Sverige idag..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tycker Anders Lindberg att det är branschens fel att 1) den infiltreras av kriminella och 2) att S inte kan stava till kontroll?
Lindberg tycker naturligtvis alltid det som gynnar S, utan tanken på Sveriges bästa.

Poängen är att den här typen av politiskt spel blir så förutsägbart, att så fort ett motståndarparti yttrar något måste man automatiskt bli emot.

Telemarketing borde förbjudas OCH S ska inte kunna skylla ifrån sig på telemarketingföretaget utan måste ta fullt ansvar för vad de ställt till med. Finns ingen motsägelse mellan dessa. Genom att skapa en sådan motsägelse låter högern Nooshi Dadgostar och Anders Lindberg äga problemformuleringen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant artikel, mest att MSM först nu fattar det alla noterat, att våra domstolar inte är objektiva.

View attachment 504107
I Sverige ut ses Domarna av Sveriges Regering !
Så det där om att Domarna är Politiskt oberoende i Sverige är bara snack av Svd :rofl !
Men modernt utbildade Journalister har ofta NOLL KOLL på ämnet de skriver om......
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Northvolt inte byggt för kyla: Giftig kemikalie läcker när rör fryser​

Ytterligare ett exempel på NOLL KOLL i Sverige.
Det där bygga litiumbatterier och hur det går till finns det tydligen inte en svensk kotte som vet.
Rör fryser i Sverige om dom inte är skyddade uppvärmda, tyvärr !
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I Sverige ut ses Domarna av Sveriges Regering !
Så det där om att Domarna är Politiskt oberoende i Sverige är bara snack av Svd :rofl !
Men modernt utbildade Journalister har ofta NOLL KOLL på ämnet de skriver om......
Ja det är lite gulligt nästan att höra folk som tror att vi har "oberoende domstolar". 🥹
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Northvolt inte byggt för kyla: Giftig kemikalie läcker när rör fryser​

Ytterligare ett exempel på NOLL KOLL i Sverige.
Det där bygga litiumbatterier och hur det går till finns det tydligen inte en svensk kotte som vet.
Rör fryser i Sverige om dom inte är skyddade uppvärmda, tyvärr !

Det är ju just såna här problem som gör att åtminstone jag inte är så övertygad om att elbilar faktiskt är så miljövänliga när man ser saken ur ett helhetsperspektiv.
Miljöproblem i gruvorna, vid tillverkningen, vid trafikolyckor och till sist men inte minst så är det högst osäkert var alla dessa batterier kommer hamna när dom är slutkörda.

Tänk när nya ThinkPink-bolag ska börja ta hand om gamla batterier runt om i världen.

Sen är det ju ytterligare en anledning att ifrågasätta hur hela Northvolt som bolag sköts.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är ju just såna här problem som gör att åtminstone jag inte är så övertygad om att elbilar faktiskt är så miljövänliga när man ser saken ur ett helhetsperspektiv.
Miljöproblem i gruvorna, vid tillverkningen, vid trafikolyckor och till sist men inte minst så är det högst osäkert var alla dessa batterier kommer hamna när dom är slutkörda.

Tänk när nya ThinkPink-bolag ska börja ta hand om gamla batterier runt om i världen.

Sen är det ju ytterligare en anledning att ifrågasätta hur hela Northvolt som bolag sköts.

Usch, bakåtsträvare.
Man undrar ju vad de inte hittat mtp de som dött.
Jag kan ha missat om frågan om dödsorsak är klarlagd.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Usch, bakåtsträvare.
Man undrar ju vad de inte hittat mtp de som dött.
Jag kan ha missat om frågan om dödsorsak är klarlagd.

Ja, risken är nog överhängande att det där hänger ihop.
Varför tog det så lång tid efter dödsfallen tills det hittade utsläppen? Har någon försökt lägga locket på och undanhålla sanningen?

Nu fick precis 1600 personer sparken hos Northvolt, 1/4-del av arbetsstyrkan.
Så tillkommer väl en rad underleverantörer på det.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Enligt obekräftade uppgifter består maskinparken hos Northvolt av kinesiska specialmaskiner för batteritillverkning?
Vem tror att Kina ger tillverkare inom EU full teknisk support och bästa maskiner för att starta sådan tillverkning?
Se det inte som att man köper av ett enskilt företag som vill göra vinst - man köper av kinesiska staten som har helt andra mål än att låta ett kinesiskt företag tjäna pengar
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Enligt obekräftade uppgifter består maskinparken hos Northvolt av kinesiska specialmaskiner för batteritillverkning?
Vem tror att Kina ger tillverkare inom EU full teknisk support och bästa maskiner för att starta sådan tillverkning?
Se det inte som att man köper av ett enskilt företag som vill göra vinst - man köper av kinesiska staten som har helt andra mål än att låta ett kinesiskt företag tjäna pengar
Smart att sälja maskinerna med kinesiska menyer och sen hämta personal från kina som inte kan kommunicera och inte får/kan lära ut funktionerna. Sen köper Kina-ftg konkursboet.......

Hur fn kan man ens köpa in en maskinpark utan att ha nån koll öht, klickat på nåt fancy från Alibaba.com.
Kejsarens nya batterier i miljöslottet.........
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Smart att sälja maskinerna med kinesiska menyer och sen hämta personal från kina som inte kan kommunicera och inte får/kan lära ut funktionerna. Sen köper Kina-ftg konkursboet.......

Hur fn kan man ens köpa in en maskinpark utan att ha nån koll öht, klickat på nåt fancy från Alibaba.com.
Kejsarens nya batterier i miljöslottet.........

Framför allt så undrar jag hur dom har kunnat upprepa samma misstag tills dom bränt 200 miljarder varav hur mycket på maskinparken? Lokalerna tror jag handlade om ca 100 miljarder vilket man borde få jävligt mycket lokaler för.

Kanske dags att börja planera för en inomhus-crossbana i Skellefteå framöver...
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
har du kommit över Socialdemokraternas pressmeddelande där de kritiserar regeringens budget
Det var nåt jag åt, tror jag. Kände mig lite yr där. Ursäkta.

Är det här någon typ av manifest?

Nja, om du vill tolka det så. Jag minns inte ens vad jag tänkte, har jobbat tre 12-timmarsskift sedan dess så jag är en helt annan person idag 😜
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nu ska vi stärka civilförsvaret. Jag ska vara med och rädda sverige, .. från vad exakt? Vilket hot? Ryssarna .. igen?
Igen?
Det har ju varit konstant rysshot ända sen vikingatiden även om några tokstollar trodde på världsfred slutet förra milleniet och början på detta..........
M (woke-versionen) satte ju en vapenvägrare som försvarsminister i en regering!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Civilförsvaret handlar väl om att härda infrastruktur mot attacker med, så att saker som äckeltrissitet inte kan stängas av i hela landet med några enkla hack, eller statsminister och högt uppsatta inte kan avlyssnas med 4 minuters hackande, och att plocka lite mer spioner i näringslivet.
Och en sjukvård som kan hantera katastrofer.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Enligt obekräftade uppgifter består maskinparken hos Northvolt av kinesiska specialmaskiner för batteritillverkning?
Vem tror att Kina ger tillverkare inom EU full teknisk support och bästa maskiner för att starta sådan tillverkning?
Se det inte som att man köper av ett enskilt företag som vill göra vinst - man köper av kinesiska staten som har helt andra mål än att låta ett kinesiskt företag tjäna pengar
Vad värre är - alla maskiner i princip är byggda för att producera runda (stav) batterier medan Northvolt vill bygga platta batterier som kan vara del av kaross tex. De behöver alltså bygga om maskinerna, vilket inte är okomplicerat och dessutom finns det en del andra problem med att få det kemiska att lira perfekt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ok, då har vi alltså demonterat försvaret lite förhastat. Kanonerna i Oxelösund är inte längre dugliga, blev jag varse när jag tittade in i bunkrarna där borta.

View attachment 504128

View attachment 504129
Nej och de är sedan länge passé. Fasta kanoner tjänar inget syfte idag. Krigföringen har hunnit ändras och utvecklas många gånger om sedan dess. Idag är mobilitet, mörkerförmåga och innovationsförmåga det som krävs. Drönare och tillfälliga snabba anpassningar av strid och teknik...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top