Lindberg tycker naturligtvis alltid det som gynnar S, utan tanken på Sveriges bästa.Tycker Anders Lindberg att det är branschens fel att 1) den infiltreras av kriminella och 2) att S inte kan stava till kontroll?
I Sverige ut ses Domarna av Sveriges Regering !Intressant artikel, mest att MSM först nu fattar det alla noterat, att våra domstolar inte är objektiva.
View attachment 504107
Ja det är lite gulligt nästan att höra folk som tror att vi har "oberoende domstolar". 🥹I Sverige ut ses Domarna av Sveriges Regering !
Så det där om att Domarna är Politiskt oberoende i Sverige är bara snack av Svd !
Men modernt utbildade Journalister har ofta NOLL KOLL på ämnet de skriver om......
Northvolt inte byggt för kyla: Giftig kemikalie läcker när rör fryser
Ytterligare ett exempel på NOLL KOLL i Sverige.
Det där bygga litiumbatterier och hur det går till finns det tydligen inte en svensk kotte som vet.
Rör fryser i Sverige om dom inte är skyddade uppvärmda, tyvärr !
Northvolt inte byggt för kyla: Giftig kemikalie läcker när rör fryser
Northvolt har haft felbyggda rör som läckt den giftiga kemikalien NMP återkommande. Det kan SVT avslöja. Skälet är att anläggningen där man tar emot kemikalieleveranserna inte är byggd för att klara kylan i Skellefteå.www.svt.se
Det är ju just såna här problem som gör att åtminstone jag inte är så övertygad om att elbilar faktiskt är så miljövänliga när man ser saken ur ett helhetsperspektiv.
Miljöproblem i gruvorna, vid tillverkningen, vid trafikolyckor och till sist men inte minst så är det högst osäkert var alla dessa batterier kommer hamna när dom är slutkörda.
Tänk när nya ThinkPink-bolag ska börja ta hand om gamla batterier runt om i världen.
Sen är det ju ytterligare en anledning att ifrågasätta hur hela Northvolt som bolag sköts.
Usch, bakåtsträvare.
Man undrar ju vad de inte hittat mtp de som dött.
Jag kan ha missat om frågan om dödsorsak är klarlagd.
Smart att sälja maskinerna med kinesiska menyer och sen hämta personal från kina som inte kan kommunicera och inte får/kan lära ut funktionerna. Sen köper Kina-ftg konkursboet.......Enligt obekräftade uppgifter består maskinparken hos Northvolt av kinesiska specialmaskiner för batteritillverkning?
Vem tror att Kina ger tillverkare inom EU full teknisk support och bästa maskiner för att starta sådan tillverkning?
Se det inte som att man köper av ett enskilt företag som vill göra vinst - man köper av kinesiska staten som har helt andra mål än att låta ett kinesiskt företag tjäna pengar
Smart att sälja maskinerna med kinesiska menyer och sen hämta personal från kina som inte kan kommunicera och inte får/kan lära ut funktionerna. Sen köper Kina-ftg konkursboet.......
Hur fn kan man ens köpa in en maskinpark utan att ha nån koll öht, klickat på nåt fancy från Alibaba.com.
Kejsarens nya batterier i miljöslottet.........
Det var nåt jag åt, tror jag. Kände mig lite yr där. Ursäkta.har du kommit över Socialdemokraternas pressmeddelande där de kritiserar regeringens budget
Är det här någon typ av manifest?
Igen?Nu ska vi stärka civilförsvaret. Jag ska vara med och rädda sverige, .. från vad exakt? Vilket hot? Ryssarna .. igen?
Snälla...alltid varit Ryssarna..sen Kalla kriget!....och det fortsätter!...Nu ska vi stärka civilförsvaret. Jag ska vara med och rädda sverige, .. från vad exakt? Vilket hot? Ryssarna .. igen?
Vad värre är - alla maskiner i princip är byggda för att producera runda (stav) batterier medan Northvolt vill bygga platta batterier som kan vara del av kaross tex. De behöver alltså bygga om maskinerna, vilket inte är okomplicerat och dessutom finns det en del andra problem med att få det kemiska att lira perfekt.Enligt obekräftade uppgifter består maskinparken hos Northvolt av kinesiska specialmaskiner för batteritillverkning?
Vem tror att Kina ger tillverkare inom EU full teknisk support och bästa maskiner för att starta sådan tillverkning?
Se det inte som att man köper av ett enskilt företag som vill göra vinst - man köper av kinesiska staten som har helt andra mål än att låta ett kinesiskt företag tjäna pengar
Nej och de är sedan länge passé. Fasta kanoner tjänar inget syfte idag. Krigföringen har hunnit ändras och utvecklas många gånger om sedan dess. Idag är mobilitet, mörkerförmåga och innovationsförmåga det som krävs. Drönare och tillfälliga snabba anpassningar av strid och teknik...Ok, då har vi alltså demonterat försvaret lite förhastat. Kanonerna i Oxelösund är inte längre dugliga, blev jag varse när jag tittade in i bunkrarna där borta.
View attachment 504128
View attachment 504129
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA