Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag tror att det börjar bli dags att lyfta blicken från Russia Today och andra tomtesajter. Undantagstillstånd...

Buy quality, cry once

Håller väl med men det jag känner är att vi nästan alltid i alla frågor agerar försent, reaktivt istf proaktivt.
Folk/myndigheter/andra instanser eller vad det nu kan vara flaggar för att utvecklingen inom ett visst område inte ser så ljus ut. Ingen politiker vågar ta ett mlm obekvänt beslut i frågan och vi får vänta tills shit hits the fan innan vi gör något mer än symbolhandlingar, något som faktiskt har en reell påverkan

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kidnappning i Djursholm. Undrar vart de var på väg.
Självklart locket på från polisen, som sig bör.
Towe Hägg, undrar hur många gånger hon räddat regimen nu.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ändå är nästan 500 personer idag klassade som botade.

Där jag läser har de tillfrisknat och inte botats. För mig är det väsentlig skillnad om kroppen själv tar hand om det eller om man kan ge ett botemedel. Skulle man ha ett botemedel skulle man kunna korta ner sjukdomstiden. Nu är det som vilken förkylning som helst bara att vänta.

Försöket i Thailand med AIDS-medicincocktail är intressant, men det låter som att de är försiktiga med att jubla.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om man ska tänka på något positivt så kan man konstatera att Stockholms innerstad är något mindre översvämmat av tiggare från exotiska länder nu för tiden.

I övrigt är det lite dystert på samhällsfronten.

Jo förresten: såg att Helle Klein var arg på SD också.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Sättet du argumenterar. Dömmer ut alla som inte delar din bild.
Ta upp huvudet ur sanden och se vad som hänt med Sverige dom sista 30åren.

Du måste vara obotlig såsse.

Aftonbladet liksom annan tabloidpress slutade jag läsa redan 1985 eller om det var 1986...

Om du tror att jag är "såsse" så kan du inte ha läst, än mindre förstått, mina inlägg.

Däremot så argumenterar jag gärna emot sakfel, orimliga generaliseringar och rena falsarier. Har faktiskt helt missat dina egna argument.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Johan Hakelius, känns fenomenet bekant?
---
"Det blir tjatigt, men jag tar det igen:
Sverige är kluvet. Samhällskontraktet är under omförhandling. Eller snarare: förhandling är begärd, men samhällstoppen i stort vill inte veta av något sådant. I de flesta etablerade partier och i journalistikens huvudfåra är huvudtanken istället att begäran måste avslås, tills folk fogar sig och återgår till det normala.

Ur den övertygelsen följer att det är oförsvarligt att ens väcka de här frågorna. Och av det följer i sin tur att det centrala är att försöka underminera alla som försöker diskutera skälen till att vi är där vi är.
Det kallas, med ett tjusigt svengelskt ord, ”deplattformering”. Budbäraren ska kanske inte skjutas, men beläggas med pestsmitta.

Det är detta Karin Pettersson ägnar sin text åt. Hon kämpar, år efter år, ihärdigt på för att upprätthålla partilinjen och den snäva korridor som handlar allt mindre om åsikter och alltmer om kultur och ren makt.
Offentligheten tillhör den urbana, mediala övre medelklassen. Vulgära inbrytare från periferin måste hållas kort. Upprätthåll disciplinen genom att varna med social utfrysning om man inte håller linjen.

Och de medborgare som känner sig övergivna och förbisedda får på så sätt sina misstankar bekräftade: de duger inte. De är rasister, eller åtminstone idioter, om de inte struntar i sina egna erfarenheter och istället följer instruktionerna av offentlighetens alla Karin Petterssonar.
Gissa om mätningarna kommer att fortsätta i samma riktning."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilken glad nyhet!

6b191818bcfd9e4e6de1d6067c7c34b4.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tino/Paulina:

"Det är inte bara antal brott som har ökat, utöver att fler utsätts har brott dessutom blivit brutala och riktade mot värnlösa. Veckans exempel inkluderar en 60-årig judisk kvinna som överfölls och fick sin Davidsstjärnan avsliten under antisemitiska glåpord, misshandel mot en 90-årig på en gård samt ungdomar som oprovocerad tänder eld på en pensionär som satt framför de ”Tände eld på mans hår på bussen”.

Paulina Neuding överträffas sig själv om barbariska brott och hur medier skyddar förövarna genom att vägra identifiera de.

”Det finns konventionell brottslighet och det finns barbari. Det går inte att peka ut någon exakt gräns, men vi vet när den har överträtts. När inbrottsligor systematiskt letar upp adresser till åldringar och lurar dem att öppna dörren – inte sällan genom att utge sig för att vara sjukvårdspersonal eller poliser – förutsätter det en exceptionell råhet och avhumanisering av offren.

Vi ser samma typ av råhet när bedragare utger sig för att vara städare och länsar tomma hem som just har utsatts för ett bombattentat, och i de utstuderade rån där barn förnedras och misshandlas innan gärningsmännen anser att övergreppet är fullbordat.

I Sverige har vi tvingats vänja oss vid en sådan barbarisk brottslighet, som inte existerade i omfattande skala bara för något decennium sedan.

Nu hör sådana rubriker till vardagen och bakom dem döljer sig tragedier. ”Det var min 92-åriga mamma som blev rånad och misshandlad före nyår", skrev en förtvivlad dotter i Sydsvenska Dagbladet i mitten av januari och berättade att hennes mamma drabbades av en hjärnblödning och frakturer efter ett rån i hemmet. Hon förlorade minnet och hörseln i attacken.

”Hennes liv är i praktiken slut. Hennes kropp är full med smärtstillande och ångestdämpande tabletter. Hon vågar inte flytta tillbaka till sitt hem och klamrar sig förtvivlad fast vid mig varje gång jag måste gå”, skriver hon.

