Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Det är något avvikande med att hon fortsatte. Hon har dock inte bakat för förtjänsten och jag kan inte tänka mig något mindre viktigt för en myndighet att lägga resurser på. En handläggare som fått en bränd bulle i sin påse denne köpt till självkostnadspris? Svensk avundsjuka för att tanten bakar bättre? Ungar som vill ha tantens istället? Arbetsflykt, (det borde man titta på), alltså varför en tjänsteman ägnar sig åt att missbruka sin skattefinansierade anställning åt detta.
Om nu rättsvårdande instanser är nödgade att prioritera, hur kommer man fram till att detta äger prio?
Man borde nog syna tjänstemannen sim driver denna vendetta för det verkar inte helt rationellt.
Låt de som vill ta risken med matförgiftning från bakverk gräddade i ett par hundra grader, bakade av någon som verkar ha god vana.
Vad är det frågan om, ett tidstecken, psykisk ohälsa, hån, personligt agg, lättja, feghet?
Edit;
Den ultimata ironin skulle vara om pärmbärarna själva suttit och kalasat på bullarna under sitt egna fikande.
Tänk att som hobbyverksamhet behöver du bara deklarera vinst så om hon inte gör vinst skulle det nog ha räckt ifall hon hade sparat alla kvitton i en skokartong.
Eftersom hon inte sparat några kvitton så kan det inte bevisas att hon inte bakade för förtjänsten. Det är väl typiskt sånt som man säger till sitt försvar i det läget?
Vilka andra ska få jobba utan bokföring? Pizzabagare? Städfirmor? Bilmecklare?
Det låter förstås harmlöst med lite bullar men bagare och konditorier lever ofta just på att baka bullar.
Nu har jag inte heller läst domen så jag vet inte om det är skatteverket eller miljökontoret som är största anledningen till hennes straff.
Antagligen hade hon så låg omsättning att hon kunde ha handlat upp all vinsten och ändå sluppit skatt. Bortsett från mjöl och socker behöver hon ju tex en dator eftersom hon säljer online, och så en mobiltelefon måste hon ju ha.
Avgiften till hälsomyndigheten borde inte vara oöverkomlig. Hos mig är det ingen årlig avgift utan dom gör besök med nåt års mellanrum och då fläskar dom på. Senast tror jag dom tog 1500-2000 kr/h och utöver besök hos mig på drygt 30 minuter fick jag stå för kanske 2h kontorsarbete. Så 3-4000kr fick jag väl slanta upp. Tack och lov inte varje år så kanske 1000kr/år när man slår ut kostnaden.
Last edited: