godo?

1720687671960.png
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det du insinuerar, dvs att det skulle vara någon slags medvetet valfusk i syfte att försämra SD:s resultat, skulle vara rätt allvarligt om det stämde. Att påstå sådant utan belägg är också allvarligt, eftersom det undergräver tilliten till valsystemet och demokratin. Så, finns det några belägg för att det handlar om någonting annat än misstag/slarv (som t ex att man inte ser att det ligger dubbla valsedlar i kuvertet) i det här fallet?
Det har funnits exakt hur många tecken på detta hur långa som helst, man väljer om man vill se dem eller inte, förutsatt att man intresserat sig för, och följt, frågan förstås.

Jag gissar att du inte gjort det, har jag rätt eller fel? ♥️
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Lätt hänt att tex en "slarvigt" ifylld personröst blir sorterad som ogiltig beroende på vem som räknar? Är det så du menar?
Det du insinuerar, dvs att det skulle vara någon slags medvetet valfusk i syfte att försämra SD:s resultat, skulle vara rätt allvarligt om det stämde. Att påstå sådant utan belägg är också allvarligt, eftersom det undergräver tilliten till valsystemet och demokratin. Så, finns det några belägg för att det handlar om någonting annat än misstag/slarv (som t ex att man inte ser att det ligger dubbla valsedlar i kuvertet) i det här fallet?
Har tänkt på det där men map att just som rösträknare har mandat att ogiltigförklara röster. Är det alltid två separata personer som rent faktiskt får titta på en röst i rösträkningen? För visst räknar man rösterna fler än en gång?
(En röst på fel parti/person...nej men nog sitter krysset lite för snett för att räknas, den hamnar i ogiltighögen.)

Tänker att det är ett larvigt lätt sätt annars att "ogiltigförklara" en röst som man inte gillar rent ideologiskt som rösträknare, om man nu är lagd med den moralen.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tror ni Polisen tycker det är ok att tips de ger till medborgare endast kommer dn-prenumeranter till godo?

View attachment 500888
Finns gott om nyheter i olika medier (inklusive sådana som är gratis att läsa) om detta. Polisen har även gott om information på sin hemsida om hur man skyddar sig mot den typen av bedrägerier.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är 100% säkert att det pågår valfusk. Om det påverkar valutgången och åt vilket håll vet däremot ingen. Att påstå att det inte pågår valfusk är bara trams som kommer bita i svansen, som nu när svt tvingas rapportera om oegentligheter.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det har funnits exakt hur många tecken på detta hur långa som helst, man väljer om man vill se dem eller inte, förutsatt att man intresserat sig för, och följt, frågan förstås.

Jag gissar att du inte gjort det, har jag rätt eller fel? ♥️
Du har alltså inga belägg. Tack.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Rösträknare förresten. Finns några krav där? Kan vem som helst bli det? Svensk som Norrbagge som Indier? I ett svensk val?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Lätt hänt att tex en "slarvigt" ifylld personröst blir sorterad som ogiltig beroende på vem som räknar? Är det så du menar?
Har tänkt på det där men map att just som rösträknare har mandat att ogiltigförklara röster. Är det alltid två separata personer som rent faktiskt får titta på en röst i rösträkningen? För visst räknar man rösterna fler än en gång?
(En röst på fel parti/person...nej men nog sitter krysset lite för snett för att räknas, den hamnar i ogiltighögen.)

Tänker att det är ett larvigt lätt sätt annars att "ogiltigförklara" en röst som man inte gillar rent ideologiskt som rösträknare, om man nu är lagd med den moralen.
Rösterna räknas i två omgångar. Först av kommunerna. Därefter en gång till av länsstyrelsen. Vid varje omgång kontrolleras rösterna dessutom flera gånger. Rösträkningarna är dessutom offentliga så vem som helst kan gå dit för att se hur det går till.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det är 100% säkert att det pågår valfusk. Om det påverkar valutgången och åt vilket håll vet däremot ingen. Att påstå att det inte pågår valfusk är bara trams som kommer bita i svansen, som nu när svt tvingas rapportera om oegentligheter.
Eftersom det är människor inblandade är det självklart så att det kan ske såväl medvetna som omedvetna misstag. Kan aldrig bli 100% rätt. Vad som är viktigt är dock hur robust systemet som helhet är.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Rösträknare förresten. Finns några krav där? Kan vem som helst bli det? Svensk som Norrbagge som Indier? I ett svensk val?
Oklart, säkert får en ryss räkna.
Jag har en kompis som gjort det där, han har förstärkt min syn att det är mycket fusk. Alla han jobbade med var progressiva kvinnor. Tänk blå hår.

Men det är klart att allt går rätt till när AFA räknar röster.

"Vi har varit naiva"
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det har jag gott om, bland annat ett svt reportage idag som fastslår att det förekom allvarliga fel.

Men jag vet var vi är i diskussionen nu.

Steg 1 - förneka
Jag förnekar inget. Jag såg nyheten på SVT. Men frågan är inte om det förekommit fel utan om det finns belägg för att det varit medvetet valfusk i någon signifikant utsträckning.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag förnekar inget. Jag såg nyheten på SVT. Men frågan är inte om det förekommit fel utan om det finns belägg för att det varit medvetet valfusk i någon signifikant utsträckning.


Alldeles nyss förnekade du, "inga belägg - då så!"


Ja det går ju aldrig att bevisa om det varit så och du vill inte tro det så då är väl saken utagerad för dig?

Jag har som SD väljare många gånger uppmärksammat att valsedlar saknats samt bemötts med motstånd när jag påtalat det. Tror du att de som jobbar i en vallokal som inte vill ha SD valsedlar räknar ärligt? Vad baserar du det på? De har blått hår och näsring.

Det här är så fånigt, det är som att tro att en nazist i uniform minsann visst kan upprätthålla demokratin, en uniform betyder ju inget, finns det bevis för att en uniform betyder något? Nä exakt.

Trams.

Steg 1 - förneka

Nu närmar vi oss steg 2 - förminska

Vi kommer ta oss igenom alla stegen, det kan ta 1 månad eller tjugo år.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oklart, säkert får en ryss räkna.
Jag har en kompis som gjort det där, han har förstärkt min syn att det är mycket fusk. Alla han jobbade med var progressiva kvinnor. Tänk blå hår.

Men det är klart att allt går rätt till när AFA räknar röster.

"Vi har varit naiva"
Men AFA är ju en bastion av rederlighet och förstklassigt samhällsbyggande!

Men ja, det är alltid de politiskt överintresserade som gör såndär jobb. Precis de personerna man egentligen inte vill ska göra dem.

Men har du några tankar på hur man ska filtrera bort tveksam pöbel och bara få folk som ingen har några direkta problem med?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men AFA är ju en bastion av rederlighet och förstklassigt samhällsbyggande!

Men ja, det är alltid de politiskt överintresserade som gör såndär jobb. Precis de personerna man egentligen inte vill ska göra dem.

Men har du några tankar på hur man ska filtrera bort tveksam pöbel och bara få folk som ingen har några direkta problem med?
Man kunde väl få rösta med bank id, saken klar.

Alla försök att stärka säkerheten kommer dock som i USA motarbetas, eftersom det är just politiskt överintresserade (läs: aktivister) som engagerar sig och därmed uppnår de resultat som gynnar 80% av politikerna.

Vem kan ens ta ledigt från jobbet för att göra detta? Har de jobb? Studerar de? Knappast på HHS. Frågorna är så många, men resultatet vet vi.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top