Sverige idag..

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nej och de är sedan länge passé. Fasta kanoner tjänar inget syfte idag. Krigföringen har hunnit ändras och utvecklas många gånger om sedan dess. Idag är mobilitet, mörkerförmåga och innovationsförmåga det som krävs. Drönare och tillfälliga snabba anpassningar av strid och teknik...
Läste Sun Tzu, Krigets konst nyligen.

Alltjämt aktuell. Den kanske är gammal men går att tillämpa även idag.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nu fick precis 1600 personer sparken hos Northvolt, 1/4-del av arbetsstyrkan.
Så tillkommer väl en rad underleverantörer på det.

Det går alltså som det förr eller senare brukar gå för saker som bygger på en lögn.

För även om de frälsta hävdar något annat - vem ville egentligen ha elektrifieringen av bilflottan…? Precis som jag känner massor med bikers så känner jag också massor med folk som har mer eller mindre häftiga bilar. Någon Lambo, någon Pantera, några håriga Porschar, några Bader Meinhof och Benzar med motorer modell större, några jänkare och några rena byggen.

Ingen

jag repeterar - absolutely fucking INGEN

frågade om att få sin förbränningsmotor utbytt mot något annat…

Ändå valde våra politiker denna väg.

All it took var alltså lite indragna bidrag och ett relevant värde på pengar…så började luftslottet vittra sönder…

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det går alltså som det förr eller senare brukar gå för saker som bygger på en lögn.

För även om de frälsta hävdar något annat - vem ville egentligen ha elektrifieringen av bilflottan…? Precis som jag känner massor med bikers så känner jag också massor med folk som har mer eller mindre häftiga bilar. Någon Lambo, någon Pantera, några håriga Porschar, några Bader Meinhof och Benzar med motorer modell större, några jänkare och några rena byggen.

Ingen

jag repeterar - absolutely fucking INGEN

frågade om att få sin förbränningsmotor utbytt mot något annat…

Ändå valde våra politiker denna väg.

All it took var alltså lite indragna bidrag och ett relevant värde på pengar…så började luftslottet vittra sönder…
You had me at Pantera.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det verkar som (s) gör sitt bästa att tycka som (sd)
1727243155872.png
Måste vara jobbigt för (s) att regera med sina "samarbetspartners"
eller
Med sådan vänner behövs inga fiender, förstår nu varför (s) vägrar (v) i regeringen !
1727243303588.png
från dn.se idag.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Inte väldigt mycket ”Sverige idag”, men en skön kombination av italiensk design och amerikanska muskler. Synd att priserna dragit iväg typ en faktor tio på tio år…

View attachment 504209
Den där designen är så ren och snygg. En gammal bekant har en som förvisso inte är helt original, https://www.hemipanter.se/. Jag är aldrig glömma när han skulle demonstrera gassvaret i motorn. "folk säger att en stor motor är trög, kolla här"

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Skönt med hårdare straff i Sverige! Tack SD! ;)
View attachment 504227

Skattebrott är väl juridiskt snäppet värre brott än mord ungefär.
Fast kvinnan måste ju vara idiot för hon har ju fått flera chanser på sig men fortsätter ändå.
Hon kunde ha sökt tillstånd från sin lokala hälsomyndighet och sparat kvitton i en pärm för bokföringen.
Hon skulle antagligen kunnat klara det som hobbyverksamhet.

Men istället fortsätter hon baka bullar svart utan tillstånd från hälsomyndigheten.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
En del människor behöver skyddas från sig själva. Det var en tant på TV igår som gnällde på att hon hade fått ett cancerbesked via 1177.se. Att hon aktivt hade klickat på att se även den senaste informationen var tydligen inget som spelar någon roll.
Det är ganska tydligt att det kan förekomma anteckningar som inte ens kontrollerats av läkare.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Förnuftet har segrat!!!

Jomshof's förundersökning las ner. :tummenupp

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Förnuftet har segrat!!!

Jomshof's förundersökning las ner. :tummenupp
Precis ja ! Och här kommer bakgrunden till bilderna, det som kallats Grooming Scandal i UK.
Sånt skulle väl aldrig hända i Sverige att media backar för undvika peka ut invandrare !?!
1727256443043.png

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Skattebrott är väl juridiskt snäppet värre brott än mord ungefär.
Fast kvinnan måste ju vara idiot för hon har ju fått flera chanser på sig men fortsätter ändå.
Hon kunde ha sökt tillstånd från sin lokala hälsomyndighet och sparat kvitton i en pärm för bokföringen.
Hon skulle antagligen kunnat klara det som hobbyverksamhet.

Men istället fortsätter hon baka bullar svart utan tillstånd från hälsomyndigheten.
Det är något avvikande med att hon fortsatte. Hon har dock inte bakat för förtjänsten och jag kan inte tänka mig något mindre viktigt för en myndighet att lägga resurser på. En handläggare som fått en bränd bulle i sin påse denne köpt till självkostnadspris? Svensk avundsjuka för att tanten bakar bättre? Ungar som vill ha tantens istället? Arbetsflykt, (det borde man titta på), alltså varför en tjänsteman ägnar sig åt att missbruka sin skattefinansierade anställning åt detta.

Om nu rättsvårdande instanser är nödgade att prioritera, hur kommer man fram till att detta äger prio?

Man borde nog syna tjänstemannen sim driver denna vendetta för det verkar inte helt rationellt.

Låt de som vill ta risken med matförgiftning från bakverk gräddade i ett par hundra grader, bakade av någon som verkar ha god vana.

Vad är det frågan om, ett tidstecken, psykisk ohälsa, hån, personligt agg, lättja, feghet?

Edit;
Den ultimata ironin skulle vara om pärmbärarna själva suttit och kalasat på bullarna under sitt egna fikande.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...