Sverige idag..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nej, jag backar på påståendet, det är säkert ingen som har brytt sig om att sammanställa siffrorna, ändå läser man i tidningarna när det har hänt saker "ingen har agerat trots flera orosanmälningar" titt som tätt

Läser man på flashback (som är ett träsk jag vet) så framkommer det i var och varannan tråd att det har orosanmälts föräldrar, eller "barn" som sedan råkar illa ut.
Och ibland även barn.
Det är självklart att det finns fall där det orosanmälts utan att något gjorts och sedan har barnet farit illa. Det går inte att undvika om man inte per automatik sätter alla barn som orosanmäls i statligt förvar omgående. Tror inte någon vill att det ska vara så. Man ska ha i beaktande att många sura före detta partners gör orosanmälningar till höger och vänster för att göra det surt för sitt ex. Orosanmälningar för att ena föräldern skjutsar en tioåring på moped med mera.

Samtidigt får föräldrar som är dömda för narkotikabrott flera gånger och lider av psykisk ohälsa ha kvar barnen. Det är skevt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är självklart att det finns fall där det orosanmälts utan att något gjorts och sedan har barnet farit illa. Det går inte att undvika om man inte per automatik sätter alla barn som orosanmäls i statligt förvar omgående. Tror inte någon vill att det ska vara så. Man ska ha i beaktande att många sura före detta partners gör orosanmälningar till höger och vänster för att göra det surt för sitt ex. Orosanmälningar för att ena föräldern skjutsar en tioåring på moped med mera.

Samtidigt får föräldrar som är dömda för narkotikabrott flera gånger och lider av psykisk ohälsa ha kvar barnen. Det är skevt.
Det är väl billigast för samhället / kommunen ? Om barnen bor hos sina föräldrar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nu börjar valkampanjen på allvar. Tvivlar inte på att det är sant.
Undrar hur läget är på (sd). Emot NATO vid förra valet. Nu för NATO.
(sd) har som jag upplever det blivit ett EKO av (m). (m) med särintresset......förr.

Och då kommer hur läget är hos (m). Från särintresse till NATO anslutning.

Men det kommer nog i Aftonbladet (s).

Själv skulle jag gärna bjuda alla glada NATO optimister i riksdagen på bussresan till Ukraina.
(I NATO hjälper man ju varandra....det är nu Ukraina behöver hjälp)
Men när jag talade om att det är dags lämna kvar mobilen i Sverige # så skulle väl 100 % hoppa av.
# av säkerhetskäl.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Undrar hur läget är på (sd). Emot NATO vid förra valet. Nu för NATO.
(sd) har som jag upplever det blivit ett EKO av (m). (m) med särintresset......förr.

Och då kommer hur läget är hos (m). Från särintresse till NATO anslutning.

Men det kommer nog i Aftonbladet (s).

Själv skulle jag gärna erbjuda alla glada NATO optimister i riksdagen på bussresan till Ukraina.
(I NATO hjälper man ju varandra....det är nu Ukraina behöver hjälp)
Men när jag talade om att det är dags lämna kvar mobilen i Sverige # så skulle väl 100 % hoppa av.
# av säkerhetskäl.

Finland var emot Nato, nu ansöker dom om medlemskap.

Det är väl inte konstigare än att man ändrar inställning efter världsläget?

För 10 år sen var försvaret "ett särintresse" som inga politiker ville lägga pengar på.
Nu finns det faktisk några som tycker att vi bör ha soldater på Gotland.

Ja, Nato hjälper varandra, främst i närområdet, står man utanför kan man inte räkna med att få någon hjälp, inte av någon.

Skulle Norge eller Finland behöva hjälp och vi alla vore med i Nato så skulle vi behöva hjälpa dem, men så klart gäller det omvända också.
Så vitt jag vat hjälpte vi både Norge och Finland under förra kriget, vi satte upp ett eget flygvapen i finland och norrmännen kom över fjället till Sverige för att få träning och utrustning

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Finland var emot Nato, nu ansöker dom om medlemskap.

Det är väl inte konstigare än att man ändrar inställning efter världsläget?

För 10 år sen var försvaret "ett särintresse" som inga politiker ville lägga pengar på.
Nu finns det faktisk några som tycker att vi bör ha soldater på Gotland.

Ja, Nato hjälper varandra, främst i närområdet, står man utanför kan man inte räkna med att få någon hjälp, inte av någon.

Skulle Norge eller Finland behöva hjälp och vi alla vore med i Nato så skulle vi behöva hjälpa dem, men så klart gäller det omvända också.
Så vitt jag vat hjälpte vi både Norge och Finland under förra kriget, vi satte upp ett eget flygvapen i finland och norrmännen kom över fjället till Sverige för att få träning och utrustning
Vi var inte med i NATO men citat: "Så vitt jag vat hjälpte vi både Norge och Finland under förra kriget, vi satte upp ett eget flygvapen i finland och norrmännen kom över fjället till Sverige för att få träning och utrustning"

Ja, Nato hjälper varandra, främst i närområdet, står man utanför kan man inte räkna med att få någon hjälp, inte av någon. Märkligt då med Sveriges leveranser av materiel till Ukraina.
För varken de eller vi är med i NATO och ändå skickar vi materiel dit.

Men också långt bort. I varje fall för mig.
Vad gott har USA med NATO medlemmar och icke NATO medlemmar åstadkommit i Libyen, Afghanistan, Irak, Syrien ? Som jag ser det total katastrof.
Är du själv stolt över Sveriges insatser / inblandning ?

Hur ser du på att deltaga i ett nytt krig mellan USA och Mexico ? Det skulle inte bli det första.

Jag ser gärna ett försvarsamarbete tex inom Norden, EU, Västeuropa.

Men med USA kommer ju hela samarbetet handla om USA's intressen.
Störst bestämmer.
USA står ju för ca 70 % av utgifterna. De övriga 29 medlemmarna för ca 30 %
Precis som i vilket AB som helst.
Och vilka typer är det som har / har haft USA's stöd !

Jag avstår gärna från supporta det sällskapet.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi var inte med i NATO men citat: "Så vitt jag vat hjälpte vi både Norge och Finland under förra kriget, vi satte upp ett eget flygvapen i finland och norrmännen kom över fjället till Sverige för att få träning och utrustning"

Ja, Nato hjälper varandra, främst i närområdet, står man utanför kan man inte räkna med att få någon hjälp, inte av någon. Märkligt då med Sveriges leveranser av materiel till Ukraina.
För varken de eller vi är med i NATO och ändå skickar vi materiel dit.

Men också långt bort. I varje fall för mig.
Vad gott har USA med NATO medlemmar och icke NATO medlemmar åstadkommit i Libyen, Afghanistan, Irak, Syrien ? Som jag ser det total katastrof.
Är du själv stolt över Sveriges insatser / inblandning ?

Hur ser du på att deltaga i ett nytt krig mellan USA och Mexico ? Det skulle inte bli det första.

Jag ser gärna ett försvarsamarbete tex inom Norden, EU, Västeuropa.

Men med USA kommer ju hela samarbetet handla om USA's intressen.
Störst bestämmer.
USA står ju förca 70% av utgifterna. De övriga 29 medlemmarna för ca 30%
Precis som i vilket AB som helst.
Och vilka typer är det som har / har haft USA's stöd !

Jag avstår gärna från supporta det sällskapet.

Ja precis VI (icke NATO) har hjälpt Ukraina, varken vi eller Ukraina är NATO
Ukraina har rätt att begära absolut ingenting, vi hade kunnat skicka handhjärtan.

Grannlandet Polen har skickat saker till Ukraina, men när dom ville ge bort lite gamla MIG plan blev det stopp, ty det fick dom som NATO land inte göra, så då gav Polen bort planen till vad du verkar tycka vara "den store satan" USA och sa, Ukraina vill ha dom, ni bestämmer om dom får dom.
Nu står dom flygplanen på en amerikansk NATO bas i tyskland och rutttnar bort då det verkar som att det är en gräns NATO inte är beredda att överskrida.
Hade Ukraina varit med i NATO hade dom fått planen direkt.
Hade inte Polen varit med hade dom kunnat flygas över gränsen direkt.
Nu står dom utanför och får lite handhjärtan från Tyskland, som inte ens stänger gaskranen utan fortsätter att göda Putins arme.

