Sverige idag..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hög tid att någon tar tag i årtionden av asylturism:

– Vi har väldigt många med svenska pass som inte borde ha svenska pass. Man har alltså kommit som flykting till Sverige, sedan har man valt att åka tillbaka till ett land som man flydde ifrån, säger han och fortsätter:

– Då undrar jag: Vad i hela friden gör man där?


 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hög tid att någon tar tag i årtionden av asylturism:

– Vi har väldigt många med svenska pass som inte borde ha svenska pass. Man har alltså kommit som flykting till Sverige, sedan har man valt att åka tillbaka till ett land som man flydde ifrån, säger han och fortsätter:

– Då undrar jag: Vad i hela friden gör man där?


Trodde inte du gillade SD. 😄
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Hög tid att någon tar tag i årtionden av asylturism:
Var detta inte på tapeten för ett par år sen när idioter (med svenska pass) reste till dom där sandländerna för att strida med ISS? Sen fick vissa så klart problem i efterhand, och var det inte några mammor med barn inblandade också som levde i dom där lägren?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Trodde inte du gillade SD. 😄

Jag har inte röda, blåa eller bruna glasögon och jag kan därför se för- respektive nackdelar i samtliga läger. Jag gillar SD’s migrationspolitik, men jag kan inte med deras svans av antivaxare, foliehattar och byfånar, eller deras konstanta ovilja till allt som ligger norr om Sölvesborg. Jag ogillar snyltare som bajskärringen Kinberg Batra och även snyltare som kommer hit för ekonomisk vinning under benämningen ”asyl”.

Var detta inte på tapeten för ett par år sen när idioter (med svenska pass) reste till dom där sandländerna för att strida med ISS? Sen fick vissa så klart problem i efterhand, och var det inte några mammor med barn inblandade också som levde i dom där lägren?

Detta beteende har väl uppdagats flera gånger under de sista åren, mer eller mindre så fort det blir lite oroligt i valfritt MENA-land. Av någon outgrundlig anledning finns alltid oproportionsenligt många ”svenskar” på plats…Syrien, Etiopien, Somalia, Gaza, Libanon…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har inte röda, blåa eller bruna glasögon och jag kan därför se för- respektive nackdelar i samtliga läger. Jag gillar SD’s migrationspolitik, men jag kan inte med deras svans av antivaxare, foliehattar och byfånar, eller deras konstanta ovilja till allt som ligger norr om Sölvesborg. Jag ogillar snyltare som bajskärringen Kinberg Batra och även snyltare som kommer hit för ekonomisk vinning under benämningen ”asyl”.



Detta beteende har väl uppdagats flera gånger under de sista åren, mer eller mindre så fort det blir lite oroligt i valfritt MENA-land. Av någon outgrundlig anledning finns alltid oproportionsenligt många ”svenskar” på plats…Syrien, Etiopien, Somalia, Gaza, Libanon…
Enig i allt du skriver, basic.
Dock måste du till sist välja det parti som du tror gör mest nytta i de frågor som är viktigast för dig. Där av förstår jag faktiskt inte någon som inte röstar SD, det är som att klaga på färgen på flytvästen när din färja just förlist.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Om Hamasawad eller vad denna Arab nu heter är orolig för Mossad, varför röstar inte svenskar fram politiker som gör Sveriges polismakt något så när respekterad? Om Mossad kan slå ut fiender kan Sverige. England har också gjort det i modern tid även om de nu verkar inkapabla till något alls.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Om Hamasawad eller vad denna Arab nu heter är orolig för Mossad, varför röstar inte svenskar fram politiker som gör Sveriges polismakt något så när respekterad? Om Mossad kan slå ut fiender kan Sverige. England har också gjort det i modern tid även om de nu verkar inkapabla till något alls.
Svenskar i allmänhet reagerade starkt på när polisens gruppering Baseballigan tog i med hårdhandskarna. Det stämde inte med den generella rättsuppfattningen.
Jag har till och med läst att folk haft problem med hur Osmo Vallo dog.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Svenskar i allmänhet reagerade starkt på när polisens gruppering Baseballigan tog i med hårdhandskarna. Det stämde inte med den generella rättsuppfattningen.
Jag har till och med läst att folk haft problem med hur Osmo Vallo dog.
Vi kan ju alltid göra som amerikanerna och förklara krig mot organiserad brottslighet som en arm av fientlig främmande makt, och skicka in SOG. FOXTROT verkar ju vara en operativ del av Iran så då är det ju int mer än rätt.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Enig i allt du skriver, basic. Dock måste du till sist välja det parti som du tror gör mest nytta i de frågor som är viktigast för dig.

Massinvandringen och dess följder är utan tvekan ett av Sveriges största problem. Men kanske inte Sveriges allra största problem och inte heller ett problem som befläckar hela Sverige. I alla fall inte riktigt ännu...

SD tog ett jättekliv framåt i hela glesbygden i det senaste riksdagsvalet. Detta har knappast något med massinvandringen att göra, för de allra flesta i glesbygden har inte fått några trappuppgångar sprängda och knappt sett en arab eller en afrikan som röker upp skattepengarna på ett kafe. SD's framgång i riksdagsvalet handlar snarare om lukrativa löften kring bränslepriser och det faktum att de är MP's uppenbara motpol i klimatpanikens tider. En klimatpanik som avsevärt försvårar och fördyrar levernet i glesbygd.

Samtidigt lider glesbygden av att infrastruktur, sjukvård och statlig närvaro rent generellt fullkomligen faller sönder. Och dessa faller sönder utan något som helst intresse från vare sig en blå eller blåbrun regering som inte ens har en enda representant bosatt norr om Dalälven. Dubbelspår på Malmbanan...? Inte en chans. Mer pengar till vårdcentraler i östra Norrbotten som redan går på 200% av sin kapacitet...? Glöm det. Mer pengar till vägar som faller sönder...? Fuck off. Ekonomiska utjämningssystem mellan kommuner...? Måste skrotas omedelbart...!

Vilken fot vill du att människan i glesbygden ska stå på...?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Turistindustrin ska bli Sveriges / (EU's?) framtid !​

1728039201926.png
Nattarbete i Sverige på ett internationellt företag som ska fungera 24/7 undvikes enklast genom att utföra arbetet i ett annat land (där det då är dag, tex Canada , Mexico, New Zeeland) om jag fattat Kammarrätten / EU enligt Katarina Berg, Spotify rätt.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Massinvandringen och dess följder är utan tvekan ett av Sveriges största problem. Men kanske inte Sveriges allra största problem och inte heller ett problem som befläckar hela Sverige. I alla fall inte riktigt ännu...

SD tog ett jättekliv framåt i hela glesbygden i det senaste riksdagsvalet. Detta har knappast något med massinvandringen att göra, för de allra flesta i glesbygden har inte fått några trappuppgångar sprängda och knappt sett en arab eller en afrikan som röker upp skattepengarna på ett kafe. SD's framgång i riksdagsvalet handlar snarare om lukrativa löften kring bränslepriser och det faktum att de är MP's uppenbara motpol i klimatpanikens tider. En klimatpanik som avsevärt försvårar och fördyrar levernet i glesbygd.

Samtidigt lider glesbygden av att infrastruktur, sjukvård och statlig närvaro rent generellt fullkomligen faller sönder. Och dessa faller sönder utan något som helst intresse från vare sig en blå eller blåbrun regering som inte ens har en enda representant bosatt norr om Dalälven. Dubbelspår på Malmbanan...? Inte en chans. Mer pengar till vårdcentraler i östra Norrbotten som redan går på 200% av sin kapacitet...? Glöm det. Mer pengar till vägar som faller sönder...? Fuck off. Ekonomiska utjämningssystem mellan kommuner...? Måste skrotas omedelbart...!

Vilken fot vill du att människan i glesbygden ska stå på...?
Håller både med och inte. Om jag förstått det rätt håller du till på väldigt nordliga breddgrader varför glesbygd för dig kanske inte är samma som glesbygd i Småland, Värmland eller Västmanland.

Åker du bara till Norra Uppland tex Hallstavik så känner du inte igen dig alls. Samtidigt är det trångt i välfärden och många har det inte bra, många barn hade behövt mer stöd i skolan (även i centrala Stockholm) och välfärdssystemen är överfulla sedan länge.

Så även om inte just bomber exploderar i hela Filipstad varje natt så är extremt många orter fullständigt oigenkännbara. Så jag tror inte alls att SD drar mycket röster i landsbygden bara för att de lovade (och levererade) billig bensin även om folk så klart gillar billigt bättre än dyrt.

Frågor som SD har och har haft helt rätt i under lång tid:

Migration
Integration
Brott och straff
Skola
Försvar
Klimat
Genus och jämställdhet
EU

Frågor där SD har svårare:

Ekonomisk politik
Kultur
Infrastruktur
Normkritisk pedagogik
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Man kan inte nämna SD och Filipstad i samma inlägg utan denna kille.
Han är en viktig del av min bild av partiet.

Apropå Brott och straff såg jag att Dragan Brankovic lämnar styrelsen för SD i Lund.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Man kan inte nämna SD och Filipstad i samma inlägg utan denna kille.
Han är en viktig del av min bild av partiet.

Apropå Brott och straff såg jag att Dragan Brankovic lämnar styrelsen för SD i Lund.
Kan bero på

Miljonkrav mot SD-topp – teg om sin pappas död​

En av SD:s toppolitiker i Lund krävs på en miljon kronor. Politikerns 92-åriga pappa har fått pension i flera år – trots att pappan inte har synts till.

– Det här är en jävla sorglig röra. Jag borde ha tagit tag i det tidigare, säger Dragan Brankovic (SD).

Sydsvenskan åker till en bergsby i Serbien för att ta reda på sanningen.
Den här utredningen ovan kommer väl att läggas ner som i det här fallet nedan ! :rofl
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top