Här finns, i botten, ett moraliskt sammanbrott.

Under normala omständigheter fungerar grundläggande moraliska normer om att skydda gamla, barn och utsatta. Däremot bryter sådana normer samman vid konflikter och social nedgång...Våra grannländer är inte bara förskonade från bombningar och gängskjutningar i den omfattning som drabbat Sverige; där finns till exempel heller ingen pågående rånvåg mot barn som präglas av förnedring av offren."

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Egentligen är det märkligt att vi ens diskuterar den okontrollerade invandringens inverkan på den kraftigt ökade våldsspiralen i Sverige.
Det borde väl vid det här laget stå solklart för alla som inte lever långt ute på landsbygden utan tillgång till vare sig tidningar eller TV, att det inte är Svenne Svensson som är "gängen" eller gruppvåldtäktsmännen eller de som hotar och rånar barn eller han som spottar på Polisen, kallar kvinnorna hora och hotar att döda dem.

Alla vet vilka det är och alla vet vad root cause är, o lik förbannat försöker man vinkla problemet mot Sverige och svenskarna istället, i form av bristande socioekonomiska förutsättningar.
Det förhållningssättet kan liknas vid att försöka sätta plåster på en blödande artär istället för tryckförband.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Och dessutom är det i princip alltid samma lösningar som presenteras.
"Samma" projekt med nya namn, men med samma lösningar, samma mål och samma syften, som man kört på i 20-30 år nu.

En barndomskompis som i många år jobbat inom skolväsendet visade för några år sedan Jönköpings kommuns budget och satsningar, och Råslätt som (numera) är ett utsatt område, får flertalet miljoner mer kronor, år efter år efter år. Ändock kan en politiker, år efter år, vräka ur sig att nu... NU!... ska det satsas på skolan eller skolorna i utsatta områden med dåligt skolresultat, och NU ska det vända...

Veronika Palm sa ju bara för några veckor sedan att ett särskilt utsatt område ska få en fritidsgård, för det är ju den magiska ingrediensen i ett område för att lyfta skolresultaten, minska våldet och brottsligheten...
Bara att det i fram till november, två månader tidigare, fanns just en fritidsgård i det området men som tvingades stänga ner p.g.a. att kriminella tagit över den...

Eller det ständiga motståndet mot att höja straffen för (vålds)brott, alltid med fokus på att det hindrar inte brott (nej, det fattar vi, men ju längre en kriminell sitter inne, desto mer rehabilitering kan idioten få, samt resten av samhället slipper risken att utsättas för dess våld/handlingar), men ingen verkar heller sugen på att korta ner strafftiderna, som om de vore skrivna i sten och helt perfekta som de är, vilket är högst otroligt.
Bara hela den grejen dessutom att detta motstånd alltid utgår i från den kriminellas perspektiv, man väljer aktivt eller omedvetet att inte utgå ifrån resten av samhället och dess rättighet att få säkerhet och trygghet av staten och dess våldsmonopol.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Problemet är alla SDare som kommer med enkla lösningar på komplexa problem. Det är en objektiv sanning.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och dessutom är det i princip alltid samma lösningar som presenteras.
"Samma" projekt med nya namn, men med samma lösningar, samma mål och samma syften, som man kört på i 20-30 år nu.

En barndomskompis som i många år jobbat inom skolväsendet visade för några år sedan Jönköpings kommuns budget och satsningar, och Råslätt som (numera) är ett utsatt område, får flertalet miljoner mer kronor, år efter år efter år. Ändock kan en politiker, år efter år, vräka ur sig att nu... NU!... ska det satsas på skolan eller skolorna i utsatta områden med dåligt skolresultat, och NU ska det vända...

Veronika Palm sa ju bara för några veckor sedan att ett särskilt utsatt område ska få en fritidsgård, för det är ju den magiska ingrediensen i ett område för att lyfta skolresultaten, minska våldet och brottsligheten...
Bara att det i fram till november, två månader tidigare, fanns just en fritidsgård i det området men som tvingades stänga ner p.g.a. att kriminella tagit över den...

Eller det ständiga motståndet mot att höja straffen för (vålds)brott, alltid med fokus på att det hindrar inte brott (nej, det fattar vi, men ju längre en kriminell sitter inne, desto mer rehabilitering kan idioten få, samt resten av samhället slipper risken att utsättas för dess våld/handlingar), men ingen verkar heller sugen på att korta ner strafftiderna, som om de vore skrivna i sten och helt perfekta som de är, vilket är högst otroligt.
Bara hela den grejen dessutom att detta motstånd alltid utgår i från den kriminellas perspektiv, man väljer aktivt eller omedvetet att inte utgå ifrån resten av samhället och dess rättighet att få säkerhet och trygghet av staten och dess våldsmonopol.
Det är bara att hoppas att pendeln slår långt åt andra hållet. Jag tror ändå att vi kanske kan, till sist så, och då jädrar .

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Johan Forssell:

"Visste du att en fastighet i Helsingborg blev utsatt för ett sprängdåd natten till igår?

För några år sedan hade det gjorts extrasändningar i media om detta. Fascinerande att vi nu har nått en punkt där sprängdåd i fastigheter rapporteras med korta notiser som flimrar förbi.

Men framförallt är det sorgligt att sprängdåden verkar ha blivit så vanliga i Sverige 2020 att ingen höjer på ögonbrynen längre.

Som jag ofta återkommer till går det att få ordning på Sverige. Det är ingen naturlag att det ska se ut så här. Ett första steg är att vi aldrig bidrar till att normalisera våld och hot."

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...