Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Aha, jag visste det! Det var nåt med Stefan som jag kände inte riktigt stämde, *hen* påminde lite för mycket om Anna-Karin här på gården. Jag förstår nu.

Men nu har vi haft korrekt PK-anda så pass länge, och det har inte gjort saker bättre, så jag tänkte det vore på sin plats att ta in lite extern kompetens, typ som med utbytesstudenter. Vi skickar våra svenska politiker till Amerika, för lite "fortbildning" om inget annat, så lånar vi några av deras tungviktare hit till gulliga Sweden och låter dom härja fritt i två år. Kan det bli värre, menar jag.
Det räcker med att skicka dom på tåg / båt till Norge, Danmark, Finland och Schweiz för utbildning.
Det enklaste sättet höja utbildningsnivån i riksdagen är kanske det Schweiziska systemet.
Ingen riksdagslön. Bara ersättning för förlorad arbetsinkomst. 3 dagar i veckan. För måndag och fredag är dom på sina ordinarie jobb. Under de 6 månader de är i riksdagen. De övriga 6 månaderna helt på ordinarie jobb.
Rätt bra va ? Klara av "parlamentarismen" på 6 månader av året.
Men då fodras utbildad arbetskraft som klarar ett vanligt arbete utanför politiken.
Och det, utbildad arbetskraft som klarar ett vanligt arbete utanför politiken, skulle behövas i Sverige också.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Blir det nyval så finns risken att det även går att rösta på partiet Nyans, illa illa.
Vadå om vi röstar fram en ny Pol Pot så är det för att folket vill det i sann demokratisk anda osv osv bla bla bla.
I lika sann demokratisk anda så vill folk ha denna massinvandring av människor som sedemara kommer att bli röstboskap och rösta på...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Blir det nyval så finns risken att det även går att rösta på partiet Nyans, illa illa.

Går? Det går att rösta på Kalle Anka om man vill, och det har alltid gått att rösta på Nyans.

Jag funderar starkt på att rösta på Nyans vid nästa val, inte för att jag sympatiserar med dom utan för att det vore en spark i pungen på samtliga befintliga partier och då främst vänstergänget som de senaste åren importerat röster och cementerat fast dom i ett bidragsberoende.

Om Nyans får mandat i riksdagen och blir ett riktigt parti så kommer partierna längs till vänster snabbt förlora en del av sina väljare och dom kommer nog tvingas börja fundera över vilket Sverige dom egentligen håller på att skapa.

Raderad medlem 51742

Guest
Apropå politikers bristande arbetslivserfarenhet så fick jag en idé. Borde inte en del av politikers inskolning vara att praktisera i andra länder? Typ att man skulle behöva testa att sälja in sina idéer till människor på torget i Danmark, Italien, USA, Afghanistan osv, klara av en debatt i deras respektive parlament, ha presskonferens med deras journalister osv... Kanske skulle ge dem lite perspektiv.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Apropå politikers bristande arbetslivserfarenhet så fick jag en idé. Borde inte en del av politikers inskolning vara att praktisera i andra länder? Typ att man skulle behöva testa att sälja in sina idéer till människor på torget i Danmark, Italien, USA, Afghanistan osv, klara av en debatt i deras respektive parlament, ha presskonferens med deras journalister osv... Kanske skulle ge dem lite perspektiv.
Absolut, en enkel resa till valfritt land av dem du listar upp...;)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Angående att minska bördan för skattebetalarna(och också ha mindre antal idioter som kan ställa till oreda och bekymmer):
Uppenbarligen klarar vi oss utan den ryggsäcken, finns ingen anledning att betala för att någon ska täcka den platsen när den uppenbarligen inte behövs.
Näringsminister Ibrahim Baylan (S) övertar ansvaret för de frågor som Jennie Nilsson har ansvarat för...
Uppenbarligen räcker det med en person som både näringsminister och landsbygdsminister. Finns ingen anledning att avlöna två när det räcker med en.

Fö skulle hela näringsdepartementet och alla dess myndigheter kunna lägas ner, totalt onödiga och överflödiga.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Chef för LOs tankesmedja. Jodå, LO har en tankesmedja. Bara det passar in i denna tråd.
Alla behöver någon gång känna medhåll. Sitt eget, i brist på annat.

Frågan är varför det accepteras att upphöjda sossar kommenterar sig själva från trollkonton..

Det närmsta jag kommit något liknande var när jag försökte gilla ett väldigt välformulerat inlägg jag glömt jag skrivit. Det gick inte.Vill minnas att någon blev upprörd av självgodheten i detta hybrisdrabbade försök till tilltag. Kan möjligen bero på hur jag framställde den blygsamma fadäsen. Vadå distans?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Alla behöver någon gång känna medhåll. Sitt eget, i brist på annat.

Frågan är varför det accepteras att upphöjda sossar kommenterar sig själva från trollkonton..

Det närmsta jag kommit något liknande var när jag försökte gilla ett väldigt välformulerat inlägg jag glömt jag skrivit. Det gick inte.Vill minnas att någon blev upprörd av självgodheten i detta hybrisdrabbade försök till tilltag. Kan möjligen bero på hur jag framställde den blygsamma fadäsen. Vadå distans?

Det var inte jag som skrev, det var Mollgan/Ursula/Hobbe....

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
När det gäller Nyval så är det inte konstigt att Nyval inte är ett alternativ för de flesta av Riksdagens partier.
Det lättaste sättet att uppskatta Oppositionen (=SD) är att se hur många som har munskydd på sig. Eller?
För visserligen är det 10 månader sedan SVT gjorde den här undersökningen.
Men ändå, enda partiet som förordade munskydd vare SD !

Men det här började redan för 12 månader sedan.
Riksdagprotokoll från 18 maj 2020, § 8 där Hallengren (s) och Markus Wiechel, Björn Söder (sd) debatterar.

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Det här får man nog kalla eskalering, även om det kändes som en tidsfråga innan det skulle hända.
Polis skjuten till döds när han står och pratar med personer i Biskopsgården.
Oerhört.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Så har det alltid varit men vi måste se över reglerna och göra det svårare för jägare att få vapenlicens.
Och tänk vad den stackars gärningsmannen måste ha för traumatiska upplevelser.

Raderad medlem 51742

Guest
Så har det alltid varit men vi måste se över reglerna och göra det svårare för jägare att få vapenlicens.
Och tänk vad den stackars gärningsmannen måste ha för traumatiska upplevelser.
För en gångs skull överraskar faktiskt Aftonbladet och gör en korrekt analys.

Bifogat

• BB831F16-1AC5-4C4E-944D-A8AC231FF11A.jpeg
    BB831F16-1AC5-4C4E-944D-A8AC231FF11A.jpeg
    778.8 KB · Visningar: 36
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA