andersbrink
hasenfrasen
Undrar hur många svenskar det är bland de andra 11 farligaste?
Petterssons blogg har svaret 16:1 @ https://petterssonsblogg.se/2020/02...r-expressen-listar-sveriges-farligast-fangar/
Undrar hur många svenskar det är bland de andra 11 farligaste?
På vissa linjer behöver inte busschaufförer ta betalt längre.Lyssnar på radion nyheterna tar upp att tågvärdarna blir utsatta för våld av folk som försöker åka utan biljetter.
En gång i tiden försvann såna människor skamset med svansen mellan benen.
Överhuvudtaget så har respekten för auktoritet försvunnit fullständigt eftersom vi inte är ett våldsamt folk.Lyssnar på radion nyheterna tar upp att tågvärdarna blir utsatta för våld av folk som försöker åka utan biljetter.
En gång i tiden försvann såna människor skamset med svansen mellan benen.
Överhuvudtaget så har respekten för auktoritet försvunnit fullständigt eftersom vi inte är ett våldsamt folk.
Det enda som hade respekterats hade varit med våra mått mätt ett oerhört övervåld. Möjligen att öststatsmetoder är good enough men tveksamt.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Jag tror tyvärr att detta land är fullständigt förlorat om polisen inte får i uppgift att i första hand stävja kriminalitet och i andra hand att respektera rättsäkerhet och individers rättigheter. Det är oerhört sorgligt att vänsterliberala träsket tvingat fram denna enda möjliga lösning.- Övervåld är tveksamt tycker jag, men absolut tuffare tag generellt mot kriminalitet.
Titta på skolan idag, där eleverna kan ge sig på lärarna utan några större efterspel, och om en lärare skulle ta en sådan elev i armen så resulterar det i anmälan från ev. föräldrar, LEX Maria från egna skolledningen och förmodligen tjänstledigt på obestämd tid.
När jag gick i högstadiet var vi killar så tuffa o coola att de lärare som fick oss att hålla käften var de som hade ordning i klassen. Det var inte fråga om att de undrade om vi kunde dämpa oss en aning, utan de ställde sig rakt framför mig/oss o visade tydligt att om man inte lade ner sin skitnödiga attityd så kunde det bli åka av. De lärarna respekterade vi med någon slags hatkärlek, och även resten av klassen som fick lugn o studiero.
Jag tror tyvärr att detta land är fullständigt förlorat om polisen inte får i uppgift att i första hand stävja kriminalitet och i andra hand att respektera rättsäkerhet och individers rättigheter. Det är oerhört sorgligt att vänsterliberala träsket tvingat fram denna enda möjliga lösning.
- Övervåld är tveksamt tycker jag, men absolut tuffare tag generellt mot kriminalitet.
Titta på skolan idag, där eleverna kan ge sig på lärarna utan några större efterspel, och om en lärare skulle ta en sådan elev i armen så resulterar det i anmälan från ev. föräldrar, LEX Maria från egna skolledningen och förmodligen tjänstledigt på obestämd tid.
När jag gick i högstadiet var vi killar så tuffa o coola att de lärare som fick oss att hålla käften var de som hade ordning i klassen. Det var inte fråga om att de undrade om vi kunde dämpa oss en aning, utan de ställde sig rakt framför mig/oss o visade tydligt att om man inte lade ner sin skitnödiga attityd så kunde det bli åka av. De lärarna respekterade vi med någon slags hatkärlek, och även resten av klassen som fick lugn o studiero.
Om vi skulle fråga polisen vilka förutsättningar som skulle behöva förändras för att de skulle kunna få bukt med brottsligheten skulle jag tro att det finns väldigt mycket som kan göras, utan att behöva förändra Sverige till en polisstat. Om det skulle behöva gå så långt, har vi då inte samtidigt avskaffat en väldigt viktig del av det som vi anser är värt att försvaras?
Kriminalitet har ju alltid en orsak och det är även där insatserna skall sättas in. En stor orsak är bristen på positiva manliga förebilder. In med dem där ungdomar finns helt enkelt.
Jag är inte alls säker på att en genompolitiserad polis skall få bestämma själva hur de skall lösa det problem de själva varit ytterst delaktiga i skapa.
Vilka länder skulle det vara, Brasilien?Jag håller med om att det finns ett stort problem med att vår svenska polis (eller framför allt dess ledning) blivit genompolitiserad. Det är ett allvarligt problem som behöver lösas och ett starkt skäl till varför en polisstat är en dålig idé. En politiserad polis som inte behöver respektera rättssäkerhet och individers rättigheter är en väldigt dålig idé.
Varför inte titta på andra demokratiska länder som har polis- och rättssystem som har förmåga att ta itu med denna typ av brottslighet och låna idéer från dem istället?
Vilka länder skulle det vara, Brasilien?
Ja, varför inte.
Danmark har väl ingenting som liknar Sverige? Förstår inte alls vad du tänker på?Brasilien har ju åtminstone stora problem med brottslighet, men huruvida deras polis och rättssystem är effektivt i sammanhanget är jag för dåligt insatt att kunna svara på. Jag skulle tro att det inte räcker att titta på ett enskilt land, det finns troligen värdefulla kunskaper och erfarenheter i många olika länder som vi skulle kunna ha nytta av, samtidigt som vi förstås behöver vara medvetna om att vi i några avseenden, inte alla, har lyckats med konststycket att försätta oss i en ganska unik situation här i Sverige.
Kanske kan vi t ex lära oss en del av ett grannland som Danmark?
I grunden håller jag med, men givet var vi nu befinner oss tror jag många gånger det blir en utopi. Hur kan man, realistiskt, få in sådana förebilder där kriminaliteten redan fått ett fäste, så att det går att vända utvecklingen?
För ungdomar som är inne i kriminalitet, som hyser ett hat mot de värderingar vi har i Sverige, som skiter i skolan och allt annat som samhället försöker göra och där föräldrarna inte medverkar till att vända utvecklingen, vad skall samhället göra med dem?
Jag tror man behöver arbeta både förebyggande och brottsbekämpande, men just nu tror jag det är väldigt viktigt att få bort de dåliga manliga förebilderna från gatorna, dvs brottsbekämpning, innan det i många fall ens finns något rimligt utrymme för bättre manliga förebilder att ha någon påverkan.
Danmark har väl ingenting som liknar Sverige? Förstår inte alls vad du tänker på?
Absolut måste man avbryta/intervenera/plocka bort dåliga förebilder. Lika självklart måste det ske inom ramen för rådande rättsordning.
Fängelse är dyrt och ger dåliga resultat, men kanske kunde det komma lagförslag om "omplacering" av individer som med fotboja placeras i helt andra miljöer med samhällstjänst mot uppehälle under något eller några år? Barn och unga placeras redan INNAN skiten träffat fläkten i bättre hem långt från destruktiva miljöer? Om inte samhället visar humanitet kommer ingen annan att göra det heller, där ligger en svår avvägning.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|