Ukraina vill ha hjälp med en "no fly zone", men NATO kan inte ge det, då återstår bara att fråga icke NATO länder, men det finns inga länder omkring Ukraina som har den kapaciteten som INTE är med i NATO.

Vi kommer aldrig att tvingas skicka trupp till ett krig mellan Mexico och USA, för jag tror inte Mexico kommer att anfalla USA.
Vi behöver inte skicka trupp till något annat NATO land heller, om dom startar ett krig.
Så om Polen får för sig att invadera Tyskland för omväxlings skull så kan vi sitta brevid och rulla tummarna om vi vill.

Skitkrigen i Libyen, Afghanistan, Irak, Syrien har väl inte USA tvingat något annat NATO land att vara med i?
Sverige har varit där TROTS att vi står utanför NATO, helt frivilligt, så vad är argumentet?

Vid ett NATO medlemskap är det bara fastanställd militär personal som skickas, inte värnpliktiga, vill man inte försvara sina grannar om dom blir anfallen så behöver man inte jobba i gröna firman.

Hittils har dom löst det med att ställa en förfrågan ett land till ett annat, sedan har det landet ställt en förfrågan till soldaterna.

Lite som i Sverige, ingen jävel har tvingats till Afghanistan, alla har ansökt.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fick under eftermiddagen igår reda på att det var en ytlig bekant som gick emellan på det där gymmet i Stockholm i måndags. En nyhet jag knappt hade läst mer än rubriken om, för det är ju vardagsmat numera. Några timmar senare ringer en vän igen och berättar att han avlidit. Han blev bara 55 år och efterlämnar sig hustru, en son och två döttrar.

Skjuten till döds nummer 18 eller 19, bara i år...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fick under eftermiddagen igår reda på att det var en ytlig bekant som gick emellan på det där gymmet i Stockholm i måndags. En nyhet jag knappt hade läst mer än rubriken om, för det är ju vardagsmat numera. Några timmar senare ringer en vän igen och berättar att han avlidit. Han blev bara 55 år och efterlämnar sig hustru, en son och två döttrar.

Skjuten till döds nummer 18 eller 19, bara i år...
Ja man är helt avtrubbad, det är ganska läskigt. Vi har vant oss vid detta elände.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja precis VI (icke NATO) har hjälpt Ukraina, varken vi eller Ukraina är NATO
Ukraina har rätt att begära absolut ingenting, vi hade kunnat skicka handhjärtan.

Grannlandet Polen har skickat saker till Ukraina, men när dom ville ge bort lite gamla MIG plan blev det stopp, ty det fick dom som NATO land inte göra, så då gav Polen bort planen till vad du verkar tycka vara "den store satan" USA och sa, Ukraina vill ha dom, ni bestämmer om dom får dom.
Nu står dom flygplanen på en amerikansk NATO bas i tyskland och rutttnar bort då det verkar som att det är en gräns NATO inte är beredda att överskrida.
Hade Ukraina varit med i NATO hade dom fått planen direkt.
Hade inte Polen varit med hade dom kunnat flygas över gränsen direkt.
Nu står dom utanför och får lite handhjärtan från Tyskland, som inte ens stänger gaskranen utan fortsätter att göda Putins arme.

Ukraina vill ha hjälp med en "no fly zone", men NATO kan inte ge det, då återstår bara att fråga icke NATO länder, men det finns inga länder omkring Ukraina som har den kapaciteten som INTE är med i NATO.

Vi kommer aldrig att tvingas skicka trupp till ett krig mellan Mexico och USA, för jag tror inte Mexico kommer att anfalla USA.
Vi behöver inte skicka trupp till något annat NATO land heller, om dom startar ett krig.
Så om Polen får för sig att invadera Tyskland för omväxlings skull så kan vi sitta brevid och rulla tummarna om vi vill.

Skitkrigen i Libyen, Afghanistan, Irak, Syrien har väl inte USA tvingat något annat NATO land att vara med i?
Sverige har varit där TROTS att vi står utanför NATO, helt frivilligt, så vad är argumentet?

Vid ett NATO medlemskap är det bara fastanställd militär personal som skickas, inte värnpliktiga, vill man inte försvara sina grannar om dom blir anfallen så behöver man inte jobba i gröna firman.

Hittils har dom löst det med att ställa en förfrågan ett land till ett annat, sedan har det landet ställt en förfrågan till soldaterna.

Lite som i Sverige, ingen jävel har tvingats till Afghanistan, alla har ansökt.
Citat: Nu står dom flygplanen på en amerikansk NATO bas i tyskland och rutttnar bort då det verkar som att det är en gräns NATO inte är beredda att överskrida.
slut Citat
Jag tolkar det som en gräns USA inte är beredda att överskrida.

Citat: Hade Ukraina varit med i NATO hade dom fått planen direkt.
slut Citat
Jag tolkar det som att naivisterna finns överallt.
Varför skulle USA vilja bli inblandade i krig med Ryssland ?

Citat:
slut Citat
Så varför har Sverige varit med ? Varför har svenska politiker tyckt det varit en bra ide ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har du ngån länk ? Huvudstadsbladetv verkar ha missat det.

Dom har gått igenom hela ansökningsprocessen med Stoltenberg så dom vet vad dom har att vänta sig.

Det är bara signaturen på papperet som eventuellt saknas, eventuellt är den redan skriven men man väntar med offentliggörandet tills NATO är på flottbesök igen.

Men låt oss tro att dom inte tänker gå med bara för sakens skull.... :sneaky:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Lyssnade på SR P1 Ekot idag.
De kör ett långt reportage om hur det dödliga våldet har minskat, utan att nämna att 18 personer skjutits ihjäl bara under tre månader (medan t.ex. Norge förra året, hade sitt första mord i mitten av april) men lade stor fokus på mäns våld mot kvinnor i nära relationer...

De pratade såklart bara om 2019-2021, inte blicka bakåt t.ex. 10 år till 2012....

Helvete vad trött och förbannad jag är på att vi har en drös okompetenta jävla rövhattar fastklistrade vid makten och inom alla led av tredje statsmakten (media, SR/SVT/Aftonbladet i synnerhet)

Vi förtjänar bättre!
b8cc9c8576e8b94004dfb244c42f4376.jpg
3c670c07de4807eb2256c7a277470056.jpg
b7d55d4ed06755fb87d9316c673cfc01.jpg

Skickat från min OnePlus 6T via Tapatalk

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Lyssnade på SR P1 Ekot idag.
De kör ett långt reportage om hur det dödliga våldet har minskat, utan att nämna att 18 personer skjutits ihjäl bara under tre månader (medan t.ex. Norge förra året, hade sitt första mord i mitten av april) men lade stor fokus på mäns våld mot kvinnor i nära relationer...

De pratade såklart bara om 2019-2021, inte blicka bakåt t.ex. 10 år till 2012....

Helvete vad trött och förbannad jag är på att vi har en drös okompetenta jävla rövhattar fastklistrade vid makten och inom alla led av tredje statsmakten (media, SR/SVT/Aftonbladet i synnerhet)

Vi förtjänar bättre!
b8cc9c8576e8b94004dfb244c42f4376.jpg
3c670c07de4807eb2256c7a277470056.jpg
b7d55d4ed06755fb87d9316c673cfc01.jpg

Skickat från min OnePlus 6T via Tapatalk
Vi har med andra ord redan media anpassade till politikerna. Ingen större skillnad mot Ryssland.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Partiledaren S/sade:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Pappan (hen) till sitt hen-barn om att de ska åka o hälsa på farfar o farmor.
"- Vi ska åka till Knäckebröhult o hälsa på henhen o henhen, du o jag o mamm..hen.
- Men henhen bor ju i Bortomberga?
- Nä, det är ju henhen som bor där. Mamm..hens mam..hen alltså.
- Åh.."

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...