Sverige idag..

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hm. Så den politiska pannkakan smakar inte så bra, när verkligheten närmar sig Lindbergs egen ytterdörr. Men nyss var ju folk bara inbillat otrygga. Så det kan bli.

Ger honom ett plus iaf, gated communitys kommer vara 20-talets bygg-boom.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/RRBgda/de-ranade-barnen-forlater-oss-aldrig
Framförallt tycker jag slutklämmen spikar igen kistan:
Än så länge verkar politikerna inte i närheten av att inse allvaret i den förtroendekris som lär uppstå annars. Partipolitisk teater imponerar inte på någon längre.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Så var det den där Liljestrands tur att göra ett exemplariskt lappkast. Gissningsvis bliir de så frekvent förekommande framöver att akutsjukvården belastas ytterligare pga de snabbt ökande mjukdelsskadorna.

Så ta det lugnt och försiktigt, alla som hastigt och lustigt nu nödgas byta åsikt.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
.
.
2020-02-04 & 2020-02-05

Inom 24 timmar så vänder helt plötsligt såväl Anders Lindberg som Jens Liljestrand exakt etthundraåttio grader i åsikt.
Med totalt blindhet för hur många de har brunsmetat, kallat rasister, nazister, drivit på drev mot "husblattar" som "tänker och röstar fel" osv. osv. i många år, som varnat och pratat om vad de själva, som en blixt från klarblå himmel, nu också börjar varna för och vill diskutera...

Lindbergs ursäkt, som han aldrig kommer erkänna, är att först när det importerade våldet närmar sig hans eget hem börjar han förstå allvaret. Han bor nämligen i Haninge där det senaste knivrånare ägde rum. Det var ren tur att knivhugget på pojken tog i livremmen.

Så jävla vidrigt med detta hyckleri, men man får väl försöka nöja sig med att t.o.m. dessa individer har öppnat ögonen och ser verkligheten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/kvinnosim-foreslas-i-vastervik

Jag vågar inte heller bada med andra män närvarande. Får jag också egen badtid?

Se de tre relaterade artiklarns längre ned också.

Med tanke på hur vanligt det verkar ha blivit med män som tafsar eller bara står och dreglar över barn och kvinnor på badhusen så är man ju nästan förstående till de här önskemålen som jag hånskrattade åt för några år sedan.

Men det är är ju lika fel lösning som när skolorna låter mobboffret byta skola istället för mobbaren.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men det är är ju lika fel lösning som när skolorna låter mobboffret byta skola istället för mobbaren.

Kommer du här och dömer ut den Svenska Modellen 2.0(C).?!? Vad i endaste in i mörkaste Lycksele är du för en otäcking?!

Det är ju ALLTID den som olyckligtvis utfört en klandervärd handling som är det RIKTIGA offret! För den strukturella rasismen, det rotade patriarkatet eller den socioekonomiska avgrundsdjupa klyftan i Sverige. Tänk vad hen varit med om för att råka hamna där. Källan till problemen är ju för lite fritidsgårdar och att det inte omfördelats nog med miljarder att gödsla på huvudlösa låtsasprojekt..:banana

Dessutom får kvinnor och barn faktiskt hålla sig för sig själva.*

* Det är helt klart värt en diagnos på personer som menar att folk(ungdomar) inte behöver springa på stan i dyra jackor, samt förespråkar könssegregerade badhus. Dum i huvudet är tyvärr helt gångbart. ”Hur kort var din kjol?” :spy

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Med tanke på hur vanligt det verkar ha blivit med män som tafsar eller bara står och dreglar över barn och kvinnor på badhusen så är man ju nästan förstående till de här önskemålen som jag hånskrattade åt för några år sedan.

Håller med i båda styckena.

Jag kan tycka att detta skulle vara ett av de små stegen vi tar åt fel håll.

Var samma fråga aktuell på 50 eller 60- talet.
Varför/varför inte isf?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Håller med i båda styckena.

Jag kan tycka att detta skulle vara ett av de små stegen vi tar åt fel håll.

Var samma fråga aktuell på 50 eller 60- talet.
Varför/varför inte isf?

Vet inte hur det såg ut på 50-/60-talet men jag minns när jag var på väg till Gotland grand national för ca 30 år sedan och missade färgan så vi fick sova i bilen i Nynäshamn.

Morgonen efter åkte vi till badhuset i Nynäshamn och blev inte insläppta för det var damernas dag den dagen. Dom hade tydligen haft det så i en väldans massa år.
Nåväl, efter att vi förklarat vår situation så lät dom oss gå in och duscha mm medans det var lunchstängt.

Men ja, det är kanske inte ett helt nytt fenomen ens i Sverige, kanske bara ett stort steg bakåt i tiden.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vet inte hur det såg ut på 50-/60-talet men jag minns när jag var på väg till Gotland grand national för ca 30 år sedan och missade färgan så vi fick sova i bilen i Nynäshamn.

Morgonen efter åkte vi till badhuset i Nynäshamn och blev inte insläppta för det var damernas dag den dagen. Dom hade tydligen haft det så i en väldans massa år.
Nåväl, efter att vi förklarat vår situation så lät dom oss gå in och duscha mm medans det var lunchstängt.

Men ja, det är kanske inte ett helt nytt fenomen ens i Sverige, kanske bara ett stort steg bakåt i tiden.

Intressant. Undra vad syftet var när man gjorde den uppdelningen på den tiden samt varför det togs bort.

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/kvinnosim-foreslas-i-vastervik

Jag vågar inte heller bada med andra män närvarande. Får jag också egen badtid?

Se de tre relaterade artiklarns längre ned också.

Av texten kan man tolka att det endast är kvinnor med invandrarbakgrund som vill detta.

"Dina kritiker på sociala medier hävdar att detta motverkar integration och jämställdhet, vad tycker du om den kritiken?

– De flesta av de här kvinnorna har bott i Sverige i många år men aldrig kunnat besöka simhallen eftersom de inte vill bada när män är närvarande. Det begränsar deras möjlighet att röra sig fritt och använda en resurs som är till för alla, i det här fallet simhallen. Det är också viktigt att de lämnar hemmet, motionerar, träffar människor och övar på språket, säger hon."

Så frågan är om det har att göra med problem med gubbar som inte kan hålla händerna i styr eller har det att göra med det faktum att deras egna män inte tillåter att fruarna badar med andra män. Tror det senare utan att ha fakta.

Tveksam hur det skulle förbättra integrationen genom att skilja på män o invandrarkvinnor i badhus.

Men det är ju min tolkning av artikeln samt att jag så nyhetsinslaget igår på lokalnyheterna.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Sakupplysning:

Det fanns pedofiler och tafsare även förr på badhusen (1940-1985 eller när nu lagarna skärptes), men då var det inte straffbart. Jag tror att de flesta av oss som var med på 70-talet minns de obehagliga gubbarna som stirrade och kanske t.o.m. tog på någon. Som tur var fanns ju ”badtanten” som med vattenslangen bringade ordning i duschrummet.

Dessutom är det en fullständig missuppfattning att skolorna skulle kunna flytta på en utsatt elev. Det är tydligt reglerat hur och när och det handlar alltid om förövaren.

Att det sedan finns föräldrar som väljer att byta skola för sitt barn är en helt annan sak och det är i grunden bra att den möjligheten finns, och det finns många orsaker till det.

Slut sakupplysning.

Buy quality, cry once

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom