Sverige idag..

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Mer sakupplysning. Skolan flyttade kanske inte på gangbangad elev i Lund men de flyttade inte på förövarna i alla fall. Det är ju tråkigt om hon upplevde det negativt och valde att inte gå kvar på skolan.

https://www.svd.se/jurist-skolan-kande-till-mobbning-innan-valdtakten

Skolledningen ändrar sig – pojkar bakom våldtäkt flyttas
Den flicka som våldtogs undervisas på annan plats – samtidigt gick pojkarna bakom våldtäkten kvar på skolan. Efter kritik backar nu skolledningen och pojkarna flyttas från skolan.
– Flickan ska inte behöva byta skola, säger Elisabeth Malmstedt vid Skolinspektionen till SvD

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Som sagt.

Det blir inte mer sant för att kvällstidningar svamlar.

Buy quality, cry once

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Mer sakupplysning. Skolan flyttade kanske inte på gangbangad elev i Lund men de flyttade inte på förövarna i alla fall. Det är ju tråkigt om hon upplevde det negativt och valde att inte gå kvar på skolan.

https://www.svd.se/jurist-skolan-kande-till-mobbning-innan-valdtakten

Skolledningen ändrar sig – pojkar bakom våldtäkt flyttas
Den flicka som våldtogs undervisas på annan plats – samtidigt gick pojkarna bakom våldtäkten kvar på skolan. Efter kritik backar nu skolledningen och pojkarna flyttas från skolan.
– Flickan ska inte behöva byta skola, säger Elisabeth Malmstedt vid Skolinspektionen till SvD

Man man tycka mycket om kvällstidningar men att det här inte skulle stämma och var påhittat har jag svårt att tänka mig. En skolvåldtäkt kanske mest är en kul grej, inte så mycket att bry sig om.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Så frågan är om det har att göra med problem med gubbar som inte kan hålla händerna i styr eller har det att göra med det faktum att deras egna män inte tillåter att fruarna badar med andra män.

Kanske det hänger ihop? I deras värld är kvinnor utan heltäckt kropp horor som man kan tafsa på och andra män ska inte tafsa på deras fru eller döttrar så...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Som sagt.

Det blir inte mer sant för att kvällstidningar svamlar.

Buy quality, cry once

En sakupplysning i all välmening: SVD är inte en kvällstidning.
Dessutom är det så att folk inte alltid följer alla regler som de borde följa.

Även Lärarnas Tidning har tagit upp fallet i Lund där det framgår att skolan först inte flyttat de eleverna utan flickan.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det här är sverige. Här följer vi lagar, reger och rutiner. Vi står i kö som vanligt folk, dricker ramlösa och käkar tacos på fredagarna. Allt annat är fake news.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
En sakupplysning i all välmening: SVD är inte en kvällstidning.
Dessutom är det så att folk inte alltid följer alla regler som de borde följa.

Även Lärarnas Tidning har tagit upp fallet i Lund där det framgår att skolan först inte flyttat de eleverna utan flickan.

Då är det snarare det som borde lyftas fram än att det framställs som om "skolor flyttar på offer" regelmässigt...

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Kanske det hänger ihop? I deras värld är kvinnor utan heltäckt kropp horor som man kan tafsa på och andra män ska inte tafsa på deras fru eller döttrar så...

Exakt.
Därav behövs integration och bada tillsammans så att det normaliseras så att dom smälter in med oss övriga.
Information på SFI att här i kalla norden badar vi gladeligen med varandra.

Annars kommer det bli sura människor som står o blänger in i simhallen när dom har sin badtid för sig själva
och så har vi åter ett "vi och dom" läge :7peta

Nog om det från min sida.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hahaha... När mångkulturen nådde fram till Södermalm så vände hela den vänsterskadade journalistkåren på en femöring.

Ja jag önskar ju givetvis inte att någon ska utsättas för brott ÖHT, men om nu någon ska utsättas för brott så är det ju inte så dumt om det sker i dom vänsterskadade journalisternas absoluta närhet, så att dom själva får insyn i verkligheten.

Om det är deras barn som knivrånas på jackor och mobiler kanske det tas upp i media som ett problem?

Om det är deras döttrar och fruar som får halvspringa hem från bussen/tunnelbanan med mobilen med färdigslaget nummer i ena handen och nycklarna mellan knogarna i den andra kanske dom nämner otryggheten.

Om det är deras föräldrar som blir väskryckta på stan eller rånade och misshandlade i hemmet kanske dom nämner otryggheten.

Men bäst vore ju att ingen drabbades av sånt, varesig i förort eller på södermalm

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fake news GuW. Så har det alltid varit(TM) i Sverige. Allt annat är scaremongering

Ja vi minns ju alla hur vi fick våra jackor och Sony Walkmans stulna minst en gång i veckan på 80talet, eller vänta, det fick vi ju inte, trots att värdet på dom motsvarar värdet på mobiltelefoner i dag...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
trots att värdet på dom motsvarar värdet på mobiltelefoner i dag...

...och på den tiden var inte planerat åldrande så där värst utstuderat. Min Walkman med EQ och dubbla kapstanaxlar fungerar fortfarande.
wm60.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kollade just Rapport, mordet i Sollentuna var ungefär fjärde-femte nyhet.

Kommer ni ihåg när Hells Angels och Bandidos grälade och en av dem sköts utanför Markaryd? Eller när Joksovic mördades på Solvalla? Sådant var helt unika händelser på den tiden, nu är det liknande mord varje dag.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja vi minns ju alla hur vi fick våra jackor och Sony Walkmans stulna minst en gång i veckan på 80talet, eller vänta, det fick vi ju inte, trots att värdet på dom motsvarar värdet på mobiltelefoner i dag...
Rensat för socioekonomiska faktorer så fick du visst det, jag också.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kollade just Rapport, mordet i Sollentuna var ungefär fjärde-femte nyhet.

Kommer ni ihåg när Hells Angels och Bandidos grälade och en av dem sköts utanför Markaryd? Eller när Joksovic mördades på Solvalla? Sådant var helt unika händelser på den tiden, nu är det liknande mord varje dag.

Nu blir det eventuellt ett löp i lokaltidningen om det sker i Markaryd idag. Riksnyheter om att någon bragts som livet är sen länge passé. Det är såklart helt beroende på att vi inte längre är 8milj i landet utan 10milj. Den ökningen gör ju att Sverige går från en liten nation till ett gigantiskt. Såklart.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år